چگونه بار کوله پشتی را ببندید؟

  شنبه، 01 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه بار کوله پشتی را ببندید؟
وقتی زمان بسته بندی کوله پشتی می رسد هر کس نظری دارد. گرچه طراحی کوله ها به طور قابل ملاحظه ای متفاوت اند اما رمز راحتی کوله پشتی در همه انواع آن یکسان است.هنگام کوله بار بستن، همه چیز را جمع آوری کرده و روی زمین پهن کنید. اگر با یک دوست یا یک گروه به سفر می روید، وسایل مشترک را یک جا گذاشته و سپس بین همه افراد تقسیم کنید.

برای افرادی که دائم در سفر هستند، کوله پشتی یکی از ضروری ترین تجهیزات سفر است. به طوری که می تواند مستقیما روی کیفیت سفر شما تاثیر بگذارد. فرض کنید قرار است به یک سفر چندروزه در دل طبیعت بروید و بخشی از این سفر، پیمایش در دل جنگل آن هم با پای پیاده است. آیا می توانید برای یک روز کامل همه ی باروبنه سفر را در دست بگیرید و از مسیر خود لذت هم ببرید؟طبیعتا چنین سفری وقتی کامل می شود که هرآنچه نیاز دارید را در یک کوله سفری استاندارد قرار داده و بر پشت خود حمل کنید؛ بدون آنکه حتی احساس کنید چیزی بر دوش شما سنگینی می کند. البته منظور ما این نیست که شما هرگز وزن کوله سفر خود را احساس نخواهید کرد، بلکه منظور ما این است که تجربه سفر شما با یک کوله پشتی خوب، به مراتب لذت بخش تر خواهد بود.

چگونه بار کوله پشتی را ببندید؟

وقتی زمان بسته بندی کوله پشتی می رسد هر کس نظری دارد. گرچه طراحی کوله ها به طور قابل ملاحظه ای متفاوت اند اما رمز راحتی کوله پشتی در همه انواع آن یکسان است.هنگام کوله بار بستن، همه چیز را جمع آوری کرده و روی زمین پهن کنید. اگر با یک دوست یا یک گروه به سفر می روید، وسایل مشترک را یک جا گذاشته و سپس بین همه افراد تقسیم کنید. حالا همه وسایل را به ۲ بخش تقسیم کنید. ۱- وسایلی که فقط در کمپ مورد نیاز خواهد بود. ۲- وسایلی که برای موارد اورژانسی در طول راه نیاز خواهید داشت. سعی کنید در ابتدا وسایل مشخص شده در بند ۱ را در کوله بگذارید و سپس وسایل مربوط به بند ۲ را بر روی آن و یا در جیب های کناری کوله قرار دهید. وقتی که همه چیز را جمع کردید، مدت زیادی با کوله روی پشتتان راه بروید.

وسایلی که باید در جیب های خودتان حمل کنید

قطب نما، چاقوی جیبی، دستبند یا گردن آویز آگاهی دهنده پزشکی (البته اگر نیاز باشد)، کبریت ضد آب.

لوازم را در کیسه های کوچک بسته بندی کنید.

برای دسترسی آسان به لوازم تمام وسایل را در کیسه های کوچک بسته بندی کنید، بعد کوله چینی را انجام دهید. کیسه های پلاستیکی زیپ دار کوچک کمک می کند تا لوازم شما خشک بماند. کیسه های زیپ دار بزرگ را می توانید برای بسته بندی لباس ها استفاده کنید.

بخش بندی کوله پشتی برای چیدمان کوله بر حسب وزن

برای کوله چینی وسایل سنگین و جلوگیری از ایراد آسیب به بدن باید به نکاتی توجه کرد. وقتی یک کوله پشتی روی پشت ما قرار گیرد بدن به سمت جلو متمایل می شود تا مرکز سقل کوله پشتی را به سمت جلو منتقل کند تا به این ترتیب بدن بتواند تعادل خود را حفظ کند. بهتر است مرکز ثقل کوله پشتی تا جای ممکن به پشت شما نزدیک باشد تا مانع تمایل بدن به سمت جلو و آسیب به ستون فقرات شود.

مراقبت از کوله

  • پس ار هر بار استفاده، کوله را کاملا خالی کرده و قسمت های کثیف را با آب و صابون و برس تمیز کنید.
  • کوله را در ماشین لباس شویی یا در قسمت خشک کن آن قرار ندهید.
  • برای صاف کردن قسمت های چروک شده کوله هرگز از اتو استفاده نکنید.
  • زیپ های کوله را همیشه تمیز نگه دارید.
  • اگر برای مدت طولانی نمی خواهید از کوله استفاده کنید، آن را بسته در محیطی خشک و دارای تهویه مطلوب قرار دهید.

ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﮐﻮﻟﻪ ﭘﺸﺘﯽ

1.از ﺣﻤﻞ ﻇﺮف ﺷﯿﺸﻪ ای در داﺧﻞ ﮐﻮﻟﻪﻫﺎ ﺧﻮدداری ﮐﻨﯿﺪ زﯾﺮا اﺣﺘﻤﺎل ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪن و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﭘﺎره ﮐﺮدن ﮐﻮﻟﻪﻫﺎ و ﺧﺮاﺑﯽ آنﻫﺎ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺿﻤﻦ آﻧﮑﻪ وزن اﯾﻦ ﻇﺮوف ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

2.در ﺣﻤﻞ ﻣﻮاد ﻧﻔﺘﯽ و ﯾﺎ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ دﯾﮕﺮی ﮐﻪ اﺣﺘﻤﺎل ﻧﺸﺖ آن ﻣﯽرود ﺑﺎﯾﺪ دﻗﺖ ﺷﻮد. اﯾﻦ ﻧﻮع ﻣﻮاد ﺑﺎﯾﺪ داﺧﻞ ﻇﺮف ﮐﺎﻣﻼً آﺑﺒﻨﺪی ﺷﺪه ﻗﺮار ﮔﯿﺮﻧﺪ.

3.در ﻣﻮاﻗﻊ ﻋﺪم اﺳﺘﻔﺎده از ﮐﻮﻟﻪ، زﯾﭗﻫﺎ و در ﮐﻮﻟﻪ را ﺑﺎز ﮐﺮده و در ﺟﺎی ﺧﺸﮏ، ﺑﻪ دور از ﻧﻮر ﺧﻮرﺷﯿﺪ و در ﻣﻌﺮض ﻫﻮا ﻗﺮار دﻫﯿﺪ.

4.ﭘﺲ از ﻫﺮ ﺑﺎر اﺳﺘﻔﺪه، داﺧﻞ ﮐﯿﻒ را ﮐﺎﻣﻼْ ﺗﻤﯿﺰ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ.

5.ﻫﺮﮔﺰ ﮐﯿﻒ را داﺧﻞ ﻟﺒﺎﺳﺸﻮﯾﯽ و ﺧﺸﮑﮑﻦ ﻧﮕﺬارﯾﺪ. ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺳﺎﯾﺶ ﭘﺎرﭼﻪ ﮐﻮﻟﻪ، ﺧﺎﺻﯿﺖ ﺿﺪ آب ﮐﻮﻟﻪ ﻧﯿﺰ از ﺑﯿﻦ ﺧﻮاﻫﺪ رﻓﺖ.

6.ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺣﻤﺎﯾﺖ ﯾﺎ ﺣﻤﻞ ﮐﻮﻟﻪ ﺑﺎ ﻃﻨﺎب از دﯾﻮاره ﺗﻮﺟﻪ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻃﻨﺎب ﯾﺎ ﮐﺎراﺑﯿﻦ ﺣﺘﻤﺎً از داﺧﻞ ﯾﮑﯽ از ﺑﻨﺪﻫﺎی ﮐﺘﻒ و ﺣﻠﻘﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﻮﻟﻪ ﻋﺒﻮر داده ﺷﻮد و ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺑﻨﺪ ﺣﻤﺎﯾﺖ اﮐﺘﻔﺎ ﻧﺸﻮد.

7.ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم اﺳﺘﺮاﺣﺖ ﺳﻌﯽ ﺷﻮد ﭘﺸﺖ ﮐﻮﻟﻪ ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺮﻃﻮب ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮرﺷﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ رﻃﻮﺑﺖ ﺗﺎ ﺣﺪودی ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد.

8.در ﻣﻮاﻗﻊ اﺳﺘﺮاﺣﺖ ﮐﻮﻟﻪ را در ﺟﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻗﺮار دﻫﯿﺪ ﺗﺎ از ﻏﻠﻄﯿﺪن ﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﺷﻮد.

9.ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﮐﻮﻟﻪ ﭘﺸﺘﯽ ﺷﻤﺎ ﮐﺜﯿﻒ ﺷﺪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ آﻧﺮا ﺑﺎ آب ﻧﯿﻤﮕﺮم و ﺻﺎﺑﻮن ﺑﺸﻮﯾﯿﺪ و از ﺣﺮارت ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﻪ آن ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﮐﻨﯿﺪ. از ﺷﺴﺘﻦ ﮐﻮﻟﻪ ﺑﺎ ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ )ﺗﺎﯾﺪ(، ﭼﻨﮓ زدن و اﻧﺪاﺧﺘﻦ در ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻟﺒﺎﺳﺸﻮﯾﯽ ﺧﻮدداری ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ زﯾﺮا ﻣﻮاد ﺿﺪ آب آن ﺑﻌﺪ از ﻣﺪﺗﯽ از ﺑﯿﻦ ﺧﻮاﻫﺪ رﻓﺖ.

10.ﻫﻨﮕﺎم ﻣﺮاﺟﻌﺖ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺣﺘﻤﺎً ﮐﻮﻟﻪ ﺧﻮد را از ﻇﺮوف ﮐﺜﯿﻒ ﯾﺎ ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺎﻧﺪه از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﻧﯿﺰ ﻟﺒﺎسﻫﺎی ﺧﯿﺲ و ﮐﺜﯿﻒ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ.

11.ﻣﯽﺗﻮان ﮐﺎوری ﺟﻬﺖ ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﮐﻮﻟﻪ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﺎران و ﺧﯿﺲ ﺷﺪن آن ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﻢ. )ﭘﺎرﭼﻪ ای ﺿﺪآب ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺳﻄﺢ ﮐﻮﻟﻪ ﺗﻬﯿﻪ و دور آن ﮐﺶ ﻣﯽدوزﯾﻢ. ﻫﻨﮕﺎم ﺣﺮﮐﺖ در زﯾﺮ ﺑﺎران و ﯾﺎ در ﻣﻮاﻗﻌﯽ ﮐﻪ ﮐﻮﻟﻪ در ﺑﯿﺮون ﭼﺎدر اﺳﺖ ﻣﯽﺗﻮان از آن اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮد).

12.ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ در ﮐﻮﻟﻪ ﭘﺸﺘﯽ ﭘﺎرﮔﯽ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮدﯾﺪ در اﺳﺮع وﻗﺖ آن را ﺗﺮﻣﯿﻢ ﮐﻨﯿﺪ.

13.ﻗﺒﻞ از اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ از ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮدن ﮐﻮﻟﻪ ﺧﻮد اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺣﺎﺻﻞ ﮐﻨﯿﺪ.

14.اﻏﻠﺐ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﮐﻪ ﻣﺠﺒﻮر ﻣﯽﺷﻮﯾﻢ ﮐﻮﻟﻪ ﭘﺸﺘﯽ ﺧﻮد را داﺧﻞ ﺻﻨﺪوق اﺗﻮﺑﻮسﻫﺎ و ﯾﺎ ﺑﺎرﺑﻨﺪ ﻗﺮار دﻫﯿﻢ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﮐﺜﯿﻒ ﺷﺪن، ﺧﯿﺲ ﺷﺪن و ﯾﺎ ﭘﺎره ﺷﺪن ﮐﻮﻟﻪ ﻣﻮاﺟﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﮐﯿﺴﻪای ﺑﺮای ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﻮﻟﻪ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﻢ.

تکنیک هایی برای تمیز کردن کوله پشتی

در ابتدا اگر تولید کننده روش خاصی را برای شستشو پسشنهاد داده است از آن پیروی کنید. برخی پیشنهاد می­کنند که کوله پشتی را در یک لگن پر از کف فرو ببرید، برخی هم فرو بردن کوله پشتی در آب را پشنهاد نمی ­دهند.

بطور کلی می­ توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • هرگز کوله پشتی را با ماشین لباسشویی نشویید و یا آن را با خشک کن لباسشویی خشک نکنید.
  • از آب ولرم (و نه داغ) استفاده کرده و تا حد امکان کمتر از اسفنج نرم یا فرچه خود استفاده کنید تا به لایه محافظ روی کوله پشتی آسیبی نرسد.
  • برای خشک کردن کوله پشتی، آن را در سایه یا در فضای داخلی به دور از تابش مستقیم آفتاب، از جایی آویزان کنید. (اشعه UV می ­تواند باعث از بین رفتن پارچه شود)
  • زیپ ها نیز باید برای پاک کردن شن، خاک و یا ذرات دیگر به صورت دوره ای تمیز شوند. هنگام تمیز کردن زیپ ها روی آنها را نخراشید چون بسیاری از زیپ ها دارای روکش ضد آب می­ باشند. برای زیپ هایی که گیر کرده اند هم از روان کننده های مخصوص زیپ استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان