نکاتی که درمورد ژلیش ناخن باید بدانیم!

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکاتی که درمورد ژلیش ناخن باید بدانیم!
پس از اکستنش و لیفت مژه و کاشت ناخن، یکی از تکنیک‌های جذاب و دوست‌داشتنی در طراحی استایل بانوان خوش تیپ، ژلیش ناخن است. ژلیش ناخن، همان لاک کلاسیک است که با اکریلیکِ ژل‌مانند مخلوط شده،‌ لاک موقت محسوب می‌شود و گاهی دوام و کارایی بیشتری از لاک دائمی دارد.

ژلیش ناخن در واقع یک روش کارآمد برای افزایش ماندگاری لاک بر روی ناخن ها است. یکی از رایج ترین مشکلات در میان خانم ها، به ویژه خانم های خانه دار، لب پر شدن لاک ناخن ها در مرور زمان و در اثر کارهای روزانه است. ژلیش ناخن راه حل بسیار پرطرفداری است که به خانم ها کمک می کند تا لاک های خود را با کیفیت و آرایشی مناسب برای مدت زمان طولانی حفظ کنند.

ترکیب لاک ناخن با مواد شیمیایی، که مهم ترین بخش آن را اکریلیک تشکیل می دهد، سبب افزایش دوام لاک های ژلیش شده است. ژلیش ناخن در سه مرحله انجام می شود. رنگ اصلی لاک که در مرحله ی دوم بر روی ناخن کار می شود، در واقع در میان دو لایه از ژل قرار می گیرد و بدین ترتیب ماندگاری آن افزایش پیدا می کند. یکی از مهم ترین و اساسی ترین تفاوت های ژلیش ناخن با لاک معمولی در نحوه ی خشک شدن آن ها است.

نکاتی که درمورد ژلیش ناخن باید بدانیم

  • حتی الامکان ژلیش ناخن را پیش از مشورت با پزشک متخصص پوست انجام دهید تا از سلامت پوست و ناخن خود اطمینان لازم حاصل کنید.
  • شهرت فلان سالن آرایشی در تهران یا مراکز استان های کشور٬ دلیل خوبی برای مرغوب بودن متریال مورد استفاده و قیمت مناسب نیست. لذا پیش از انتخاب سالن آرایش و زیبایی مورد نظر خود برای ژلیش ناخن٬ با افراد خبره و مطلع مشورت کنید.
  • روش های تبلیغاتی که در فضای مجازی و اینستاگرام برای طرح ها و رنگ های مختلف ژلیش ناخن با متریال گوناگون ارائه می شود٬ معمولا مورد توصیه پزشکان نیست. لذا پیش از هر اقدامی روی ناخن، با پزشک مشورت کنید.
  • مواد و فرایندی را که تکنسین سالن زیبایی برای ژلیش ناخن شما به کار می برد، همواره بررسی کنید.
  • گاهی دیده می شود که برخی از سالن های زیبایی به خصوص در روزهای پایانی سال که تعداد زیادی مشتری دارند، بدون توجه به پاک شدن کامل ژلیش قبلی روی سطح ناخن، نسبت به ترمیم ژل و ژلیش جدید اقدام می کنند. این روش، استحکام ژلیش را کاهش می دهد. بنابراین توجه کنید که پیش از ژلیش ناخن، مواد قبلی با حوصله و دقت از سطح ناخن شما پاک شود.
  • اگر در خانه برای پاک کردن ژلیش اقدام می کنید، باید دقت شما زیاد باشد. استون های صددرصد یا محلول های پاک کننده ناخن را از مراکز معتبر و مجاز که نشان سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت را دارد، تهیه کنید. به اصالت محصول و تاریخ مصرف و انقضا توجه کنید.
  • محلول های پاک کننده ناخن از استون ملایم تر هستند و معمولا آسیب کمتری به پوست وارد می کنند.
  • از گوش پاک کن آغشته به محلول باکیفیت برای پاک کردن سطح ژلیش استفاده کنید.
  • مواد پاک کننده ژلیش ناخن را حتی المقدور حدود یک ربع روی سطح ناخن قرار دهید تا خوب جذب شود. سپس ناخن آغشته به محلول را لای فویل آلومینیومی سبک قرار دهید. وقتی ژلیش به طور کامل پاک شد، با مقداری آب جوشیده، ناخن را تمیز کنید.
  • دست ها را با حوله تمیز خشک کنید. از کرم مرطوب کننده دست و روغن های تقویتی استفاده کنید تا سبب شادابی پوست و اکسیژن رسانی به سطح ناخن شود. پوست اطراف ناخن در فرایند ژلیش نباید آسیب ببیند. به همین خاطر، از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • استفاده از پوشر کوتیکل (پوست گوشه های ناخن را پاک سازی می کند) برای از بین بردن پوست های اضافی توصیه می شود.
  • کیت های ژلیش خانگی وجود دارد. سالی هانسون از جمله برندهای معروف بازار است.
  • برخی از موادی که برای جلا دادن ناخن شما استفاده می شود، سرطان زا است. فرمالدهید و تولوئن و دی بوتیل فتالات می تواند در این دسته باشد. پیش از آن که ناخن تان را پولیش کنید، مواد تشکیل دهنده را از روی بسته محصول مطالعه و جزئیات را بررسی کنید. گاهی بعضی محصولات نیز سبب ایجاد قارچ ناخن و بیماری های پوستی می شود، بنابراین از محصولات نامرغوب و تجاری استفاده نکنید.

  • حتی المقدور پیش از ژلیش ناخن، مانیکور ناخن انجام بدهید تا سطح ناخن ها نامنظم نباشد.
  • استفاده از ضدقارچ پیش از ژلیش ناخن توصیه می شود.
  • بهتر است پس از ژلیش ناخن، روی سطح ناخن، کلینر بزنید تا کیفیت ژلیش افزایش یابد.
  • ژل باعث قطور شدن ناخن می شود.
  • ژلیش نوعی لاک است. تفاوت اصلی آن با لاک معمولی، دوام است و اگر بد زده شود، سبب ترک خوردگی می شود.
  • انجام ژلیش ناخن به خانم های باردار توصیه نمی شود. اما اگر مایل به انجام این کار هستید، حتما با پزشک زنان مشورت کنید. ژلیش ناخن حاوی مونومر متیل متاکریلات است که می تواند برای خانم های باردار مضر باشد.
  • ژلیش سبب بلند شدن ناخن نمی شود.
  • اگر ناخن شما برای مدت زیادی خشک باشد و اکسیژن کافی به آن نرسد، پوسته پوسته و شکننده می شود که برای جلوگیری از این کار، فاصله انجام ژلیش ناخن را بیشتر و از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید. ماساژ ناخن و اطراف آن نیز توصیه می شود. این کار سبب افزایش استحکام ناخن می شود. استفاده و مصرف قرص ZINC MULTIVITAMIN، انار، ازگیل و کلم بروکسل هم برای رشد ناخن ها توصیه می شود.

فرایند پاک کردن

برای از بین بردن ژلیش چون باید آن ها را با استون خالص مدتی خیس نگه دارید که باعث خشک شدن ناخن می شود. هر بار بعد از پاک کردن ژلیش باید از روغن های تغذیه کننده دور ناخن استفاده کنید.مراقب باشید که هرگز ژلیش را با وسایل نوک تیز و سوهان پاک نکنید چون به شدت به ناخن شما آسیب می رساند.

استفاده از دستگاه UV

برای خشک کردن ژلیش از دو دستگاه UV یا LED استفاده می شود. لامپ UV ناخن را براق تر می کند و در مقایسه با لامپ های LED ارزان تر است، اما خشک شدن ناخن با این دستگاه بیشتر از دستگاه LED زمان می برد که در درازمدت می تواند سبب بروز لک روی پوست شود. به همین دلیل متخصصان پوست توصیه می کنند قبل از قرار دادن دست در این نوع دستگاه ها حتما از کرم ضدآفتاب روی پوست دست استفاده کنید.

در دوران بارداری انجام نشود

لاک های ژلیش معمولا حاوی «مونومر متیل متاکریلات» است که می تواند برای مادران باردار خطرناک باشد. این لاک ها به راحتی پاک نمی شود و پاک کردن آن ها توسط مواد تیز و برنده به بستر ناخن ها آسیب وارد می کند و مادر را در معرض ابتلا به انواع عفونت ها و قارچ های ناخن قرار می دهد. بانوان باردار تا حد امکان از انجام این گونه کارها پرهیز و به بعد از زایمان موکول کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (182 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (137 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (40 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (38 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (36 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (18 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (16 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
زاکانی از انتخابات انصراف داد
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس
این بازیگران و اشخاص معروف ایرانی دوقلو زا هستند/ از باربد بابایی تا المیرا شریفی مقدم+عکس
دعوای دهه شصتی‌ها با دهه هشتادی‌ها بالا گرفت!
این پدر و مادر سنگدل نوزادشان را بخاطر آیفون 14 فروختند!
پای زنان به جوکر علیخانی بازشد / کدام بازیگران زن در فصل جدید جوکر هستند؟
یک ایران آماده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
تنها نماینده دولت شهید رئیسی در انتخابات به نفع جبهه انقلاب انصراف داد
مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد