ساعدنیوز
ساعدنیوز

نوبت دهی دادگستری چگونه است؟

  یکشنبه، 07 اسفند 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
نوبت دهی دادگستری چگونه است؟
یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر، در رابطه با پیگیری حضوری پرونده توسط مراجعین دادگستری وجود داشته مساله تجمع افراد متقاضی دریافت خدمات در دفتر شعبه دادگاه بوده است. در ادامه ساعدنیوز به معرفی سامانه نوبت دهی دادگستری پرداخته و در ادامه به نحوه ورود به سایت، نوبت گرفتن و... خواهد پرداخت.

به دلیل حجم بالای پرونده های ارجاع شده به شعبه دادگستری، غالبا در هنگام مراجعه ارباب رجوع به شعبه، مسئولین شعبه، اعم از مدیر و کارمند دفتر، قادر به پاسخ گویی به موقع، به مراجعین دادگستری نبوده و همین امر سبب بروز مشکلات و نارضایتی هایی زیادی شده است. با توجه به بروز این مشکلات و نارضایتی ها، قوه قضائیه، در سال 1399، اقدام به تاسیس و راه اندازی سامانه ای نمود که اکنون با عنوان سامانه نوبت دهی دادگستری، شناخته می شود. این سامانه، در واقع، یکی از سامانه های زیرمجموعه سایت عدل ایران بوده که مراجعین دادگستری، می توانند با ورود به سایت آن، بی آنکه نیاز به مراجعه حضوری به شعبه بوده و با صرف وقت کم، بدون نیاز به پرداخت هزینه، برای نوبت گرفتن و عندالزم، ابطال نوبت خود، اقدام نمایند.

سامانه نوبت دهی دادگستری

هنگامی که شخصی، اقدام به طرح دعوا، اعم از کیفری و حقوقی، در دادگستری نموده، ملزم است تا در جهت پیگیری و به سرانحام رسانیدن پرونده خود در دادگستری، اقدامات خاصی را به طور منظم انجام دهد، در غیر این صورت، ممکن است پرونده وی پیش از به سرانجام مطلوب رسیدن، مختومه گردد. پیگیری دادخواست یا شکواییه ثبت شده از طریق سامانه عدل ایران، حضور در جلسه اول دادرسی و ارائه اصل مدارک ضمیمه شده به دادخواست به دادگاه، واریز هزینه کارشناسی به حساب سپرده دادگستری و اعتراض به رای، در مهلت مقرر قانونی، از جمله اقداماتی بوده که یک شخص، موظف به انجام آن ها در جهت پیگیری پرونده قضایی خود و به سرانجام رسانیدن این پرونده می باشد. یکی از مهم ترین اقداماتی که هر یک از طرفین دعوا، در جریان رسیدگی به پرونده در دادگستری، موظف به انجام آن بوده، پیگیری روند پرونده قضایی از طریق مراجعه به دفتر شعبه و ارائه توضیحات و مدارک لازم، در صورت مطالبه شعبه رسیدگی کننده به پرونده، می باشد. بدین منظور، لازم است تا هر یک از طرفین دعوا، با حضور در دفتر شعبه دادگاه، برای ارائه توضیحات یا مدارک موردنظر به مدیر یا مسئول دفتر شعبه، اقدام نماید. متاسفانه، یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر، در رابطه با مراجعه ارباب رجوع، به شعب دادگستری، وجود داشته، مساله تجمع افراد متقاضی دریافت خدمات در دفتر شعبه دادگاه بوده است. با این توضیح که، به دلیل حجم بالای پرونده های ارجاع شده به شعبه دادگستری، غالبا در هنگام مراجعه ارباب رجوع به شعبه، مسئولین شعبه، اعم از مدیر و کارمند دفتر، قادر به پاسخ گویی به موقع، به مراجعین دادگستری نبوده و همین امر سبب بروز مشکلات و نارضایتی هایی زیادی شده است. چراکه از یک سو، تاخیر در پاسخ گویی مدیر و کارمند دفتر شعبه و گاها عدم پاسخ گویی، سبب نارضایتی مراجعین به دادگستری، از روند رسیدگی به پرونده در سیستم قضایی شده و از سوی دیگر، کارکنان دادگستری نیز به دلیل تعداد بالای پرونده های ارجاعی و تجمع افراد متقاضی، در شعبه، قادر به انجام وظایف خود به موقع نبوده اند. با توجه به بروز این مشکلات و نارضایتی ها، قوه قضائیه، در سال 1399، اقدام به تاسیس و راه اندازی ساامنه ای نمود که اکنون با عنوان سامانه نوبت دهی دادگستری، شناخته می شود. سامانه نوبت دهی دادگستری، در واقع، یکی از سامانه های زیرمجموعه سایت عدل ایران یا سامانه ثنا دادگستری، بوده و از طریق ورود به سایت عدل ایران، به آدرس adliran.ir، قابل دسترسی می باشد. از طریق ورود به سایت سامانه نوبت دهی دادگستری، افراد متقاضی می توانند، با طی روند نحوه نوبت گرفتن مقرر در سایت، برای اخذ نوبت ملاقات با مسئولین شعبه دادگستری، اقدام نموده، محل و شخصی که قصد ملاقات با وی را داشته، روز و ساعت ملاقات، علت مراجعه و مدارک لازم را مشخص نموده و با دریافت کد پیگیری نوبت دهی دادگستری، برای پیگیری نوبت خود اقدام نموده و در صورت تغییر برنامه کاری خود و عدم امکان حضور در شعبه در وقت مقرر، نوبت اخذ شده را ابطال نمایند. البته، سامانه نوبت دهی دادگستری، تنها یکی از خدمات سایت عدل ایران بوده و متقاضیان می توانند با ورود به سایت دادگستری، از طیف گسترده ای از خدمات، از جمله، اطلاع رسانی از روند پرونده، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی، سامانه ثنا، سامانه خدمات الکترونیک قضایی و استعلام وضعیت وکیل و کارشناس، بهره مند گردند

پوستر مسائل حقوقی

ورود به سایت نوبت دهی دادگستری

در بخش قبل، به معرفی سامانه نوبت دهی دادگستری پرداخته و گفتیم که سامانه نوبت دهی دادگستری، در واقع، یکی از سامانه های زیرمجموعه سایت عدل ایران بوده و از طریق ورود به سایت عدل ایران، به آدرس adliran.ir، قابل دسترسی می باشد. همچنین، به طور کلی، به معرفی سایر خدمات سایت عدل ایران پرداختیم. افراد متقاضی نوبت گرفتن از طریق سامانه نوبت دهی دادگستری، همچون متقاضیان اخذ نوبت از سامانه نوبت دهی اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد، در مرحله اول، باید وارد سایت نوبت دهی شده و پس از ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، برای نوبت گرفتن از طریق این سامانه، اقدام نمایند. به همین دلیل، در این بخش، به توضیح مراحل ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، می پردازیم.

  • در مرحله اول، از مراحل ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، آدرس سایت نوبت دهی دادگستری، یعنی adliran.ir را در مرورگر دستگاه خود، جست و جو کرده تا مطابق تصویر زیر، وارد صفحه اصلی سایت شوید. پس از ورود به سایت عدل ایران، از منوی (اطلاع رسانی) در سمت راست صفحه، ، بر روی گزینه ( سامانه نوبت دهی قضایی ) کلیک نمایید.

    پوستر ورود به سایت نوبت دهی دادگستری

  • لازم به ذکر است که پیش از اقدام برای ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، متقاضان باید برای ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا و دریافت نام کاربری ( کد ملی ) و رمز شخصی ( کد ثنا )، اقدام نمایند؛ چرا که در غیر این صورت، این افراد، امکان ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، را نخواهند داشت.

  • در صفحه جدید، نام کاربری ( کد ملی ) و رمز شخصی ( کد ثنا ) خود که در زمان ثبت نام در سامانه ثنا دریافت نموده اید را در کادرهای مشخص شده، وارد کرده و دکمه (مرحله بعد) را بزنید. در صورت فراموشی رمز عبور، بر روی عبارت ( رمز عبور خود را فراموش کرده ام ) کلیک کرده تا مراحل بازیابی رمز عبور ثنا را تکمیل کرده و کد ثنای جدید دریافت نمایید.

    پوستر ورود به سایت نوبت دهی دادگستری

  • همچنین، اگر هنوز، برای ثبت نام سامانه ثنا اقدام نکرده اید ، بر روی عبارت (من در این سایت ثبت نام نکرده ام ) کلیک کرده تا با هدایت به سامانه ثنا و پس از انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت ثنا، با استفاده از نام کاربری ( کد ملی ) و رمز شخصی ( کد ثنا ) دریافتی، برای ورود به سایت نوبت دهی دادگستری و نوبت گرفتن از این سامانه، اقدام نمایید

  • پس از وارد کردن نام کاربری و رمز شخصی، در کادرهای مربوطه و زدن دکمه (مرحله بعد)، یک رمز موقت به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود. این رمز را در کادر مشخص شده، وارد کرده و دکمه ورود را بزنید.

نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری

در صورتی که تمام مراحل ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، به درستی انجام گیرد، متقاضی وارد سامانه نوبت دهی دادگستری شده و می تواند طبق مراحل نحوه نوبت گرفتن که در سایت، مشخص گردیده، برای نوبت گرفتن از این سامانه، اقدام نماید. به همین دلیل، در بخش بعد، به توضیح نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، می پردازیم. در بخش قبل، در مورد مراحل و نحوه ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، صحبت کرده و گفتیم که متقاضیان می توانند از طریق سامانه نوبت دهی دادگستری، همچون سایت نوبت دهی شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir، برای نوبت گرفتن جهت مراجعه به شعب دادگستری، اقدام نمایند. به همین دلیل، در این قسمت، به توضیح نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، پرداخته که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد.

  • پس از ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، طبق مراحلی که در قسمت قبل، توضیح داده شد، مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه ( نوبت دهی قضایی ) کلیک نمایید.

    پوستر نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری

  • در این مرحله از مراحل نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، چند گزینه را مشاهده می کنید که عبارتند از: ثبت نوبت، پیگیری نوبت، ابطال نوبت و چاپ نوبت. به منظور نوبت گرفتن، بر روی گزینه ( ثبت نوبت) کلیک کنید.

    پوستر نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری

  • در صفحه جدید، لازم است تا علت مراجعه خود را به دادگستری، تعیین کنید. بدین منظور، بر روی دکمه ( فهرست علت ها ) کلیک کرده و پس از مشخص کردن علت نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، دکمه مرحله بعدی را بزنید.

  • مراجعین قبل از مراجعه به واحد اجرای احکام دادگستری کرمان، می بایست برای دریافت نوبت به صورت آنلاین به سامانه نوبت دهی اجرای احکام کرمان dadgostari-kr.eadl.ir مراجعه و اقدام به اخذ نوبت نمایند.

  • در این مرحله از مراحل نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، مدارک مورد نیاز برای ارائه به شعبه، در هنگام مراجعه حضوری را ملاحظه کرده و بر روی دکمه مرحله بعدی، کلیک کنید. لازم به ذکر است که مدارک نمایش داده شده، مطابق با علت تعیین شده در مرحله قبل، مشخص شده است.

  • در صفحه جدید، لازم است تا اطلاعات تکمیلی پرونده، شامل شماره پرونده 16 رقمی و ردیف فرعی پرونده را در کادرهای مشخص شده، وارد کرده و مجددا، دکمه مرحله بعدی را کلیک کنید. همچنین، به منظور بررسی تطبیق اطلاعات وارد شده، با اطلاعات پرونده خود، می توانید از گزینه ( بررسی اطلاعات پرونده فوق ) استفاده نمایید.

پوستر نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری

  • البته، چنانچه به اطلاعات مربوط به شماره پرونده و ردیف فرعی پرونده خود دسترسی نداشته، بر روی گزینه ( فهرست پرونده های من) کلیک نموده تا لیستی از اطلاعات مربوط به پرونده های قضایی خود در دادگستری را مشاهد کرده و اطلاعات مربوط به پرونده مورد نظر خود را از آن لیست، دریافت کنید.

  • در این مرحله از مراحل نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، لازم است تا اطلاعات مربوط به محل مراجعه و شخص مورد ملاقات، تعیین شود. مطابق اعلام سامانه نوبت دهی دادگستری، اگر علت مراجعه متقاضی، نیازمند ورود پرونده باشد ، واحد قضایی، توسط سامانه، تعیین شده و بنابراین،، متقاضی، قادر به تغییر این اطلاعات نمی باشد. در غیر از وضعیت فوق، می توانید از لیست واحد قضایی، شعبه دادگستری مورد نظر خود را تعیین کرده و همچنین، از لیست انتخاب سمت، فرد مورد نظر خود را برای ملاقات، تعیین نموده تا توضیحات خود را به وی ارائه کرده و مدارک لازم را به این شخص، تحویل دهید.

  • این مرحله، مربوط به تعیین زمان نوبت دادگستری می باشد. بدین منظور، ابتدا ماه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس، با استفاده از تقویمی که مشاهده می کنید، روز و ساعت آن نوبت را مشخص نمایید و در انتها، دکمه (ثبت و دریافت نوبت ) را بزنید.

  • در مرحله آخر از مراحل نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، بر اساس اطلاعاتی که در مراحل قبل، وارد کرده اید، اطلاعات مربوط به نوبت خود را ملاحظه کرده و یک کد رهگیری برای پیگیری های بعدی، برای شما صادر می شود.

    پوستر نحوه نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری

همچنین، در قسمت پایین صفحه، می توانید با استفاده از دکمه چاپ، برای دریافت پرینت اطلاعات مربوط به نوبت و کد پیگیری نوبت دهی دادگستری، اقدام نمایید. لازم به ذکر است، از آنجا که برای پیگیری نوبت و ابطال آن، نیاز به کد رهگیری صادره خواهید داشت، ضرروی بوده تا این کد را در جای مطمئنی یادداشت کرده تا در پیگیری های بعدی خود، از آن استفاده نمایید.

نحوه ابطال نوبت در سامانه نوبت دهی دادگستری

در بخش قبل، به توضیح نحوه پیگیری نوبت از سامانه نوبت دهی دادگستری، پرداخته و گفتیم که اشخاصی که برای نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، اقدام کرده اند، می توانند، تا پیش از تاریخ تعیین شده برای مراجعه به شعبه، روند نوبت گرفتن خود از سامانه نوبت دهی دادگستری را پیگیری کرده تا در صورت احتمال تغییر نوبت و تاریخ آن، از آخرین تغییرات، مطلع شوند. اما گاهی، افرادی که برای نوبت گرفتن از سامانه نوبت دهی دادگستری، اقدام کرده اند، همچون اشخاصی که از سامانه نوبت دهی شورای حل اختلاف اصفهان nobatdades.ir اخذ نوبت نموده اند، با مشکل پیش بینی نشده ای مواجه شده، به نحوی که حضور در شعبه دادگستری، در تاریخ و ساعت تعیین شده، برای آنها امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل، لازم است تا این اشخاص، برای ابطال نوبت در سامانه نوبت دهی دادگستری، اقدام نمایند. لذا در این بخش، به توضیح نحوه ابطال نوبت در سامانه نوبت دهی دادگستری، پرداخته که طبق راهنمای تصویری زیر می باشد:

  • پس از ورود به سایت نوبت دهی دادگستری، مطابق مراحلی که در بخش ورود به سایت، توضیح داده شد، مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه ( ابطال نوبت ) کلیک نمایید.

    پوستر حوه ابطال نوبت در سامانه نوبت دهی دادگستری

  • در این مرحله از مراحل نحوه ابطال نوبت در سامانه نوبت دهی دادگستری، به منظور ابطال نوبت گرفته شده خود، ابتدا، کد رهگیری که در هنگام نوبت گرفتن از سامانه، دریافت نموده اید را در کادر مربوطه، وارد کرده و در انتها، دکمه ابطال نوبت را کلیک کنید.

پوستر نحوه ابطال نوبت در سامانه نوبت دهی دادگستری

به این ترتیب، نوبت گرفته شده، باطل شده و شما می توانید بعدا، برای دریافت مجدد نوبت از سامانه نوبت دهی دادگستری، اقدام نمایید.

سخن پایانی

بنابراین سامانه نوبت دهی دادگستری، سامانه ای بوده که از طریق ورود به سایت عدل ایران، بخش نوبت دهی قضایی، برای کاربران، قابل دسترسی می باشد. نحوه نوبت گرفتن از سامانه مذکور، بدین صورت بوده که باید پس از ورود به سایت عدل ایران، از طریق گزینه ( نوبت دهی قضایی ) و سپس، (ثبت نوبت) اقدام به دریافت نوبت و تعین تاریخ و ساعت آن نمود. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (79 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (27 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...