از کدام مواد طبیعی برای تقویت ناخن‌ها استفاده کنیم؟

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
از کدام مواد طبیعی برای تقویت ناخن‌ها استفاده کنیم؟
یکی از جذابیت‌های هر فرد داشتن ناخن‌های زیبا و سالم است. در این مقاله سعی داریم راه‌های داشتن ناخن‌های سالم و زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم و در ادامه مشکلات مربوط به ناخن و راه‌های تقویت آن‌ها را بیان می‌کنیم، همراه ما باشید.

سفید و محکم شدن ناخن و زیبایی و سلامت ناخن های دست و پا یکی از دغدغه های مهم خانم هایی است که به زیبایی و سلامت بدن خود اهمیت می دهند. زیبایی ناخنهای دست و پا از نکات ظریف زیبایی و شیک بودن است که تنها خانمهای بسیار باسلیق به آن توجه می کنند. اگر دوست دارید ناخن هایی بلند و در عین حال سفید و محکم و سالم داشته باشید چند روش خانگی برای تقویت و سفید و محکم کردن ناخن های دست و پا به صورت طبیعی را بخوانید.

ناخن گیرهای کند باعث می شوند تا ناخن شما تحت فشار ناخن گیر ترک بخورد. بهتر است آنها را به صورت مستطیل ببرید و سپس گوشه های آنها را کمی گرد کنید تا دوام بیشتری داشته باشند.ماده ای به نام کشک و غذاهایی نظیر کاله جوش که دارای کلسیم هستند، موجب استحکام ناخن ها می شوند؛ همچنین استفاده از روغن بابونه در استحکام ناخن ها بسیار تاثیر گذار است.نرمی ناخن نشان دهنده ی فقدان ترکیبات معدنی در بدن است، برای استحکام ناخن ها باید املاح معدنی را در غذا افزایش داده تا بدن انسان قابلیت جذب این املاح را پیدا کند و این ماده ی شافی که نام آن ناخن است محکم شود.

ترکیبی که علاوه بر استحکام بخشی ناخن ها، آنتی باکتریال هم هست، حنا است؛ برای اینکه در اثر استفاده از حنا، ناخن ها رنگ نگیرند باید این ماده را به مدت 5 تا 7 دقیقه روی ناخن نگه داشت.استفاده از روغن در استحکام ناخن ها بسیار تاثیر گذار است و باید ناخن را با این روغن ماساژ داد. گاهی اوقات کناره های ناخن دچار التهاب می شود که می تواند در عدم استحکام ناخن نقش داشته باشد. برای از بین رفتن این التهاب از روغن بابونه استفاده می کنیم.سوهان زدن ناخن به خصوص در خانم ها در عدم شکستگی ناخن ها موثر است. با حرکت دادن ناخن توسط سوهان زدن، ناخن از طریق ریشه تقویت شده و استحکام می یابد.املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن می تواند در استحکام ناخن ها نقش داشته باشد؛ همچنین مصرف شیر برنج که روی آن عسل یا شیره انگور باشد، هم خون سازی را تقویت می کند و هم به ناخن استحکام می بخشد.

از چه موادی برای تقویت ناخن ها استفاده کنیم؟

در این قسمت مواد طبیعی که برای سلامت ناخن ها مفید هستند را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

نمک دریا

از نمک دریا برای تقویت و براق کردن ناخن ها استفاده می کنند. برای گرفتن نتیجه ی بهتر، در یک کاسه ی کوچک، آب گرم بریزید و ۲ قاشق غذاخوری نمک دریا به آن اضافه کنید، ۲ قطره روغن کندر، ۲ قطره روغن جوانه ی گندم، ۲ قطره آبلیمو و ۲ قطره روغن مر حجازی هم به آن بیفزایید. ناخن هایتان را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این ترکیب قرار بدهید و سپس با آب گرم آبکشی کنید. بعد از خشک کردن، از مرطوب کننده استفاده کنید. این شیوه را دو تا سه بار در هفته به کار ببرید تا به نتیجه دلخواه تان برسید.

روغن کرچک

روغن کرچک نه تنها برای محکم کردن ناخن مفید است، بلکه با عفونت های قارچی نیز مبارزه می کند. روغن کرچک را با روغن نعناع و نمک اپسوم ترکیب کنید و انگشتهایتان را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب قرار دهید و سپس با آب بشویید.

زرده تخم مرغ

اگر ناخن هایتان به دلیل خشکی، شکننده شده اند، زرده ی تخم مرغ می تواند بهترین درمان باشد. زرده ی تخم مرغ را با شیر ترکیب کنید و چند دقیقه ناخن های خود را با آن ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید. زرده ی تخم مرغ، رطوبت موردنیاز ناخن را تأمین می کند.

آب پرتقال

اسیدفولیک موجود در آب پرتقال برای رشد ناخن ضروری است. ناخن هایتان را به مدت 10 دققه در آب پرتقال تازه قرار دهید و سپس با آب شستشو دهید. بعد از خشک کردن، مرطوب کننده بزنید. این راهکار را هر روز انجام بدهید تا ناخن هایتان تقویت شوند.

روغن کتان

روغن کتان حاوی ریزمغذی هایی همچون ویتامین B، پتاسیم و اسیدهای چرب امگا۳ است که برای سلامت ناخن ضروری است. می توانید روغن کتان را مستقیما روی ناخن بمالید و چند دقیقه ماساژ بدهید. قبل از خواب این کار را انجام بدهید و دستکش بپوشید تا به نتیجه ی بهتری برسید.می توانید روغن کتان را در رژیم غذایی تان هم مصرف کنید. مثلا به اسموتی یا غلات صبحانه تان ۲ قاشق غذاخوری روغن کتان اضافه کنید.

نعناع و بابونه

ترکیب نعناع و بابونه می تواند ناخن هایتان را تغذیه و آن ها را معطر و خوشبو کند. طریقه استفاده از این ترکیب عالی به این صورت است که یک قاشق چای خوری چای بابونه و یک قاشق چای خوری چای نعناع را به یک فنجان آب جوش اضافه و ۲ساعت صبر کنید تا خیس بخورد و سپس از صافی رد کنید. برای بهتر شدن این ترکیب می توانید یک قاشق چای خوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم به این ترکیب اضافه کنید. تمام مواد را به خوبی مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی ناخن ها بمالید. پس از یک ساعت آبکشی کنید. تکرار این روش دوبار در هفته تاثیر بسزایی در تقویت ناخن هایتان دارد.

روغن هسته انگور

روغن هسته ی انگور می تواند ناخن های ضعیف تان را مرطوب نگه دارد و ترک خوردگی های آن را درمان کند. روغن هسته ی انگور را به ناخن و کوتیکول بمالید. بهتر است روزی دوبار و به مدت چند هفته این کار را تکرار کنید.

کره شیا

از کره ی شیا برای مرطوب کردن و تقویت کردن ناخن ها استفاده می کنند. کره ی طبیعی شیا را ۲۰ دقیقه به ناخن و کوتیکول بمالید تا تغذیه شوند. همچنین کره ی شیا می تواند کوتیکول و آسیب دیدگی های ناخن را ترمیم کند.

توجه: کره ی شیا را بهتر است قبل از کارهایی مثل مانیکور، لاک زدن و … به ناخنهایتان بزنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از بیوتین (ویتامین B۷) است که ناخن ها را ضخیم تر و محکم تر می کند. در یک کاسه، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف فنجان آب گوجه فرنگی مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه ناخن هایتان را در آن قرار بدهید. این کار را هر روز انجام بدهید.

روغن سبزیجات

روغن سبزیجات برای ناخن هایی که بیش از حد در معرض آب هستند بسیار مفید است. روغن را با تکه ای پنبه به ناخن هایتان بزنید و ۵ دقیقه ماساژ بدهید. این کار را روزی ۳ تا ۴ بار انجام بدهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (172 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (28 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود