نکاتی در مورد اندازه کوله پشتی و جنسیت آن

  شنبه، 01 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نکاتی در مورد اندازه کوله پشتی و جنسیت آن
کوله پشتی یکی از مهمترین وسایل مسافرت می باشد و امروزه گردشگران بیش از پیش از این وسیله در سفر خود استفاده می کنند. پس از اینکه انتخاب و خرید کوله پشتی خود را انجام دادید حال نوبت شیوه نگهداری و بستن آن است. در صورتی که ندانید چطور باید از کوله پشتی استفاده کنید، این وسیله مفید تبدیل به مزاحمت می شود و تجربه سفرتان تحت تأثیر قرار می دهد.

استفاده از کوله پشتی

کوله پشتی یکی از مهمترین وسایل مسافرت می باشد و امروزه گردشگران بیش از پیش از این وسیله در سفر خود استفاده می کنند. پس از اینکه انتخاب و خرید کوله پشتی خود را انجام دادید حال نوبت شیوه نگهداری و بستن آن است. در صورتی که ندانید چطور باید از کوله پشتی استفاده کنید، این وسیله مفید تبدیل به مزاحمت می شود و تجربه سفرتان تحت تأثیر قرار می دهد.

وقتی کوله پشتی را بر پشت خود می گذارید باید دقت کنید که تحمل وزن کوله پشتی نباید در حرکت و قرارگیری اندام های شما خللی ایجاد کند وگرنه موجب آسیب به بدن خود می گردید. آوردن سر و گردن به جلو در زمان حمل کوله پشتی باعث می شود تا وزن سر شما به روی ماهیچه های گردن و پشت شما وارد شده و موجب بروز درد و ناراحتی گردد. آوردن سر به جلو باعث سفت شدن عضلات سینه ای و شانه ها می شود و مانع حرکت درست شانه ها می گردد و در نهایت به شانه ها آسیب وارد می کند.دقت کنید که در زمان حمل کوله پشتی سر را به جلو نیاورده و گوش ها در راستای شانه ها و بالاتر از آن ها قرار گیرند.

در گذشته مردم عادت داشتند تا در موقع سفر کوله پشتی های سنگین با خود بردارند. چون همیشه نگران بودند که همراه نداشتن وسایل ضروری آن ها را در طول سفر با مشکل مواجه کند. به همین دلیل تمامی وسایلی را که به نظرشان ضروری بود داخل کوله پشتی می گذاشتند و در نتیجه مجبور به حمل بار زیاد و آسیب به بدنشان می شدند.

اما امروزه با توجه به تغییرات خوبی که در کاهش وزن، حجم و افزایش کیفیت وسایل سفری شده است، اکوتوریست ها می توانند وسایل مورد نیاز را با کمترین وزن و حجم با خود همراه سازند به طوری که می توانند با کمتر از ۱۴ کیلوگرم وزن روی پشتشان برای یک هفته کامل در طبیعت بمانند. البته وسایل کوچک، کم حجم و با کیفیت گران هستند اما دوام و کارایی زیادی دارند و می توان از آن برای سال های زیادی استفاده کرد.

اندازه کوله پشتی

یکی از سؤالات پرتکرار در انتخاب کوله پشتی، اندازه کوله است. همه می خواهند بدانند اندازه مناسب برای یک کوله پشتی چقدر است. هیچ کدام از اندازه ها برتری نسبت به یکدیگر ندارند. تنها مسئله مهمی که وجود دارد این است که کوله پشتی باید با بدن شما متناسب باشد.

واحد اندازه گیری کوله ها لیتر است. شما می توانید بر اساس مدت زمان برنامه، فصل اجرای برنامه، حجم وسایل و تعداد روزهای سفرتان کوله پشتی با اندازه مناسب را انتخاب کنید. در برخی از کوله ها عدد لیتر به صورت رند و در برخی به صورت + 5 یا +10 و... مشخص می شود؛ این عدد + حجم مازاد کوله است که در بالای کوله قرار دارد.هنگام خرید کوله پشتی به این توجه کنید که سفرهای تان بیشتر چند روزه و در چه فصلی از سال است.به طور مثال اگر سفرتان 1 تا 3 روزه است کوله پشتی های 30 تا 50 لیتری برای شما مناسب است.مخصوصا در فصول گرم نیازی به داشتن یک کوله 70 لیتری برای سفرهای کوتاه مدت ندارید.کوله پشتی های 50 تا 70 لیتری برای سفرهای طولانی تر کاربردی هستند مثلا برای سفرهای 3 تا 7 روز مناسب هستند و بر اساس منطقه، نوع و فصل سفر می توان آنها را انتخاب کرد.کوله پشتی های بالای 70 لیتر هم برای سفرهای بیشتر از یک هفته با شب مانی در طبیعت مناسب هستند. هم چنین اگر سفرتان در فصل زمستان است یا نیاز به حمل آب، غذا و تجهیزات زیاد دارید در این صورت این کوله ها مناسب شما خواهد بود.

البته پیشنهاد اول ما برای سفرهای طولانی این است که به جای حمل یک کوله بزرگ، یک کوله متوسط (مثلا 50 لیتری) و یک کوله یک روزه 15 تا 30 لیتری را انتخاب کنید.در این مواقع لازم نیست تمام مدت همه وسایل خود را به دوش بکشید و می توانید کوله بزرگ را به راحتی به قسمت بار تحویل دهید و در طول سفر هم در محل اقامت خود قرار دهید و کوله کوچک را با خود در اتوبوس و هواپیما حمل کنید و در طول گشت های سفر هم از آن استفاده کنید.

اگر کوله پشتی شما بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد، وزن به صورت مناسبی متعادل نخواهد شد و می تواند باعث ایجاد کمردرد و یا حتی افتادن شما شود. حتماً شما هم دوست ندارید روی پشتتان یک آسمان خراش قرار داشته باشد یا اینکه کوله پشتی شما آن قدر کوچک باشد که جایی برای قرار دادن لباس های خود نداشته باشید.

اندازه کوله باید متناسب با قد شما باشد. اگر قد کوله برای شما کوتاه باشد فشار وزن کوله پشتی بیشتر در قسمت میانی کمر قرار می گیرد که در مدت زمان طولانی باعث درد در قسمت میانی کمر شما خواهد شد و اگر قد کوله بلند باشد مانع حرکت مناسب شما خواهد شد و تعادلتان را به هم خواهد زد.

جنسیت

از آن جایی که فیزیک بدن خانوم ها و آقایون با هم فرق دارد در انتخاب کوله پشتی به این موضوع دقت کنید. کوله ای که برای خانوم ها طراحی می شود معمولا کشیده تر است و کمربند آن باریک تر است و بندهایی نزدیک به هم دارد. همیشه استثنا وجود دارد و آقایانی که استخوان بندی و جثه ریزتری دارند هم برای راحتی بیشتر می توانند از این مدل کوله ها استفاده کنند یا بالعکس خانم هایی که جثه درشت تری دارند از کوله های آقایان استفاده کنند.سعی کنید در جستجوی خود برای خرید کوله پشتی استاندارد از کلمه ی SL و یا Female استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید. در مشخصات بعضی از کوله ها هم از کلمه یونی سکس استفاده شده که به این معنا است برای هر دو جنس مناسب است.

بعد از خرید کوله پشتی، در این مطلب قصد داریم مختصری درباره ی مراقبت از کوله پشتی مطالبی برایتان بیان کنیم. اگر می خواهید درباره ی این نکات بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

  • بهتر است ظرف شیشه ای را در کوله قرار ندهید؛ چراکه ممکن است بشکند و درنتیجه، کوله را پاره کند. ظروف شیشه ای معمولا سنگین هستند و به کوله آسیب می زنند.
  • بهتر است از حمل موادنفتی با کوله پرهیز کنید؛ چراکه این گونه مواد احتمال نشت دارند.
  • زمانی که از کوله استفاده نمی کنید، بهتر است زیپ های کوله را بازکنید و آن را در جای خشک نگه دارید تا رطوبت کوله را خراب نکند.
  • پس از استفاده از کوله، بهتر است داخل کوله را تمیز کنید.
  • برای شست وشوی کوله بهتر است آن را درون ماشین لباس شویی قرار ندهید؛ زیرا سایش بیش از حد در ماشین لباس شویی خاصیت ضدآب بودن کوله از بین می برد.
  • زمانی که برای استراحت کوله پشتی را روی زمین قرار می دهید، بهتر است قسمت پشت کوله را به سمت خورشید قرار دهید تا رطوبت از بین برود.
  • وقتی برای استراحت کوله را روی زمین قرار می دهید، بهتر است جای مطمئنی را برای این کار انتخاب کنید تا به کوله آسیب نرسد.
  • اگر می خواهید کوله پشتی خود را تمیز کنید، بهتر است آن را با آب ولرم و صابون بشویید. استفاده از پودر لباس شویی و موادشیمیایی را برای شستن کوله پشتی توصیه نمی کنیم.
  • پس از اتمام سفر، بهتر است لوازم کثیف داخل کوله را خارج کنید تا کوله دچار آسیب دیدگی و رطوبت نشود.
  • بهتر است برای کوله کاور تهیه کنید تا در روزهای بارانی خیس نشود. پارچه ای ضدآب تهیه کنید و دور کوله قرار دهید. این کار باعث می شود کوله در امان بماند.
  • اگر هنگام استفاده از کوله پشتی پارگی مشاهده کردید، بهتر است آن را به سرعت رفو کنید. قبل از سفر، بهتر است به دقت کوله پشتی را وارسی کنید تا ایراد نداشته باشد.
  • خیلی از اوقات برای سفرهای طولانی، کوله را درون صندوق خودرو یا اتوبوس قرار می دهیم. برای اینکه کوله آسیب نبیند، بهتر است آن را درون کیسه ای محافظ قرار دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان