دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

نکات مهم و طلایی برای داشتن پوست درخشان 

سه شنبه، 01 تیر 1400
پوست ما انسان ها بزرگترین عضو بدنمان بوده و مشکلات و بیماری‌ های آن، از گذشته مورد توجه حکمای طب سنتی قرار گرفته؛ در طب سنتی ایران پیشگیری، بیشتر از درمان اهمیت دارد؛ همه ما دوست داریم پوستی خوشگل و زیبا داشت هباشیم ولی این نیازمند مراقبت‌ هایی است که با این مراقبت ها می توانیم شادابی و طراوت پوست خود را حفظ کرده و افزایش دهیم.

برای داشتن پوست درخشان علاوه بر شستشو و استفاده از مرطوب کننده باید کارهای دیگری نیز انجام دهید.همانطور که چشم ها پنجره ای به سوی روح شما است، پوست شما هم احوالات درونی شما را نشان می دهد. به عبارت دیگر اگر استرس داشته باشید یا خسته و ناراحت باشید پوست شما نشان می دهد.

نکات طلایی برای داشتن پوست درخشان

همه ما می خواهیم پوستی مرطوب و درخشان داشته باشیم. داشتن چنین پوستی یکی از بزرگترین معیارهای زیبایی در بین مردم است. اما مسئله این است که، اغلب ما با پوستی شفاف (مانند فیلم ها) از خواب بیدار نمی شویم. اما به راحتی و تنها با استفاده از چند محصول آرایشی و تکنیک خانگی مناسب می توانید به آن دست یابید. ادامه مطلب را بخوانید تا با این روش ها آشنا شوید. هیچ چیز در چهره به اندازه داشتن پوستی صاف و با نشاط باعث زیبایی و جلب توجه نمی شود.

هر روز ضد آفتاب بزنید

سعی کنید از مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر از آن را مصرف کنید.استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم و ضروری است چراکه اشعه فرابنفش در هر حال تاثیر خودش را بر روی پوست شما می گذارد چه در حال قدم زدن در خیابان باشد و یا در حال رانندگی باشید و یا حتی اگر شما در کلاس درس باشید باز هم این اشعه تاثیر گذار خواهد بود.

با پوست و صورت خود دوست باشید

به طور کلی باید گفت که: با صورت خود خشن رفتار نکنید و باید بدانید که کندن با انگشت یا چلاندن پوست یا فشار دادن آن باعث می شود باکتری هایی که در سطح پوست وجود دارند به اعماق پوست برسند و ماندگار شوند که موجب زخم شدن و مشکلاتی از این قبیل در پوست شما می شود.

پوست خشک و سفت به معنای پوست تمییز نیست

خیلی از ما فکر می کنیم وقتی پوستمان سفت می شود یعنی خیلی تمییز است و هیچ چربی یا باکتری ای بر روی آن وجود ندارد ولی این تصوری غلط است.شما برای برطرف کردن خشکی و حساسی پوست خود باید از پاک کننده هایی که چرب هستند استفاده کنید و همچنین می توانید از فوم ها استفاده کنید.

توجه کنید: هرچه از صابون بیشتر استفاده کردید پوستتان خشک تر می شود و هرچه کمتر استفاده کنید لطیف تر خواهد شد.

استشمام هوایی که سالم و بدون آلودگی است و همچنین از مقداری رطوبت برخوردار است بسیار مفید است. همچنین سعی کنید پوست خود را در معرض باد شدید و اشعه خورشید قرار ندهید و اگر هم در معرض آنها قرار گرفتید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

گوارش خود را کترل کنید

خارج شدن فضولات بدن و مواد زائد از راه های مختلف همچون مدفوع و ادرار و عادت ماهیانه و عرق و … دارای اهمیت بالایی در سلامتی بدن و علی الخصوص پوست بدن دارد.پس اگر با مشکلات قاعدگی یا یبوست مواجه هستید بهتر است که آنها را جدی بگیرید.

خوش اخلاق باشید

شاید برایتان عجیب باشد که حالات روحی ما هم در کیفیت پوست ما موثر است و اگر می خواهید پوست شما از کیفیت لازم برخوردار باشد و خوشرنگ باشد پس دور غم و غصه را خط بکشید که اینها موجب زردی و بدرنگی پوست می شود و حتی اگر احساسات ناراحتی و غم شما افزایش یابد، پوست شما تیره رنگ خواهد شد.

استرس را در زندگی خود ممنوع کنید

مطمئنا بسیاری از شما عزیزان با خود می گویید، امکان ندارد که با شرایط زندگی های امروزی استرس از سبک زندگی ما حذف شود ولی به هر صورت باید دانست که استرس از اساسی ترین عوامل برای بسیاری از بیماری ها همچون سرطان است و همچنین برای سلامت پوست هم مضر است و حالا انتخاب با خودتان است، هر طور که راحتید.

بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2004 در دانشگاه کالیفرنیا مشخص شد که استرس های مزمن می تواند سطح سلولی بدن را تحت تاثیر قرار دهد و در نابودی آنها سرعت ایجاد کند و در این رابطه باید گفت که اخم کردن هم همین کار را می کند البته به نوعی کار این سلول ها را کاملا می سازد و نابودشان می کند.

انواع استرس و فشار های روحی

  • عاطفی
  • ذهنی
  • جسمی

در بین این یه استرس ها، استرس های عاطفی بیشترین آسیب را به بدن وارد می کند ولی بیایید از این دریچه به واقعیت نگاه کنیم که اگر چالشی نبود، زندگی هم آنقدر جذاب نمی شد پس نقطه جالب زندگی آنجایی است که بر این چالش ها غلبه کنیم و استرس را از خودمان دور کنیم.

و باید دانست که فشار های عصبی ای که پی در پی به شما وارد می شود اگر از راهی تخلیه نشود، جدای از مشکلات روحی ای که برای شما به وجود می آورد، به سلامتی جسمی و مخصوصا پوست شما آسیب می رساند.

تنفس به وسیله دستگاه عصبی غیر ارادی بدن کنترل می شود ولی باید دانست که برخی از سیستم های عصبی بدن همچون ماهیچه ها و عواطف و احساسات و فکر ها نیز در فرآیند تنفس موثر هستند.

نفس کشیدن یک جریانی است که طی آن گاز هایی که زائد هستند همچون دی اکسید کربن از بدن خارج می شوند و گاز های تازه همچون اکسیژن وارد بدن می شوند.این جریان، یک تبادل هوایی است که در ریه صورت می گیرد و از آن طرف هم گردش مواد غذایی از طریق جریان خون صورت می گیرد.بیشتر ما فکر می کنیم که تنفس، غریزه ای است طبیعی که ما بر اساس آن نفس می کشیم ولی این فکری اشتباه است.شیوه تنفس به قدری مهم است که قادر است کیفیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد و در پوست ما هم تاثیر خود را منعکس کند.برای آنکه بهتر متوجه تاثیر عوامل بر روی تنفس شوید، فرمول زیر را اجرا کنید؛

هنگامی که مضطرب شدید نفس خود را حبس کنید، مطمئنا متوجه می شوید که نفس شما سطحی است و این بدان معناست که شما فقط از ناحیه بالایی ریه خود استفاده می کنید و هنگامی که آرام هستید تنفس شما عمیق خواهد بود یعنی از ریه های خود به طور کامل استفاده می کنید.در ضمن شما می توانید با مسلط شدن بر تنفس خود، حالت روحی خود را هم تغییر بدهید و اضظراب خود را به آرامش تبدیل کنید.

نوشیدن آب زیاد ضروری است

آب دارای نقش های زیادی در بدن می باشد و بیشتر از نصف وزن ما را آب تشکیل می دهد و آب در تمامی فرآیند های بدن شرکت فعال دارد و به عنوان پایه تمام مایعات بدن شناخته می شود که این مایعات عبارتند از خون، عروق، ادرار، لنف و شیره های گوارشی.

اما خاصیتی که آب برای پوست دارد، این است که؛

آب یک نرم کننده داخلی برای پوست محسوب می شود و با مرطوب کردن و تمیز کردن و نرم کردن آن، موجب تقویت کیفیت سلامتی و زیبایی پوست می شود و از پیری زودرس آن جلوگیری می کند.افراد معمولی باید روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب پاکیزه مصرف کنند و طبیعتا این مقدار در آب و هوای گرمتر افزایش می یابد.منتظر تشنگی نباشید؛ معمولا ما اینگونه هستیم که تا تشنگی به ما فشار نیاورد، آب نمی خوریم ولی این نوع رفتار کاملا اشتباه است چراکه تشنگی یک نوع واکنش است به کمبود آب شدید در بدن، پس برای مصرف آب نباید منتظر تشنگی ماند بلکه سعی کنید به طور منظم به مقدار لازم در طول روز آب مصرف کنید تا در نتیجه از سطوح داخلی بدن خود محافظت کرده باشید.در بین مایعات آب از جایگاه اول برخوردار است و در مرحله بعدی آبمیوه ها و چایی های گیاهی سفارش می شود.

دقت کنید که الکل و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند و نوشیدنی های جوشان نه تنها برای شما فایده ای ندارند بلکه مضر هم هستند چراکه موجب کاهش سطح آب بدن می شوند و حتی شیر هم خیلی سفارش نمی شود چراکه این مایع هم موجب کاهش آب بدن است.

آب سرد و محافظ از سلامتی پوست

باید در کنار استفاده از ماسک ها و کرم های طبیعی، به یکی از عواملی که شاید خیلی از ما به آن دقت نمی کنیم هم توجه کرد، منظورم درجه حرارت آب در هنگام حمام و شست و شوی صورت است که تاثیر بسیاری در کیفیت پوست شما دارد.

رژیم سالم

یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. پروتئین های سالم، میوه ها و سبزیجات مغذی را برای درخشش پوست به برنامه غذایی خود اضافه کنید. برای سریع تر نتیجه گرفتن این مواد غذایی را به برنامه خود اضافه کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳: این ماده در گردو و ماهی یافت می شود و بسیار برای پوست شما مفید است.

ویتامین C: ویتامین سی به جوش های سطحی کمک می کند تا سریع تر بهبود یابند. بنابراین چند وعده میوه، مرکبات و اسفناج را در وعده غذایی خود بگنجانید.غذاهای سرشار از فیبر، سبزیجات تازه، آجیل و میوه های غیر فرآوری شده به شما کمک می کند تا بالانس خوبی در دستگاه گوارش برقرار شود. اگر یبوست داشته باشید، دائما احساس خستگی و مریضی می کنید. بنابراین این مشکل روی پوست شما نیز تاثیر منفی می گذارد.

مصرف شکر و نمک را به حداقل برسانید. سعی کنید کمتر از ۴۵ گرم شکر در روز مصرف کنید. از خوردن غذاهای شور نیز خودداری کنید. نمک باعث می شود پوست شما باد کرده به نظر برسد.

مصرف ویتامین

ویتامین مصرف کنید. اگر نگران هستید که مواد معدنی و ویتامین ها به اندازه کافی به بدن شما نمی رسد، مولتی ویتامین مصرف کنید. ویتامین هایی که معمولا برای زنان باردار تجویز می شود، برای داشتن پوست درخشان هم بسیار مفید است.

ورزش

ورزش کنید. تمرینات کاردیو باعث تحریک جریان خون می شود. این تمرینات باعث می شود پوست شما درخشان تر شود. همچنین این تمرینات برای بدن مفید است و شما را قوی تر می کند. نتایج این تمرینات، در بلند مدت به خوبی برای شما مشخص می شود.

برای سلامت پوست خود سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث می شود پوست شما پیرتر به نظر برسد و باعث ایجاد چین و چروک شود. علاوه بر این، سیگار کشیدن رگ های خونی ریز در لایه های بیرونی پوست را باریک می کند که باعث کاهش جریان خون و رنگ پریدگی پوست می شود. همچنین این امر باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز پوست می شود که برای سلامت پوست بسیار مهم هستند.
سیگار کشیدن به کلاژن و الاستین پوست نیز آسیب می رساند فیبرهایی که به پوست قدرت و کشش می دهند. علاوه بر این، حالات تکراری صورت که هنگام سیگار کشیدن ایجاد می کنید مانند خم کردن لب هنگام استنشاق و تغییر حالت چشمانتان برای جلوگیری از ورود دود به آنها می تواند در ایجاد چین و چروک روی پوست نقش داشته باشد. علاوه بر این، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان سنگفرشی پوست را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید بهترین راه برای محافظت از پوست ترک آن است. برای کمک به ترک سیگار نکات یا روش های درمانی مفید را از پزشک خود بخواهید.

برای سلامت پوست با آن به ملایمت رفتار کنید

پاکسازی و اصلاح روزانه می تواند به پوست شما آسیب وارد کند.
زمان حمام را محدود کنید. آب گرم و دوش یا حمام طولانی مدت روغن های پوست شما را از بین می برد، بنابراین زمان حمام یا دوش خود را محدود کن و از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید.
استفاده از صابون های قوی را فراموش کنید. صابون ها و شوینده های قوی می توانند روغن را از روی پوست شما از بین ببرند در عوض انتخاب پاک کننده های ملایم می تواند به سلامت پوست شما کمک کند.
با دقت اصلاح کنید. برای محافظت و مراقبت از پوست قبل از اصلاح از کرم اصلاح، لوسیون یا ژل استفاده کنید. برای اصلاح از تیغ تمیز و تیز استفاده کنید و اصلاح باید در جهت رشد مو باشد نه جهت مخالف رویش.
خشک کردن پس از شستشو یا استحمام. بعد از حمام پوست خود را به آرامی با حوله خشک کرده تا حدودی که مقداری رطوبت روی پوست باقی بماند.
پوست خشک را مرطوب کنید. اگر پوست شما خشک است از مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و برای استفاده روزانه یک مرطوب کننده حاوی SPF در نظر بگیرید.

15 نکته بسیار مهم برای داشتن پوستی درخشان و شفاف

1- همواره از یک پاک کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید. حتما به چرب ، خشک و یا مختلط بودن پوست در انتخاب پاک کننده مناسب دقت نمایید.
2- صبح ها قهوه نخورید و به جای آن از آب میوه و سبزی استفاده کنید این کار باعث اکسیژن رسانی به پوست شده و و جریان لنفاوی را بهبود می بخشد. این یکی از مهمترین نکات برای شاداب نگاه داشتن پوست است.
3- رژیم غذایی شما باعث بهبودی یا آسیب رساندن به پوست شما می شود. مصرف گردو و دانه های کتان در سالاد باعث جذب امگا 3 و رطوبت رسانی به پوست می شود و همچنین از مصرف غذاها با میزان قند بالا خودداری کنید.
4- صبح بعد از دوش گرفتن و شب قبل از خوابیدن از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از کرم روز و شب با کیفیت از پیری زودرس پوست صورت پیشگیری می کند.
5- به هیچ وجه صورت خود را دستکاری نکنید.
6- از مصرف بیش از حد کرم و محصولات آرایشی بر روی پوست خود پرهیز کنید زیرا استفاده مداوم آنها منجر به بسته شدن منافذ و ایجاد جوش می شود.
7- قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش خورشید در هر فصلی باعث پیر شدن پیش از موعد پوست می شود. هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.
8- حتما روزی 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب از اصول اساسی مراقبت از پوست است.
9- در معرض حرارت مستقیم قرار نگیرید زیرا باعث التهاب پوست می شود.
10- برای جوانسازی پوست حداقل 2 بار در هفته لایه برداری کنید.
11- علاوه بر مصرف خوراکی ویتامین ها، شما همچنین از طریق کرم ها و سرم ها ویتامین های لازم را به پوست خود برسانید.
12- برای پیشگیری از عفونت مرتب برس های آرایشی خود را بشویید.
13- علاوه بر استفاده از کرم های ضد آفتاب، شما باید پوست خود را در برابر اشعه UV خورشید با پوشیدن کلاه لبه پهن و عینک آفتابی محافظت کنید.
14- برنامه مراقبت از پوست خود را به طور مرتب پیگیری کنید.
15- هر شب به اندازه کافی بخوابید و گرنه دور چشم شما تیره و پوستتان چروک می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی