نقش رنگ سال در دکوراسیون داخلی چیست؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نقش رنگ سال در دکوراسیون داخلی چیست؟
 رنگ سال رنگی است که هر سال چند ماه قبل از سال نو منتظرش هستیم تا برسد و تکلیف انتخاب رنگ مد سال برایمان روشن شود . در ادامه در مورد نحوه و منطق انتخاب رنگ سال برایتان بیشتر خواهیم گفت

رنگ سال رنگی است که هر سال چند ماه قبل از سال نو منتظرش هستیم تا برسد و تکلیف انتخاب رنگ مد سال برایمان روشن شود . در ادامه در مورد نحوه و منطق انتخاب رنگ سال برایتان بیشتر خواهیم گفت.تاثیر رنگ ها روی ذهن و جسم انسان بر کسی پوشیده نیست. رنگ ها می توانند روی انرژی ذهن انسان و احساسات و عواطف آنها تاثیر بگذارند یا حتی تاثیرات فیزیکی از جمله کنترل فشار خون، اشتها، استرس و غیره داشته باشند. از این رو تعدادی از بهترین طراحان مد، هنرمندان، بازیگران، سیاستمداران، روانشاسان و غیره به دور هم جمع می شوند تا با انتخاب یک رنگ برای سال، روی انرژی ذهنی مردم دنیا تاثیر بگذارند و روحیه جهان را به سمت تعادل سوق دهند.

درست است که صنعت مد برای افراد زیادی اهمیت بسیاری دارد، اما ما باید پیش از اینکه به سراغ مد و یا رنگی برویم که از طرف افراد دیگر برای ما تعیین شده است، باید بدانیم که سیاست پنهان پشت انتخاب این رنگ ها چیست. و اینکه اگر می خواهیم از رنگ سال در مد و دکوراسیون خانه خود استفاده کنیم، ابتدا باید بدانیم که رنگ سال چگونه انتخاب می شود. پس اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که برایشان اهمیت دارد چگونه رنگ سال را انتخاب می کنند، حتما این مطلب را تا به انتها دنبال کنید تا به شما بگوییم دلیل انتخاب رنگ مناسب برای هر سال چیست.

رنگ سال چطور انتخاب شد؟

شرکت پنتون، جزو معروف ترین کارآفرین هایی است که در حوزه انتخاب رنگ سال فعال است. پنتون گروهی متخصص دارد که رنگ های مد را هرساله در روزهای ابتدایی شروع سال میلادی، اعلام می کنند. اعضای این گروه برای پیش بینی رنگ سال، ابتدا به این مسئله توجه می کنند که مصرف کننده ها، بیشتر چه رنگ هایی را دوست دارند و چه رنگ هایی را دوست ندارند. بنابراین برای این کار به شوهای تجاری سر می زنند تا تولیدات برندها را ببینند. شاید به نظر کار ساده ای بیاید اما این طور نیست. دلیل موفقیت این شرکت در پیش بینی رنگ ها، درک متخصصان این شرکت از رنگ ها و توانایی ارتباط برقرار کردن با رنگ هاست. در واقع احساس آن ها درباره رنگ هاست که به انتخاب آن ها کمک می کند. آن ها معتقدند رنگ های مد اهمیت بسیار زیادی دارند چون نه تنها پوشش ما را تعیین می کنند بلکه روی تمام اتفاقات دنیا نیز تاثیر می گذارند و از آن ها تاثیر می پذیرند. البته در این بین انتخاب رنگ سال باعث رونق فروش برندهای پوشاک و رواج مصرف گرایی هم می شود.

تاثیر مهم ترین اتفاقات سال بر رنگ سال: در حقیقت باید گفت که انتخاب رنگ سال یک فرایند پیچیده است که به اقتضای اتفاقات و عواملی که در سال گذشته جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ مثل جنگ ها، بلایای طبیعی، بحران های اقتصادی، بیماری ها و ... انتخاب می شود. به عنوان نمونه وقتی در یک سال بلایای طبیعی زیادی همچون سیل و زلزله به کشورهای زیادی آسیب وارد می کند و دنیا را تحت تاثیر خود قرار می دهد، روی رنگ آن سال اثر مستقیم می گذارد و رنگی متناسب با این اتفاقات انتخاب می شود تا از لحاظ روانی بر مردم سراسرجهان تاثیر بگذارد و یک آرامش نسبی در جهان برقرار کند.

تصویر

نقش رنگ سال 2020 در دکوراسیون داخلی

رنگ آبی کلاسیک به علت انطباق پذیری با انواع رنگ ها، یکی از محبوب ترین رنگ ها برای طراحان داخلی به شمار می رود. شاید در ابتدا به دلیل شکوه و جلال این رنگ، به نظر برسد که تنها مناسب استفاده در سبک های کلاسیک و مجلل است. اما واقعیت امر این است که با کمی خلاقیت و علم ترکیب رنگ ها می توان چیدمانی را انجام داد که در بسیاری از سبک های طراحی داخلی قابل استفاده باشد. اگر شما هم تابع مد هستید و علاقه دارید تا خانه خود را بر اساس رنگ سال چیدمان کنید، پس همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی روش هایی بپردازیم که به کمک آنها بتوانید این رنگ جذاب را به خانه خود بیاورید.

یک وسیله بزرگ مانند مبل را به رنگ آبی کلاسیک انتخاب کنید

استفاده از یک وسیله بزرگ مانند مبل به رنگ آبی کلاسیک می تواند به فضای شما جلوه بسیار زیبایی ببخشد. جنس پارچه این مبل را می توانید از جنس مخمل و یا جیر انتخاب کنید. قرار گرفتن رنگ آبی کلاسیک در کنار جنس پارچه جیر یا مخمل، به مبل شما ظاهری مجلل تر و زیباتر می دهد.

هنگامی که یک وسیله بزرگ را در یک فضا به رنگ آبی کلاسیک انتخاب می کنید، بهتر است رنگ سایر لوازم موجود در فضا تنها هم خانواده هایی از این رنگ باشد و یا رنگ های پاستلی تر و ملایم تر که در کنار حجم زیادی از رنگ آبی کلاسیک زیباتر و چشم نوازتر به نظر برسند.

از رنگ آبی کلاسیک به عنوان مرکز توجه و نقطه کانونی استفاده کنید

استفاده از این رنگ کاملا وابسته به متراژ و نوع فضای شما است. در برخی مواقع می توانید کل یک فضا را به رنگ آبی کلاسیک رنگ آمیزی کنید و در مواقعی دیگر بهتر است که تنها یک قسمت مثل یک وجه دیوار و یا یک ستون به این رنگ درآورده شود. برای مثال برای گالری ها، استودیو ها و فضاهای این چنینی می توان به صورت کامل برای تمامی دیوارها از این رنگ استفاده نمود. اما در مورد سالن پذیرایی و یا اتاق خواب بهتر است تنها در یک قسمت از فضا از این رنگ استفاده شود. در این شرایط فضای رنگ شده به عنوان نقطه کانونی و یا مرکز توجه در کل فضای شما معرفی شده که باعث خاص تر و متفاوت تر جلوه دادن فضای شما می شود. بر روی دیواری که نقش نقطه کانونی را ایفا می کند می توانید از تابلوهایی با قاب های سفید و در ابعاد مختلف استفاده کنید.

ترکیب رنگ آبی کلاسیک با رنگ های خنثی

در فضاهایی مانند فضای آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی می توانید تمامی لوازم موجود را به یک رنگ خنثی مثلا سفید انتخاب کرده و تنها یک بخش را به رنگ آبی کلاسیک انتخاب کنید. برای مثال برای سرویس بهداشتی می توانید کابین روشویی را به رنگ آبی کلاسیک و سایر لوازم سرویس را به رنگ سفید انتخاب کنید و همچنین در مورد آشپزخانه اگر جزیره دارید، می توانید کابینت های جزیره را به رنگ آبی کلاسیک و سایر لوازم و کابینت های آشپزخانه را به رنگ سفید انتخاب کنید. رنگ آبی کلاسیک همانند لکه ای در کل فضای سفید شما خودنمایی کرده و ترکیب بسیار زیبایی را به وجود می آورد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (143 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (88 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (77 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (62 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (52 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (39 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (38 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) پذیرایی منحصربفرد سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، و خواهر‌شوهر مهربونش از مهمانان مخصوصشان در جشن تولد پناه/ باریکلا! چه میز شام و دسری چیدن👌
مقایسه جنجالی پاداش 18 میلیاردی قهرمانان المپیک ایرانی و مرغ سوخاری رایگان ورزشکار خارجی / از دربانی دانشگاه آکسفورد تا تحصیل بدون کنکور در پزشکی دانشگاه تهران
فعالیت آزادانه دلالان مرگ؛ گرفتن پول زور از خانواده‌های عزادار
پهلوان رسول خادم بالاخواه مبینا نعمت زاده درآمد!/ حرف های حکیمانه دارنده مدال طلای المپیک درباره جنجال دختر تکواندوکار دهه هشتادی خبرساز شد
رئیس‌‎جمهور: اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای حل مشکلات، نیاز ضروری امروز کشور است
رهبر انقلاب سخنگو نداشته و ندارند
حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی
ماجرای تیراندازی به آرزو بدری توسط پلیس / ربطی به بی‌حجابی نداشت
از تجاوز به من فیلم گرفته بود، کشتمش!
(تصاویر) کشف یک موزائیک باستانی به نام «آکواریوم یخ‌ زده در سنگ» با قدمتی 2 هزار ساله
از پاسخ مبینا نعمت‌زاده به شهربانو منصوریان تا حضور ظریف در یک مکان خاص در حواشی داغ امروز شنبه 27 مرداد 1403
سنگ غول‌آسای 6 تنی که 5 هزار سال قبل 700 کیلومتر جا‌به‌جا شده است!
یونسکو هشدار داد: محرومیت یک میلیون و 400 هزار دختر از تحصیل در افغانستان توسط طالبان
10 هنرمند محبوبی که باشکوه ترین مراسم تشییع ایران را داشتند/ از خسرو شکیبایی تا فروغ فرخزاد و محمدرضا شجریان +عکس
آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن