نکاتی در مورد تعمیر کفش آسیب دیده

  پنجشنبه، 26 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکاتی در مورد تعمیر کفش آسیب دیده
بسیاری از ما به دلیل علاقه خاصی به برخی از کفش‌ها، دوست داریم این وسایل عمر بیشتری داشته باشند و مدت زمان طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنیم؛ اما کفش‌ها به‌ مرور زمان دچار ساییدگی و پارگی شده و حتی ممکن است کف آن‌ها سوراخ شود.

بسیاری از ما به دلیل علاقه خاصی به برخی از کفش ها، دوست داریم این وسایل عمر بیشتری داشته باشند و مدت زمان طولانی تری از آن ها استفاده کنیم؛ اما کفش ها به مرور زمان دچار ساییدگی و پارگی شده و حتی ممکن است کف آن ها سوراخ شود. روش هایی برای تعمیر کفش آسیب دیده وجود دارد که با دانستن آن ها می توانید علاوه بر پوشیدن کفش موردعلاقه خود، هزینه دوباره ای برای خرید کفش جدید نیز صرف نکنید. در ادامه با این روش های تعمیر کفش آشنا می شوید و اگرچه کفاش در تعمیر کفش حرفه ای است ولی در برخی مواقع هر فرد خودش نیز می تواند تا حدودی کفس آسیب دیده را تعمیر کند.

وسایل مورد نیاز برای تعمیر کفش

شما برای تعمیر کفش، نیاز به وسایل و ابزارهایی دارید که در زیر به نام برخی از آنها اشاره شده است:

  • انواع میخ: میخ تل، میخ کبریتی و میخ سیابنفش.
  • انواع نخ کفاشی: نخ دور دوزی، نخ رویه دوزی
  • انواع چسب: چسب فرنگی( صنعتی، آهن)، دست ساز، پیو و پنجگی.
  • انواع کفی: تکستون، چرمی و مصنوعی.
  • انواع سرپاشنه زنانه و مردانه: حاضری و غیرحاضری.
  • انواع سمباده
  • اَسِتون
  • تینر یا بنزین
  • انواع بند کفش: بلند یا کوتاه
  • انواع واکس: واکس جامد، مایع و اسپری( در رنگ های مختلف).
  • انواع سوزن: معمولی و درشت
  • برس های واکس زنی یا فرچه
  • قیچی

تعمیر کفی باز (شل) شده کفش

تعمیر کفش و کفی آن راه ساده ای دارد، در عین حال که به نظر می رسد این کار را نمی توان در خانه انجام داد ولی با این روش به راحتی کفی کفش شل شده را تعمیر کنید.پس از اینکه بندهای کفش خود را درآوردید، با استفاده از یک دستمال مرطوب تمام سطح و زیر کفش را تمیز کنید. کفش طوری تمیز شود که هیچ خاک یا گِلی به آن نچسبیده باشد. بعد از تمیز کردن، بگذارید کفش شما خشک شود.

از چسب مخصوص کفش استفاده کنید

فاصله بین کفی و بدنه کفش را با کمک چسب مخصوص کفش، چسب بزنید. ضخامت چسبی که روی کفی کفش می زنید باید حدود ۱ سانتیمتر باشد. این چسب ها را می توانید از فروشگاه های کفش و کفاشی ها خریداری کنید. دستورالعملی که روی چسب نوشته شده را با دقت بخوانید تا موارد استفاده از این چسب را بدانید. برای اینکه کفی کفش سر جای خود قرار بگیرد و از بدنه جدا نباشد، پس از چسب زدن، با استفاده از چکش مخصوص کفاشی، به زیر کفش ضربه بزنید. این کار باعث می شود که کفی مانند روز اول سفت و محکم به بدنه کفش چسبیده شود. با چکش کفی را محکم تر کنید. با استفاده از یک گیره نگه دارنده، مانند تصویر زیر، کفی کفش را به بدنه متصل نگه دارید. چسب کفش به یک روز زمان نیاز دارد تا به صورت کامل خشک شود. بعد از یک روز، کفش شما مانند روز اول سالم است.

تعمیر پارچه پاره کفش

چند مرحله ساده برای رفع پارگی کفش وجود دارد. به ترتیب این مراحل را انجام داده و سعی کنید در انجام آن دقت زیادی صرف کنید تا نتیجه کار تمیز باشد.بعداز اینکه سطح کفش و محل پارگی آن را تمیز کردید، چسب مخصوص کفش را در محل پارگی بزنید. بهتر است برای این کار از دستکش استفاده کنید تا دست شما آسیب نبیند. با استفاده از یک چوب بستنی می توانید چسب را در محل پارگی پخش کنید.چسب را در محل پارگی بزنید و پخش کنید.پس از چسب زدن پارگی کفش، به هیچ وجه از آن استفاده نکنید. یک روز به چسب کفش زمان بدهید تا کاملاً خشک شود. یک روز کامل کفش را گوشه ای بگذارید تا خشک شود.

تعمیر کفش سوراخ

کهنه شدن کفش باعث پارگی و سوراخ شدن سطح کفش می شود. برای برطرف کردن این مشکل از دستورالعمل زیر پیروی کرده و خودتان کفش قدیمی را به بهترین شکل ممکن تعمیر نمایید.با استفاده از یک دستمال مرطوب، تمام سطح و مخصوصاً کف کفش را تمیز کنید. خاک و گِل اطراف سوراخ کفش را بیشتر پاک کرده و با استفاده از یک سمباده اطراف سوراخ ایجادشده را سمباده بزنید.

نکات مهم در مورد آموزش تعمیر کفش پاره

برای ترمیم کفش در خانه باید فوت و فن های این کار را یاد بگیرید. یادگیری فوت و فن های ترمیم کفش با صرف زمان اندکی امکان پذیر است. اگر باور ندارید، این مقاله را بخوانید. پس از مطالعه این مقاله، که شما را با نحوه آموزش تعمیر کفش پاره همچون کفش کتانی، کفش اسپرت و غیره، روش ترمیم زیره کفش، تعویض کف کفش، دوختن کفش پاره و ترمیم پاشنه کفش آشنا می کند، خواهید دید که به راستی چقدر ترمیم کفش در خانه کار آسانی است.

برای این که آموزش تعمیر کفش پاره را بیاموزید ابتدا لازم است به نکته زیر توجه نمایید:
تعمیر یک کفش پاره زمانی امکان پذیر است که یک بدنه یا یک قسمت از کفش سالم باشد.به عبارت دیگر در تعمیر کفش یا رویه کفش سالم است و کف عوض می شود یا کف کفش سالم است و رویه نیاز به تعمیر دارد.با بررسی کفش خود ببینید کفشتان کدام حالت فوق را دارد. اگر در هیچ کدام از دو حالت فوق قرار نگرفت، بهتر است از تعمیر آن صرف نظر کنید ولی اگر در یکی از حالت های فوق قرار گرفت دست به کار شوید و کار تعمیر کفش خود را شروع کنید.

تمیز کردن کفش های پارچه ای

اگر کفش های شما رنگ روشنی دارند می دانید که به زودی به قدری کثیف خواهند شد که حتی شست و شو با ماشین لباسشویی هم کارساز نخواهد بود. کمی جوش شیرین، هیدروژن پراکسید و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از یک مسواک قدیمی این ترکیب را روی سطح کفش بکشید. به این ترتیب کثیفی ها پاک خواهد شد.

تمیز کردن کفش های ورزشی

سطح کفش های کتانی و ورزشی را نه تنها پارچه پوشانده بلکه قسمت هایی از آن مثل زیره ی کفش هم جنسی پلاستیکی شبیه به پاککن دارد. پس با استفاده از یک پاککن می توانید کثیفی های زیره ی کفش را پاک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان