ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکات ضروری برای جشن تولد در خانه که باید مورد توجه قرار گیرد!

  شنبه، 06 اسفند 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکات ضروری برای جشن تولد در خانه که باید مورد توجه قرار گیرد!
نکات جشن تولد در خانه از موارد مهمی است که باید قبل از گرفتن جشن تولد به آن‌ها توجه شود. همان‌طور که می‌دانید روز تولد یکی از خاص‌ترین روزهای زندگی نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز محسوب می‌شود. در ادامه ساعدنیوز نکاتی را که باید در مورد جشن تولد بدانید ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

نکاتی که باید در مورد جشن تولد بدانید

بهتر است بدانید که برای گرفتن جشن تولد کودک در منزل، اقداماتی لازم است که نیاز به کمی زمان و دقت دارد. به همین دلیل باید پیش از روز جشن تولد در خانه، زمان زیادی را به انجام این امورات اختصاص دهید. همچنین باید سطح هزینه هایی که می‌توانید برای برگزاری این جشن خرج کنید را در نظر بگیرید که تا چه میزان برایتان معقول خواهد بود. یکی دیگر از موارد مهمی که باید قبل از برگزاری جشن تولد در نظر بگیرید تا موجب شادی کودکان شود، این است که با کودک خود درباره نحوه‌ی برگزاری جشن تولدش حرف بزنید. البته اگر از سلایق کودک خود اطلاعات کاملی دارید و می‌دانید دقیقاً چه برنامه هایی را دوست دارد، می‌توانید به او چیزی نگویید و غافلگیرش کنید. همان طور که متوجه شدید، نکات جشن تولد در خانه برای کودکان و برنامه ریزی برای آن کار چندان آسانی نیست و موارد زیادی را باید در نظر گرفت. در ادامه نکاتی را برای برگزاری این مهمانی را با شما در میان می‌گذاریم تا یک روز هیجان انگیز برای کودک خود ایجاد کنید.

برنامه‌ریزی برای برگزاری تولد مناسب سن کودک

والدین باید در نظر داشته باشند که همه چیز، چه فعالیت ها و چه مهمانان، مناسب سن کودک باشد. برای نتیجه گیری بهتر، باید با توجه به سن کودک خود، ایده های مناسب را برای یک جشن عالی در نظر بگیرند. سن کودک نیز می‌تواند وسیله‌ی خوبی برای سنجش تعداد مهمانان باشد. همچنین سن، نقش مهمی را در تنظیم و تصمیم گیری کلی در مورد تم و شکل مهمانی دارد.

پوستر جشن تولد

زمان شروع و پایان تولد

اگر می‌خواهید تولد کودک خود را در خانه بگیرید، مهم است که زمان شروع و پایان آن را تعیین نمایید. همان طور که می‌دانید، در این امر باید به سن و میزان حوصله‌ی مهمانان خود نیز توجه داشته باشید. برای کودکان زیر 5 سال، می‌توانید جشنی به مدت زمان حدوداً 90 دقیقه الی 2 ساعت برپا کنید.

انجام فعالیت‌های سازماندهی شده

باید از قبل برای فعالیت ها و بازی هایی که قرار است در جشن انجام شوند، به گونه‌ای که مناسب سن و سال تمام کودکان درون مهمانی هستند، برنامه ریزی لازم را انجام دهید. همچنین فعالیت هایی که در نظر گرفته شده‌اند، باید متنوع و در مدت زمانی کوتاه انجام شوند تا تمامی کودکان لذت ببرند.

ذکر اطلاعات کامل مربوط به دعوت‌نامه

دعوت نامه موردنظر باید شامل آدرس دقیق، تاریخ، زمان و نام میهمان باشد. البته اگر نکته‌ی قابل ذکر دیگری باشد، باید به آن اشاره شود. به عنوان مثال ذکر شود که فقط کودک باید در مهمانی بماند یا دیگران هم می توانند همراه کودک خود بمانند.

کیک جشن تولد کودک

کیک تولد از موارد بسیار مهم جشن تولد محسوب می‌شود؛ زیرا کودکان از این بخش تولد بسیار خوششان می‌آید و آن را فراموش نمی‌کنند؛ بنابراین باید تصمیم بگیرید که کیک تولد را با توجه به مهارت های خود، در منزل بپزید یا از بیرون تهیه نمایید. حتی می‌توانید برای این قسمت از جشن، از کیک‌ها و کلوچه های کوچک‌تر استفاده کنید. علاوه بر آن طعم کیک نیز از موارد مهم است که جشن را برای کودکان و دیگر میهمانان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

تنظیم فهرست تغذیه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، علاوه بر کیک تولد، باید غذایی را برای میهمانان خود تدارک ببینید. بسته به ذائقه کودک و میهمانان خود، باید فهرستی از غذاهایی که می‌توانید تهیه نمایید را انتخاب کنید. انتخاب مناسب و مورد علاقه کودکان با تزیینات متناسب با سن آن‌ها و طعم لذیذ، از مواردی هستند که می‌توانند موجب به یادماندنی‌تر شدن جشن تولد باشند.

پوستر انواع فینگر فود

انتخاب تزیینات مناسب برای جشن تولد کودک

یکی از مهم‌ترین نکات جشن تولد کودکان در خانه، این است که نباید از تزیین منزل غافل شد و حتی می‌توان از گل آرایی در این امر استفاده کرد. برای این قسمت از تولد، می‌توانید با مشورت کودک خود یک تم برای تزیین منزل خود تعیین نمایید. همان‌طور که می‌دانید، این تزیینات باید بر اساس سن کودکتان انتخاب شوند. برای کودکان کم سن و سال‌تر بهتر است از رنگ‌های شاد و طرح های کودکانه استفاده کنید. حتی می‌توانید برای میهمانان کوچک خود از اسباب‌بازی های کوچک زیبا و یا کتاب رنگ آمیزی، مداد رنگی و… به گونه‌ای که با نام کودک مشخص شده باشند را تهیه نمایید.

مشکلات جشن تولد کودک در منزل

کودکان با جشن تولد گرفتن، تأثیرات خوبی دریافت می‌کنند که این امر موجب چالاکی، افزایش اعتماد به نفس، افزایش ارتباطات و… می‌شود. جشن تولد برای کودکان در دو یا سه سال اول زندگی شان با عکس ها و خاطراتی که ثبت شده‌اند، تعریف می‌شود؛ اما از سال های بعدتر خاطرات بیشتری از کادو، کیک، جشن و میهمانان و دوستانشان خواهند داشت و به یاد خواهند آورد؛ بنابراین بهتر است کمک کنیم تا خاطرات خوب و شیرینی برای آن ها ثبت شود. باید به همه چیز توجه کنید. همان‌طور که در ابتدا به این موضوع اشاره کوچکی شد، توجه به نکات جشن تولد در منزل، برای عده‌ای مشکل است؛ بنابراین برگزاری جشن تولدی که در آن به کودکان بسیار خوش بگذرد، کار سختی خواهد بود. در این قسمت قصد داریم که مشکلات برگزاری جشن تولد کودک در منزل را به شما بگوییم.

از مشکلات جشن تولد در خانه برای کودکان، مدیریت انجام تمام کارهای جشن تولد است که ممکن است از کیفیت آن کاسته شود. اگر علاقه مند باشید که برای ایجاد نظم در فضا و راحتی مهمانان از میز و صندلی استفاده کنید، ممکن است که منزل شما برای این کار مناسب نباشد. همچنین به دلیل کمبود جا و وسایل پذیرایی جشن تولد در منزل، ممکن است پذیرایی مناسبی از مهمانان در تعدادهای بالا، انجام نشود. از نکات جشن تولد در منزل، می‌توان به تغییر دکوراسیون برای انجام تزیینات اشاره کرد که یکی دیگر از مشکلات برگزاری جشن تولد در منزل می‌باشد.

به احتمال خیلی زیاد از قیمت های بالای بادکنک و گل آرایی با خبر هستید و برای برگزاری جشن تولد در خانه ایرانی باید آن ها را هم در نظر داشته باشید. در این رابطه باید بدانید که اگر قرار است عکس برداری و فیلم برداری از مجلس انجام شود، باید فضای منزل دارای نورپردازی مناسبی باشد. از آنجایی که نورپردازی در بیشتر منازل برای عکس برداری و فیلم برداری مناسب نیست، بنابراین ثبت خاطرات به صورت کیفیت پایین انجام می‌شود. کودکان دارای بازیگوشی و انرژی بالایی هستند و این موضوع ممکن است وسایل ارزشمند خانه را به خطر بیندازد و همچنین موجب بهم‌ریختگی منزل شود؛ بنابراین هزینه‌های تمیز کاری و برنامه‌ریزی های بیشتری را بر روی دستتان می‌گذارد.

آشنایی با نکاتی دیگر برای برگزاری جشن تولد در خانه

  • فرش ها را جمع کنید و میز و صندلی استفاده کنید تا پایان جشن تولد با کیک و خامه له شده روبرو نشوید. اگر بدون فرش سخت است می توانید از فرش های قدیمی تان استفاده کنید.

  • تدارکات تولد و خوراکی های تولد از جمله میوه و کاپ کیک یا شکلات، گیفت و... را روی میزی بلند گوشه سالن بچینید و اطراف آن را بادکنک آرایی کنید، در جشن تولد هر کس از خودش پذیرایی کند.

  • میتوانید مکانی را که قرار است کیک تولد در آن قرار بگیرد، مشخص کنید و یکی از عکس های زیبای صاحب تولد را پشت سر وی شبیه پوستر" بصورت پلات یا فتوکپی رنگی" بزنید.

  • در صورتی که تولد یک بچه است و میخواهید کاغذ رنگی یا بادکنک استفاده کنید تمامی را در یک طیف رنگی به عنوان مثال انواع رنگ سبز یا رنگ قرمز استفاده کنید. اینگونه تزیینات شما بسیار به چشم می آید حتی میتوانید لباس بچه تان را با رنگ تزیینات ست کنید.

  • برای ابتکار در جشن تولد می توانید از گل های طبیعی برای تزئین استفاده کنید. میتوانید کنار کیک، گل همرنگ و روی میز دسته بزرگی از گل مورد علاقه فردی که تولدش است را قرار بدهید. میتوانید تزیین میوه برای تولد را با استفاده از برگهای بلند پیچک یا برگ های سوزنی کاج انجام دهید و آنها را در اطراف ظرف و لا به لای میوه ها قرار دهید و اطراف کیک برگ مو یا میوه درخت کاج شسته شده و رنگ شده بگذارید.

  • زمان عقب کشیدن صندلی ها برای زیاد شدن جا، آن ها را به دیوار نچسبانید. برای اینکه بر اثر حرکت مهمانان، رنگ و نقاشی دیوار آسیب می بینید. میزهای میوه و پذیرایی را سر راه نگذارید و رومیزی روی میزها نیاندازید تا بچه ها آن ها را نکشند.

  • برای عکاسی از یک جشن تولد به تعدادی ایده احتیاج دارید تا بتوانید با کمک گرفتن از این ایده ها عکس های قشنگ تری داشته باشید. در مقاله ژست عکس برای تولد نمونه هایی آورده شده است که می تواند از آنها ایده بگیرید.

سخن پایانی

بنابراین از آنجا که امروزه جشن تولد چه برای کودکان و چه برای بزرگ‌سالان، بیشتر از پیش با اهمیت شده‌است، در این مقاله توضیحاتی درباره برگزاری جشن تولد در منزل اشاره کردیم و همچنین نکات جشن تولد در منزل را بیان نمودیم. درواقع مهم‌ترین اقداماتی که برای برگزاری یک جشن شایسته و به یادماندنی لازم بود، بیان شدند. همچنین در این مقاله به نکات تزیین جشن تولد در خانه که از مهم‌ترین نکات برگزاری جشن تولد می‌باشد، پرداخته‌ایم. در انتهای مطلب به مشکلاتی که ممکن است برای هر فرد در برگزاری جشن تولد کودک خود در منزل وجود داشته باشد، اشاره شد. لازم به ذکر است که در صورت عدم توانایی یا کمبود زمان مورد نیاز برای انجام این اقدامات، می‌توانید از مراکز مخصوص به این جشن ها یاری بگیرید. به‌طوری که در این مکان‌ها و با کمک پرسنل متخصص، جشن تولد کودک به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...