دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

نخست‌وزیر انگلیس در تماس با پزشکیان: به اسرائیل حمله نکن! 

سه شنبه، 23 مرداد 1403
کد خبر: 402958
ساعدنیوز: نخست‌وزیر انگلیس که طی روزهای اخیر از پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به شدت نگران شده است، در تماس با رئیس‌جمهور ایران خواست که تهران از حمله به تل‌آویو خودداری کند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، نخست‌وزیر انگلیس کی‌یر استارمر شب گذشته (دوشنبه) در جریان یک تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران مسعود پزشکیان در خصوص حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که استارمر به پزشکیان در خصوص«خطر جدی اشتباه محاسباتی» هشدار داده است. طبق گفته دفتر نخست‌وزیری انگلیس، استارمر در تماس تلفنی 30 دقیقه‌ای خود با پزشکیان، از او خواست تا از حمله به رژیم صهیونیستی خودداری کند و تأکید کرد که جنگ به نفع هیچ‌کس نیست.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس در خصوص این گفت‌وگوی تلفنی توضیح داد: ««نخست‌وزیر گفت که عمیقاً از اوضاع منطقه نگران است و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تنش‌زدایی کنند و از تقابل بیشتر در منطقه خودداری کنند».وی ادامه داد «نخست‌وزیر گفت که خطر جدی محاسباتی وجود دارد و هم‌اکنون زمان آرامش و ملاحظات دقیق است».

این تماس تلفنی درست یک روز پس از آن صورت گرفت که تروئیکای اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به تنش‌زایی صهیونیست‌ها، از ایران خواستند از حمله به اسرائیل خودداری کرده و خویشتنداری کند.

در بیانیه آن‌ها در این خصوص آمده است «ما عمیقاً از تشدید تنش‌ها در منطقه نگرانیم و در تعهد خود برای کاهش تنش‌ها و ثبات درمنطقه متحدیم. در این زمینه، و به‌ویژه، ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.»

تروئیکای اروپا در پایان بیانیه خود توپ را به زمین ایران و گروههای مقاومت در منطقه انداخت و مدعی شدند «آنها مسئولیت اقداماتی را بر عهده خواهند داشت که این فرصت برای صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد. هیچ کشور یا ملتی از تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد».


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 23 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی پسر هادی چوپان از ست ورزشی اورجینال سفید رنگ با مارک آدیداس در باشگاه گرگ پارسی / محمدحافظ بچه گرگ ایرانی الگویی برای نوجوانان وطن +ویدئو
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
ریش علی اوجی در خواب زده شد ؛ نرگس محمدی در پشت صحنه با رضا یزدانی دست به یکی کردند