نکات مهم برای خرید لوستر را می دانید؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکات مهم برای خرید لوستر را می دانید؟
لوستر ها برای نورافشانی بیشتر و نیز زیباتر کردن جلوه خانه ها تولید شده اند و این عامل سبب تغییر جلوه خانه ها شده است. در این میان انتخاب لوستر زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف خانه هم در زیبایی و هم در روشنایی نقش خیلی مهم و اساسی‌ دارد

لوستر ها برای نورافشانی بیشتر و نیز زیباتر کردن جلوه خانه ها تولید شده اند و این عامل سبب تغییر جلوه خانه ها شده است. در این میان انتخاب لوستر زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف خانه هم در زیبایی و هم در روشنایی نقش خیلی مهم و اساسی دارد اما همین طور که انتخاب بجا و درست لوستر در زیبا نشان دادن محیط موثر است، انتخاب نادرست و اشتباه هم باعث شلوغی و بد جلوه کردن آن می شود؛ برای همین تصمیم گرفتیم در این مطلب همراه با فروشگاه لوستر و روشنايی ممتاز راهنمای کوچکی را برای آن هایی که قصد خرید لوستر دارند، بیاوریم.

اعدادی که به دست می آورید ابتدا و انتهای بازه ای است که ارتفاع مناسب لوستر برای اتاق شما را نشان می دهد. حالا که ویژگی فیزیکی لوستر مشخص شد، باید هدف تان از خرید آن را هم مشخص کنید؛ اینکه لوستر قرار است صرفا تزئینی باشد یا واقعا به نور آن احتیاج دارید. در خانه هایی که لامپ های هالوژن و دیوارکوب دارند تامین نور محیط بر عهده آنهاست و لوستر فقط برای زیباتر شدن خانه استفاده می شود، اما اگر لوستر وظیفه تامین نور محیط را دارد باید فاکتور های دیگری مانند تعداد شاخه را هم در زمان خرید درنظر گرفت.

اگر مستاجر هستید و معلوم نیست سال بعد این موقع زیر کدام سقف باشید کمی در خرید لوستر محتاط باشید. سعی کنید حداقل هایی را در نظر بگیرید و چیزی نخرید که سال بعد با تغییر خانه نتوانید از آن استفاده کنید. لوستر های ساده، باز و بسته کردن شان راحت تر است و موقع حمل و نقل آسیب کمتری می بینند. اگر می خواهید لوسترتان حباب دار باشد به جنس و شکل حباب های آن دقت کنید. لوستر هایی را بخرید که حباب های معمولی تری دارند تا در صورت شکستن و آسیب دیدن بتوانید به راحتی آن را جایگزین کنید.

در نهایت هم اینکه چه مستاجرید و چه صاحبخانه موقع خرید نیم نگاهی به آینده داشته باشید و روز هایی را در نظر بگیرید که قرار است این لوستر را تمیز کنید. انتخاب لوستر هایی با انحنا و پیچیدگی های کمتر، دردسر کمتری هم برای تمیز کردن دارد. در زیر نمونه ای از لوستر های بازار همراه با قیمت حدودی شان را برای تان آورده ایم. این قیمت ها به عواملی مثل تعداد شاخه، تولید ایران یا چین و جنس مواد سازنده شان بستگی دارد.

اتاق پذیرایی

مدل های سنتی شبیه به این به خاطر جنس و لاله هایی که در آن به کار رفته یادآور خانه مادربزرگ های مان است. این لوستر ها که طرح های آشنای ایرانی و بومی دارند، برای فضا هایی مناسب ترند که روح حاکم بر چیدمان شان کلاسیک باشد. در بیشتر مدل ها روی ستون و شاخه های لوستر هم با دست کار می کنند که باعث زیبایی بیشتر آن می شود.تنها مشکل این لوستر ها وزن زیاد و احتمال سیاه شدن آن در اثر مرور زمان است. اگر پول زیادی برای خرید لوستر کنار گذاشته اید بهتر است سراغ جنس اصل آن بروید که با برنز، برنج، نقره یا آب طلا ساخته شده است، اما اگر بودجه تان محدود است لوستر های طرح برنز در بازار زیاد است.هرچند کریستال در انواع زیادی از لوستر ها به کار می رود، اما لوستر هایی هم مانند این هستند که جنس شان تمام کریستال است؛ یعنی همه قطعات از جمله شاخه ها و ستون آن هم کریستال است.چنین لوستر هایی به خاطر ارتفاع زیادی که دارند مناسب خانه های ویلایی یا خانه هایی با سقف های بلند هستند که دکوراسیون مدرنی ندارند. هنگام خرید چنین لوستری باید به اصل یا تقلبی بودن کریستال ها دقت کنید. کریستال های اصل معمولا بی رنگ، شفاف و بدون حباب هستند.

شید ها ما را یاد فضا های کلاسیک اروپایی می اندازند و برای اتاقی که وسایلش چنین سبکی را دارد بسیار مناسب هستند. لوستر هایی که شید دارند نور را به صورت بسیار ملایم می تابانند که در نتیجه لوستر بیشتر حالت تزئینی به خودش می گیرد. پس بهتر است این لوستر ها را در فضایی استفاده کنید که نور اتاق از منابع دیگری مثل هالوژن ها و چراغ های سقفی تامین می شود.

تصویر

خرید لوستر

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید برای چه فضایی و چه هدفی به دنبال خرید لوستر هستید. برای تامین نور و روشنایی منزل تان اقدام به خرید لوستر کرده اید یا اینکه به دنبال یک آکسسوری و وسیله ای برای زیبایی و تزیین فضای خانه تان هستید، شاید هم هر دو. پس اول ببینید که قصد تان از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام کنید.

بودجه

همانطور که توضیح دادیم لوسترها در اندازه ها و اشکال متنوعی تولید می شود و این امر باعث ایجاد بازه قیمتی وسیعی می شود. از آنجایی که بحث خرید مطرح است، در ابتدا بهتر است مشخص کنید چقدر می خواهید برای خرید لوستر هزینه کنید. اگر بودجه کمی را برای خرید لوستر در نظر گرفته اید و قصد خرید از فروشگاه های اینترنتی را دارید بهتر است از فیلتر قیمت استفاده کنید تا فقط محصول مناسب بودجه شما نشان داده شود. شایان ذکر است که انتخاب گزینه ارزانتر همیشه نشان دهنده کیفیت پایین یا اندازه کوچک لوستر نیست. از طرف دیگر، اگر بودجه قابل توجهی را برای خرید لوستر تعیین کرده اید، مجموعه بزرگی را پیش رو دارید و در انتخاب و خرید لوستر انعطاف بیشتری خواهید داشت.

اندازه لوستر

بزرگی و کوچکی لوستر انتخابی تان کاملا بستگی به فضای مورد نظر دارد. در فضاهای بزرگ دست تان برای تعیین اندازه لوستر باز است و در عوض برای فضاهای کوچک باید لوستر ساده و مینیمال تر باشد؛ چون اگر نور و روشنایی زیاد باشد، مجبور می شوید بعضی از لامپ ها را باز یا خاموش کنید.

فضای اتاق

خیلی خوب است که بودجه لازم برای خرید لوستر را دارید، ولی آیا فضای لازم و مناسب برای آن در منزل شما وجود دارد؟ وقتی لوستر را انتخاب می کنید مهم است که فضایی مناسب و ایده آل برای آن در نظر گرفته باشید. به این فکر کنید که اگر اتاق خیلی کوچک است و لوستری بزرگ را خریداری کرده اید مطمئناً از لحاظ ظاهری و فضای در نظر گرفته شده به مشکل خواهید خورد. پس مهم است که قبل از خرید لوستر ابعاد و اندازه اتاق را یادداشت کنید و از کمک متخصصان و مشاوران این حوزه غافل نشوید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (143 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (88 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (77 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (62 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (52 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (39 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (38 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) پذیرایی منحصربفرد سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، و خواهر‌شوهر مهربونش از مهمانان مخصوصشان در جشن تولد پناه/ باریکلا! چه میز شام و دسری چیدن👌
مقایسه جنجالی پاداش 18 میلیاردی قهرمانان المپیک ایرانی و مرغ سوخاری رایگان ورزشکار خارجی / از دربانی دانشگاه آکسفورد تا تحصیل بدون کنکور در پزشکی دانشگاه تهران
فعالیت آزادانه دلالان مرگ؛ گرفتن پول زور از خانواده‌های عزادار
پهلوان رسول خادم بالاخواه مبینا نعمت زاده درآمد!/ حرف های حکیمانه دارنده مدال طلای المپیک درباره جنجال دختر تکواندوکار دهه هشتادی خبرساز شد
رئیس‌‎جمهور: اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای حل مشکلات، نیاز ضروری امروز کشور است
رهبر انقلاب سخنگو نداشته و ندارند
حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی
ماجرای تیراندازی به آرزو بدری توسط پلیس / ربطی به بی‌حجابی نداشت
از تجاوز به من فیلم گرفته بود، کشتمش!
(تصاویر) کشف یک موزائیک باستانی به نام «آکواریوم یخ‌ زده در سنگ» با قدمتی 2 هزار ساله
از پاسخ مبینا نعمت‌زاده به شهربانو منصوریان تا حضور ظریف در یک مکان خاص در حواشی داغ امروز شنبه 27 مرداد 1403
سنگ غول‌آسای 6 تنی که 5 هزار سال قبل 700 کیلومتر جا‌به‌جا شده است!
یونسکو هشدار داد: محرومیت یک میلیون و 400 هزار دختر از تحصیل در افغانستان توسط طالبان
10 هنرمند محبوبی که باشکوه ترین مراسم تشییع ایران را داشتند/ از خسرو شکیبایی تا فروغ فرخزاد و محمدرضا شجریان +عکس
آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن