نکاتی برای داشتن شکمی صاف بدون ورزش

  یکشنبه، 11 اسفند 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکاتی برای داشتن شکمی صاف بدون ورزش
گاهی برای صاف کردن شکم نیازی به ورزش کردن ندارید، چرا که عواملی مثل تغذیه یا عادات نادرست باعث نفخ و بزرگ شدن شکم می شوند. در این زمینه چند ترفند جالب و ساده بیان می کنیم که به داشتن شکم صاف کمک می کنند

چطور بدون ورزش کردن شکم خود را صاف کنیم؟

دور کمر بخشی از بالاتنه است که زنان و مردان بیشترین نگرانی را در موردش دارند. در این مقاله روش های ساده برای کاهش چربی شکم و داشتن یک شکم صاف برای همیشه را با شما در میان می گذاریم.

برای داشتن یک شکم صاف، پروبیوتیک بیشتری مصرف کنید

*میکروبیوم های microbiome روده ما بیشتر از آنچه به آنها اهمیت می دهیم، سلامت ما را کنترل می کنند، به همین دلیل است که تجمع انواع باکتری های مفید در روده از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از روش های افزایش میکروبیوم های مفید در روده مصرف مکمل پروبیوتیک یا خوراکی های حاوی پروبیوتیک است. نه تنها این کار باعث می شود کمتر بیمار شوید، احساس شادی بیشتری داشته باشید و هضم را نیز آسان تر می کند، بلکه به از بین رفتن نفخ و صاف کردن شکمتان هم کمک می کند.

*میکروبیوم microbiome: اجتماعی از جانوران کوچک میکروسکوپی (مانند باکتری ها، قارچ ها وویروس ها) که در یک محیط خاص از جمله بدن انسان زندگی می کنند.

برای داشتن شکم صاف، نمکدان را از روی میز بردارید

نمک اگر به اندازه مصرف شود چیز خوبی است، ماده معدنی ای که برای سلامت قلب و مغز ضروری است. ولی مصرف بیش از حد نمک باعث احتباس آب در بدنتان شده و شکمتان مثل یک بادکنک پر آب ورم خواهد کرد. کم کردن نمک یکی از قدم های اولیه برای کاهش وزن ناشی از احتباس آب اضافه در بدن است. (یکی از دلایلی که ممکن است با انجام آن هنگام شروع یک رژیم غذایی جدید شاهد کاهش وزن زیادی باشید.) نمکدان را از روی میزتان بردارید تا عادت نمک زدن به همه غذاها از سرتان بیفتد. اگر واقعا بعد از چشیدن غذا حس کردید بی نمک است می توانید از جایتان بلند شده و مقداری نمک به غذا بزنید.

مداوم آب بنوشید

شماره یک این فهرست آب است. شما باید به طور مداوم آب بنوشید اگر می خواهید شکم تخت و صاف داشته باشید. نوشیدن آب به شما کمک می کند تعادل میان مایعات و جامدات بدن تان حفظ شود و در عین حال شما تمایل بسیار کمتری به خوردن غذا پیدا می کنید. آب همچنین چربی بدن را می شکند و انرژی را به عضلات بدن تان منتقل می کند تا متابولیسم تان را حفظ نماید. اضافه کردن لیمو ، پرتقال یا برش های خیار به آب می تواند هم طعم آن را بهتر کرده و هم خاصیتش را افزایش دهد. شما همچنین می توانید گیاهانی مثل نعناع را به نوشیدنی تان اضافه نمایید.

چای سبز مصرف کنید

در این یک هفته تا می توانید چای سبز مصرف کنید. چای سبز علاوه بر تمام مزایایی که دارد می تواند در کاهش وزن بسیار مفید و موثر واقع شود. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است و به کاهش چربی کمک می کند. برای افزایش و دو چندان کردن خاصیت چربی سوزی، چای سبز را پیش از تمرین و ورزش مصرف نمایید.

کمی زنجبیل اضافه کنید.

زنجبیل به آرامش دستگاه گوارش و کاهش نفخ کمک می کند. می توانید زنجبیل تازه را به چای سبز یا حتی آب جوش اضافه کرده و مصرف کنید. همچنین افزودن کمی زنجبیل تازه به چای هم یک چای زنجبیلی خوشمزه را برای شما به ارمغان می آورد.

چای نعناع مصرف کنید

این روزها بسیاری از کافه ها چای نعناع سرو می کنند. نعناع به گوارش کمک بسیاری می کند پس تا می توانید چای نعناع میل کنید. برگ های تازه نعناع را به آب یا چای سبز اضافه کرده و نوش جان نمایید.

عدم استعمال الکل یک ضرورت است

اگر می خواهید شکم تخت داشته باشید از الکل دور بمانید. الکل دوست شما نیست زیرا باعث می شود چربی بیشتری مصرف نمایید. همچنین هورمون هایی که موجب سوزاندن چربی بدن می شود را مهار می کند.

برای داشتن شکم صاف با دهان باز غذا نخورید

اول این که غذا خوردن با دهان باز ناخوشایند است. دوم این که جویدن غذا و همزمان نفس کشیدن از طریق دهان باعث می شود به همان اندازه غذا، هوا ببلعید که موجب باد کردن شکم می شود. یادگیری رفتار مناسب سر میز نه تنها شکمتان را صاف نگه می دارد، بلکه باعث خوشحالی بیشتر خانواده و دوستانتان هم خواهد شد.

برای داشتن شکم صاف مصرف شیرینی خود را کاهش دهید

شیرینی جات واقعا خوشمزه هستند ولی برای بدنمان خوب نیستند و این مساله شکم مان را هم شامل می شود. نه تنها به خاطر کالری اضافه و افزایش سایز دور کمرتان بلکه به این دلیل که مصرف قند بیش از حد منجر به مقاومت به انسولین شده و به بدن اعلام می کند که چربی اضافه اطراف کمر را ذخیره کند. این تاثیر طولانی مدت قند است ولی در کوتاه مدت قند با تغذیه کردن باکتری های بد روده باعث نفخ کردن شکم و افزایش گاز روده می شود. وقتی نوبت به صاف کردن شکمتان می رسد حذف شکر یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

برای داشتن شکم صاف زودتر بخوابید

امروزه آمریکایی ها کمتر از همیشه می خوابند که تاثیر منفی روی سلامت می گذارد و تاثیر آن روی دور کمر ما مشخص تر است. براساس مطالعه انجام شده توسط انجمن غدد درون ریز Endocrine Society ، کم شدن فقط 30 دقیقه خواب هر شب می تواند منجر به افزایش وزن شود. بدتر از آن این است که این افزایش وزن مستقیم روی شکم تاثیر می گذارد. محققان دریافتند که بهترین چرخه خواب، خوابی است که بر اساس ریتم طبیعی شبانه روزی باشد، یعنی خواب و بیداری همزمان با طلوع و غروب خورشید انجام بگیرد.

برای داشتن شکم صاف از مصرف غذاهای فرآوری شده صرف نظر کنید

غذاهای فرآوری Processed foods شده یکی از بزرگترین منابع نمک در رژیم غذایی هستند و بخش ترسناکش اینجاست که حتی متوجه آن نمی شوید. به دلیل فرمول اعتیاد آور این خوراکی ها، نمک در هر یک از غذاهای فرآوری شده مخفی شده از سوپ گرفته تا سس پاستا و حتی شرینی جاتی مثل کیک های جعبه ای. غذاهای فرآوری شده را با غذاهای تازه جایگزین کنید تا شکمتان از شما متشکر شود. با این کار نه تنها از شر نفخ ایجاد شده توسط نمک خلاص می شوید بلکه کالری های پوچ و اضافه این خوراکی ها را از دست می دهید که منجر به کاهش وزنتان خواهد شد.

برای داشتن شکم صاف روی میز آشپزخانه یک ظرف میوه بگذارید

میوه هایی مانند بری ها berries (انواع توت ها)، گیلاس، سیب و پرتقال سرشار از کورستین quercetin هستند، یک ماده طبیعی برای کاهش التهاب شکم. و اگر یک کاسه از این خوراکی های مفید درست جلوی چشمتان در آشپزخانه باشد، احتمال این که به عنوان میان وعده از ان ها مصرف کنید بیشتر می شود. یا این که می توانید یک اسموتی smoothy خوشمزه برای صبحانه با این میوه ها آماده کنید.

ماساژ شکم از ساده ترین روش ها برای داشتن شکمی تخت

برای رهایی از چربی های شکم هنگامی که در رختخواب هستید ویا در حال دوش گرفتن و استراحت هستید، شکم خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید، برای این کار ابتدا از ناف شروع کنید و سپس حرکات چرخشی را به سمت ران ادامه دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (573 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان