راهکارهای شستشوی کوله پشتی

  شنبه، 01 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهکارهای شستشوی کوله پشتی
در انتخاب کوله پشتی که می خواهید از آن استفاده کنید بسیار دقت کنید. سعی کنید کوله پشتی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد و به دردتان بخورد.

استفاده مفید از کوله پشتی

در انتخاب کوله پشتی که می خواهید از آن استفاده کنید بسیار دقت کنید. سعی کنید کوله پشتی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد و به دردتان بخورد. علاوه بر این استفاده از کوله پشتی با توجه به نوع مسافرت یا گردش شما متواوت است.در این مطلب مواردی را مطرح می کنیم که به شما کمک می کند بهتر و راحت تر از کوله خود استفاده کنید و با آرامش از سفر خود لذت ببرید.

1- اشیا و وسایل کوچک را در نایلون قرار دهید تا ته کوله پشتی نیفتند و یا آن ها را در جیب های کنار قرار دهید.

2- اجسام سنگین را به صورت عمودی متناسب با سطح زمین در کیف قرار می دهیم. اگر زمین نرم باشد داخل کیف اشیای سنگین را کمی بالاتر می گذاریم. با این کار مرکز ثقل بالا می آید و بیشتر وزن روی ران ها می افتد.
اگر زمین ناهموار باشد یا میدان دید شما کم باشد اشیای سنگین را در ته کوله و نزدیک بدن قرار می دهیم. این حالت بیشتر در اسکی ، دوچرخه سواری و کوهنوردی استفاده می شود. با این کار مرکز ثقل پایین قرار می گیرد.

3- لوازمی مثل نقشه ها، دوربین ها ، بطری های آب ، قمقمه ها و مواد غذایی باید در دسترس باشد. این ها را در جای مناسبی مثل جیب ها و یا قسمت های دست یافتنی قرار دهید.

4- لوازمی مثل لباس های خیس یا بطری های سوخت را باید در نایلون پلاستیکی طوری قرار داد که احتمال نشت نباشد.

5- تسمه های رانی و کمربندها باید لایه لایه باشند. کمربندهای تنظیم شده باید در طرفین تعادل داشته باشد. وجود تعادل باعث می شود که کوله روی کمر قرار گرفته به معده و شکم شما فشار وارد نکند.

6- برخی از کوله پشتی ها برای حمل بار سنگین ساخته شده اند و می توانند تعادل کافی را هم حفظ کند. این کوله پشتی ها در تابستان با فاصله روی پشت قرار می گیرند که باعث راحتی شما می شود.

7- به ساختمان اصلی کوله پشتی می توان وسایل دیگری را هم اضافه کرد گاهی بند گردنی اضافه می شود که در حفظ تعادل هنگام حمل بار سنگین کمک می کند.

8- پس از هر بار استفاده کوله را کاملا خالی کرده و قسمت های کثیف شده را با آب و صابون ملایمی به کمک برس تمیز کنید.

9- برای تمیز کردن یا خشک کردن کوله، آن را در ماشین لباسشویی یا در قسمت خشک کن آن قرار ندهید و برای صاف کردن قسمت های چروک شده کوله، هرگز از اتو استفاده نکنید.

10- زیپ های کوله را همیشه تمیز نگه دارید و اگر برای مدت طولانی نمی خواهید از کوله استفاده کنید، آن را بسته در محیطی خشک و دارای تهویه مطلوب قرار دهید.

وسایل مورد نیاز برای شستشو:

یک صابون ملایم (فاقد هرگونه عطر و بوی خاص)یا شستشو دهنده های مخصوص

یک اسفنج و مسواک نرم

دستمال مرطوب

شستشوی سطحی:

پس از هر سفر نیاز نیست که کوله پشتی خود را به طور کامل بشویید بلکه فقط می توانید مناطقی که حس میکنید کثیف شده است را پاکسازی کنید ما در اینجا به شما راهکارهای لکه گیری و تمیز کردن سریع کوله پشتی را می گوییم.

  • تمام جیب ها را خالی کنید و آن را حسابی تکان دهید تا کلیه گرد و غبار و خاک ریزه های درون کوله پشتی خارج شود.
  • حواستان باشد که داخل کوله پشتی نیازی به شوینده ندارد و تنها با یک اسفنج مرطوب می توانید تمامی بخش های داخلی کوله خود را تمیز کنید.
  • حال یک اسفنج را با صابون و یا شوینده ملایم کفی کنید و تمامی نقاط گل آلود و چرک را به آرامی تمیز کنید و پس از آن با یک دستمال مرطوب تمیز کف مانده روی کوله را تمیز کنید.
  • کوله را بنا به دستورالعمل خشک شدن آن به گوشه ای بگذارید تا خشک شود.
  • پس از اینکه کوله شما کاملا خشک شد ، وسایل ضروری و همیشگی خود را داخل آن بگذارید تا برای سفر بعدی خود آماده باشید.

شستشوی کامل:

شاید شما سالیان سال ممکن است به شستشوی کامل کوله پشتیتان نیازی نداشته باشید ولی هروقت حس کردید که آلودگی فراتر از شستشوی سطحی می باشد می توانید کوله خود را به طور کامل بشویید. با دستور العمل های شستشوی کامل ما همرا باشید.

  • تمام جیب ها را خالی کنید و آن را حسابی تکان دهید تا کلیه گرد و غبار و خاک ریزه های درون کوله پشتی خارج شود. حتی می توانید با جارو برقی کف کوله خود را کاملا تمیز کنید.
  • اگر کوله شما دارای اسکلت می باشد و امکان جداسازی دارد ، آن را جدا کنید.
  • اگر کوله شما بخش های جدا شونده دارد، تمامی آن ها را جدا کنید و به صورت جداگانه بشویید
  • مواد شوینده خود را در وان حمام یا یک ظرف بزرگ با ظرفیت 6 لیتر حل کنید. حتما دقت کنید که این مواد شوینده فاقد مواد سفید کننده باشند.
  • کوله را درون این آب کاملا خیس کرده به گونه ای تمامی قسمت های آن داخل محلول آب و شوینده قرار بگیرد
  • پس از مدتی با یک اسفنج و مسواک نرم تمامی لکه ها را تمیز کنید.
  • در انتها کوله را از محلول خارج کنید و با آب سرد حسابی آب کشی کنید. حواستان باشد که مواد شوینده به طور کامل از بافت کوله خارج شده باشد.
  • طبق دستور العمل خود کوله آن را در آفتاب مستقیم یا غیر مستقیم بگذارید تا کاملا خشک شود
  • پس از خشک شدن کامل کوله پشتی می توانید راحت وسایل جداسازی شده را به آن متصل کنید.
  • اینک کوله شما کاملا تمیز و قابل استفاده می باشد.

چگونه کوله پشتی را حمل کنید؟

وقتی کوله پشتی را بر پشت خود می گذارید باید دقت کنید که تحمل وزن کوله پشتی نباید در حرکت و قرارگیری اندام های شما خللی ایجاد کند وگرنه موجب آسیب به بدن خود می گردید. آوردن سر و گردن به جلو در زمان حمل کوله پشتی باعث می شود تا وزن سر شما به روی ماهیچه های گردن و پشت شما وارد شده و موجب بروز درد و ناراحتی گردد. آوردن سر به جلو باعث سفت شدن عضلات سینه ای و شانه ها می شود و مانع حرکت درست شانه ها می گردد و در نهایت به شانه ها آسیب وارد می کند.دقت کنید که در زمان حمل کوله پشتی سر را به جلو نیاورده و گوش ها در راستای شانه ها و بالاتر از آن ها قرار گیرند.در گذشته مردم عادت داشتند تا در موقع سفر کوله پشتی های سنگین با خود بردارند. چون همیشه نگران بودند که همراه نداشتن وسایل ضروری آن ها را در طول سفر با مشکل مواجه کند. به همین دلیل تمامی وسایلی را که به نظرشان ضروری بود داخل کوله پشتی می گذاشتند و در نتیجه مجبور به حمل بار زیاد و آسیب به بدنشان می شدند.

اما امروزه با توجه به تغییرات خوبی که در کاهش وزن، حجم و افزایش کیفیت وسایل سفری شده است، اکوتوریست ها می توانند وسایل مورد نیاز را با کمترین وزن و حجم با خود همراه سازند به طوری که می توانند با کمتر از ۱۴ کیلوگرم وزن روی پشتشان برای یک هفته کامل در طبیعت بمانند. البته وسایل کوچک، کم حجم و با کیفیت گران هستند اما دوام و کارایی زیادی دارند و می توان از آن برای سال های زیادی استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان