دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

نکاتی برای برقراری رابطه جنسی پس از سکته مغزی 

چهارشنبه، 31 خرداد 1402
فعالیت جنسی یک نوع فعالیت بدنی متوسط محسوب می شود که می تواند ضربان قلب و فشار خون را به صورت متوسط افزایش دهد.ما در این مطلب از ساعد نیوز به باید و نبایدهای رابطه جنسی بعد از سکته مغزی پرداخته ایم. همراه ما باشید.

رابطه زناشویی پس از سکته مغزی به نظر غیر منطقی می آید. اگر شما دچار سکته مغزی شده اید و هم اکنون تحت درمان قرار دارید شاید میل جنسی داشته باشید. آیا این رابطه زناشویی پس از این اتفاق باید قطع شود و یا دوباره زندگی زناشویی شیرین خواهد شد.اگر شما از آن زوج هایی هستید که رابطه زناشویی را بعد از سکته مغزی رها کرده اید ، سلامت روان شما و صمیمیت عاطفی در شما در خطر است . در حالیکه در سنین بالا بیشتر از هر زمان دیگر به علت مسایل عاطفی شما نیاز به مراقبت از سلامت روانی خود دارید.

رابطه جنسی پس از سکته مغزی

سکته مغزی معمولاً بر روی توانایی فرد در رابطه جنسی تأثیر نمی گذارد، اما ممکن است نعوظ را دچار مشکل کند. مشکلات ارتباطی ممکن است به دلیل آفازی (از دست دادن گفتار) بوجود بیایند، و با یادگیری ارتباط با لمس این مشکلات کاهش می یابند.

داروهای سکته مغزی مانند داروهای آرام بخش، داروهای خواب آور و داروهای فشار خون بالا ممکن است در رابطه ی جنسی شما اختلال ایجاد کنند. راه حل مشکل داروهای فشار خون بالا که ممکن است باعث ناتوانی جنسی شوند، برنامه ریزی برای رابطه جنسی قبل از مصرف دارو می باشد. تغییر در داروهای ضد بارداری در زنان ممکن است رابطه جنسی را دشوارتر کند.

سکته مغزی می تواند بر حس لامسه فرد نیز تأثیر بگذارد. بنابرین نواحی فلج شده را به شریکتان یادآوری کنید و از او بخواهید از نواحی که تحت تأثیر قرار نگرفته اند به شما نزدیک شود. اگر سکته منجر به ضعف یا فلج شود، موقعیت های مختلف جنسی یا وسایل پزشکی می توانند رابطه جنسی را امکان پذیر کنند.توصیه های عمومی برای غلبه بر مشکلات جنسی پس از آسیب مغزی، شامل موارد زیر است:

  • درمان مشکلات نعوظ شامل مشاوره و دارو است.

  • در صورت لزوم به دنبال درمان افسردگی، استرس و اضطراب باشید.

  • اگر کاهش میل جنسی شما به دلیل دارو باشد، ممکن است داروهای مختلفی را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

  • برخی از افراد مبتلا به آسیب مغزی مسائل مهم جنسی مانند جلوگیری از بارداری، شروع رابطه جنسی یا لذت بردن از شریک زندگی خود را در حین رابطه فراموش می کنند. در این شرایط مشاوره ممکن است مفید باشد.

  • روش های پیشگیری از بارداری ممکن است بعد از آسیب مغزی عملی نباشد. به عنوان مثال، زنی که دارای مشکلات حافظه است ممکن است هر روز مصرف قرص را فراموش کند. در مورد بهترین روش های جلوگیری از بارداری برای شما راهنمایی بگیرید.

سخن پایانی

یکی از شایع‌ترین تاثیرات سکته مغزی که به کمترین میزان ممکن در مورد آن صحبت شده، اختلال عملکرد جنسی است، بیش از 50% از نجات‌یافتگان از سکته مغزی، دچار درجاتی از افت عملکرد جنسی پس از ابتلا به آن می‌شوند. این مشکل همیشه به خوبی تشخیص داده نشده و اغلب ضعیف مدیریت می‌شود. گزینه‌های موجود برای مدیریت این اختلال، بسیار گسترده‌اند، و می‌توانند شامل دارو‌درمانی، مشاوره، و فیزیوتراپی باشند.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی متن
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی