دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

نکات مراقبت بعد از هاشور ابرو 

یکشنبه، 25 اسفند 1398
هاشور ابرو یکی از رایج ترین روش های تاتو جهت پرپشت نشان دادن و زیباتر کردن ابروها می باشد؛ اما توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از هاشور بسیار ضروری و حائز اهمیت است. به جرأت میتوان گفت هاشور ابرو یکی از دشوار ترین و ظریف ترین هنرهای آرایش دائم است و حتما باید به دست فردی مجرب و با تخصص بسیار بالا انجام پذیرد.

هاشور ابرو

امروزه هاشور ابرو بسیار مورد استقبال و توجه خانم ها قرار گرفته و رواج یافته است. هاشور کردن که در حقیقت همان تاتو اما به روشی متفاوت تر می باشد، ظاهر ابروها را اصلاح کرده و متقارن می کند؛ و همچنین مانند روش های قدیمی تاتو ابروها را مصنوعی نشان نمی دهد. هاشور ابرو را با عنوان آرایش نیمه دائم نیز می شناسند و انواع مختلفی دارد. رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام هاشور ابرو در ثابت ماندن رنگ هاشور و پیشگیری از عفونت، لازم و ضروری است. احتمالا پس از انجام هاشور ابرو پرسشهایی از این قبیل که پس از گذشت چند روز می توانید ابروهای خود را بشویید و یا اینکه برای بهبود سریع تر هاشور ابرو از چه پمادهایی استفاده کنید؟ برایتان پیش بیاید. در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام بایدها و نبایدها بعد از هاشور ابرو بپردازیم. امیدواریم که با رعایت این نکات همواره ابروهایی زیبا و خوش فرم داشته باشید.

نکات مراقبتی بعد از هاشور ابرو

پس از انجام هاشور ابرو، آن قسمت از ابرو که هاشور خورده مانند یک زخم باز می باشد و نیاز به مراقبت های خاصی دارد تا سریع تر بهبود یافته و عفونت نکند. رعایت نکات زیر می تواند در رسیدن به بهترین نتیجه از هاشور ابرو بسیار موثر واقع شود.

حتما توجه کنید که از زمان انجام هاشور ابرو تا سه روز به هیچ وجه ابروهای خود را نشویید. از روز اول هاشور تا حدود یک هفته بعد از پماد ویتامین آ استفاده کنید و روزی سه بار با گوش پاک کن مقدار کمی از پماد ویتامین آ را بر روی ابروهای خود بمالید. احتمالا در چند روز اول پس از انجام هاشور، ابروهایتان خارش داشته و یا پوسته پوسته شوند، اکیدا از خاراندن و یا کندن این پوسته ها خودداری کنید، در صورتی که این پوسته ها را بکنید ممکن است رنگ هاشور ابرو خیلی زود کمرنگ شود. تا یک هفته پس از انجام هاشور ابرو از رفتن به استخر و سونا پرهیز کنید. تا زمان بهبودی کامل هاشور ابرو در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. از روز اول تا حدود یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید که در روند بهبودی سریع جاهای هاشور خورده بسیار موثر است. البته دقت داشته باشید که اگر پوست چربی دارید مقدار و دفعات استفاده از پمادها را کاهش دهید. نحوه ی شستن صورت پس از انجام هاشور ابرو به این صورت باشد که تا سه روز نباید به هیچ وجه ابروها را شستشو دهید و بعد از این سه روز هم تا جایی که برایتان مقدور است تا بهبودی کامل جای هاشور ابرو از شستن ابروهای خود پرهیز نمایید؛ اما اگر شرایطی پیش آمد که مجبور به شستشوی ابروهایتان شدید به این روش عمل کنید: برای شستشوی ابروهای هاشور خورده تنها از آب ولرم یا سرد استفاده کنید و در صورت نیاز به استفاده از شوینده از شامپو بچه یا یک صابون ملایم استفاده نمایید؛ اما تا جایی که امکان دارد از تماس مستقیم وسایل شستشو یا دستها با ابروهای خود جلوگیری نمایید. پس از اتمام شستشوی صورت، ابروهایتان را با با یک حوله ی تمیز، خیلی آرام خشک کنید. تاکید می کنیم به هیچ عنوان حوله را بر روی ابروهای هاشور خورده نکشید و تنها به آرامی روی ابروها قرار داده و بردارید. پس از خشک کردن، بر روی ابروهایتان لایه ای نازک از پماد هیدروکورتیزون یا پماد ویتامین آ چشمی را بر روی ابروها بمالید. سعی کنید تا سه روز بعد از انجام هاشور ابرو از حمام رفتن خودداری کنید.

مدت زمان بهبود زخم هاشور ابرو

بلافاصله پس از انجام هاشور ابرو فرآیند بهبود زخم آن آغاز می شود. در چند روز اول با تورم، قرمز شدن و حساسیت پوستی و شاید اندکی کبودی بر روی قسمت هاشور خورده ی ابروهایتان مواجه خواهید شد. البته همه ی این عوارض در هاشور ابرو امری طبیعی هستند، اما با رعایت موارد ذکر شده می توانید در عرض دو روز زخم خود را بهبود دهید. استفاده از پمادهای تسریع التیام زخم، سرعت بهبود جای هاشور را افزایش می دهند. دقت داشته باشید که اگر کبودی و تورم بیش از دو یا سه روز بعد از هاشور ابرو طول کشید، ممکن است نشانه ای از عفونی شدن زخم تان باشد، در صورت مشاهده ی این موضوع سریعا به پزشک مراجعه نمایید.


6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)