نکات طلایی و تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش و صادرات

  چهارشنبه، 29 فروردین 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
نکات طلایی و تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش و صادرات
اولین قدم برای جذب مخاطب و خریدار برای هر محصولی، بسته بندی آن است. تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش واقعیتی انکار نشدنی است. موفقیت در رقابت با سایر رقبا به عوامل بسیاری، وابسته است؛ که از مهم ترین آن ها می توان به کیفیت و بسته بندی زیبا اشاره کرد.

در این محتوا به بررسی تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش پرداخته ایم، تا شما را با میزان اهمیت این موضوع آشنا کنیم.

تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش

تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش آن، برای تمامی افرادی که در حوزه زعفران فعالیت دارند کاملا محرز و عیان است. بسته بندی برای هر محصولی می‌تواند مسیر فروش را به مقدار زیادی هموارد کند. چرا که اولین گام برای جلب نظر مشتری و خریدار، ظاهر محصول و کالا می‌باشد. در ادامه به عواملی که در تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش موثر هستند، می‌پردازیم. این عوامل عبارتند از:

حفظ بهداشت زعفران

یکی از هدف های اصلی و عمده برای بسته بندی زعفران حفظ بهداشت آن است. بسته بندی با ایمن نگه داشتن زعفران از آلودگی های محیطی مانند گرد و غبار، میکروب ها و... باعث می‌شود که بهداشت محصول حفظ شود. رعایت بهداشت و تامین امنیت سلامت مواد غذایی اصل بسیار مهمی است و خریداران توجه زیادی به این موضوع دارند. بنابراین حفظ بهداشت زعفران از عواملی است که به عنوان ویژگی مثبت بر ذهن مخاطب تاثیر می‌گذارد. در نتیجه تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش را بیشتر می‌کند.

حفظ کیفیت زعفران

قرار گرفتن مواد غذایی مانند زعفران در هوای آزاد به مرور و با روند سریعی سبب کاهش کیفیت آن ها می‌شود. زعفران در مجاورت مستقیم با هوای ازاد، گرما، رطوبت، نور و... کیفیت خود را از دست می‌دهد. عطر زعفران که بسیار خوشایند نیز هست از بین می‌رود و طعم آن هم به شدت کاهش می‌یابد.

اما بسته بندی پوششی است که زعفران را از موارد ذکر شده حفظ می کند و حائلی عالی برای آن محسوب می‌شود. قرار دادن زعفران در ظروف بسته بندی زعفران به حفظ کیفیت زعفران کمک شایانی می‌کند و از عوامل آسیب زا به کیفیت آن، ایمن نگه می‌دارد.

ارائه اطلاعات از طریق بسته بندی

یکی دیگر از مزیت های بسته بندی زعفران، درج اطلاعات بر روی آن است. با بسته بندی می‌توان اطلاعات مهمی از جمله وزن، تاریخ تولید، نوع زعفران و سایر نکات را به مخاطب انتقال دارد. این اطلاعات برای خریداران با اهمیت است و به آن ها هنگام خرید کمک زیادی می کند. در نتیجه تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش را افزایش می‌دهد.

بسته بندی زعفران

تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش با طراحی زیبا

زیبایی محصول تاثیری شگرفی بر میزان فروش دارد. اهمیت ندارد که محصول شما چه چیزی باشد، همه محصولات از جمله زعفران اگر بسته بندی زیبا و با طراحی جذابی داشته باشند، در جذب مخاطب موفق تر عمل خواهند کرد. اولین چیزی که از یک محصول به چشم مخاطب می‌آید، بسته بندی است. اگر پکیجینگ در نظر خریدار خوشایند باشد احتمال خرید به مراتب افزایش می‌یابد.

افزایش ماندگاری محصول

زعفران یک ادویه لوکس و ارزشمند است و مقدار مصرف آن کمتر از سایر اویه ها می باشد. بنابراین مدت نگهداری آن بیشتر است. به همین دلیل بسته بندی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که بسته بندی زعفران به افزایش ماندگاری آن کمک زیادی می‌کند. تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش به علت ویژگی ها و مزایای بسیار عالی است که بر زعفران دارد. یکی از این مزایا نیز همین افزایش مدت ماندگاری آن است.

تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش

کمک به شناخته شدن برند

بسته بندی هر محصولی و با هر برندی، تقریبا اختصاصی است. بسیاری از افراد محصول مدنظر خود را براساس بسته بندی آن خریداری می‌کنند. بسته بندی با طرحی اختصاص کمک می کند که برند در ذهن مخاطب و یا همان خریدار نقش ببندد. در این صورت حتی اگر نام دقیق برند شما فراموش شود، حافظه تصویری به مخاطب کمک میکند که محصول را براساس ظاهر و بسته بندی آن شناسایی کند و خرید خود را انجام دهد.

فروش محصول در مقادیر متنوع

بسته بندی زعفران شرایطی را فراهم می کند که بتوان زعفران را در مقادیر متنوع برای مثال از 1 گرم تا مقادیر بالا مجزا کند. این کار برای خریدار بسیار با اهمیت است و تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش را بسیار افزایش می دهد. چرا که دست مخاطب را برای انتخاب مقدار مد نظر خود، باز می‌گذارد.

افراد زیادی به دلایل متعددی از جمله هزینه، مصرف کم و علاقه به خرید در مقادیر کم تمایل دارند که زعفران را در حجم های کم تهیه کنند. بسته بندی کمک می کند تا نظر خریداران مختلف با مقادیر نیاز متفاوت، به خرید محصول جلب شود.

زعفران ماه چین

ارزش افزوده

بسته بندی زعفران ارزشی مادی بر محصول اضافه می کند. در بسته بندی های لوکس این ارزش افزوده بیشتر نیز هست. چرا که خود بسته بندی نیز به عنوان محصول اصلی در نظر گرفته می‌شود. بسته بندی های لوکس زعفران بیشتر برای تبلیغ، هدیه و یا گیفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مواقع بسته بندی بیشترین تاثیر را بر مخاطب می گذارد و زیبایی آن در کنار کیفیت به عنوان اولویت اول در نظر گرفته می‌شود.

سخن پایانی

اگر قصد دارید در حوزه فروش زعفران چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای جهانی و برای صادرات فعالیت کنید و یا در حال حاضر به آن مشغول هستید، بهتر است که برای بسته بندی زعفران، سرمایه و توجه ویژه ای اختصاص دهید. تاثیر بسته بندی زعفران بر فروش بسیار زیاد است و می‌تواند شانس موفقیت شما را در رقابت با دیگران تا حد زیادی افزایش دهد. این مطلب از زعفران ماه چین سعی بر این بود که محتوای مختصر و مفیدی در این باره باشد تا به شما نشان دهد که بسته بندی از چه جنبه هایی اهمیت دارد و ضرورت انجام آن به چه دلایلی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (466 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس