نکاتی مهم برای خرید چمدان

  دوشنبه، 31 شهریور 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
نکاتی مهم برای خرید چمدان
قطعا دلتان نمی خواهد کسی باشید که چمدانتان وقتی که در قسمت بار فرودگاه بیرون می آید، بخشی از وسایل آن خراب شده، گم شده یا به بیرون ریخته باشد. از طرف دیگر هم دلتان نمی خواهد که زمانی که یک چمدان خریداری می کنید، سریع خراب شده و مجبور شوید که باز هم برای خرید آن هزینه کنید.

قطعا دلتان نمی خواهد کسی باشید که چمدانتان وقتی که در قسمت بار فرودگاه بیرون می آید، بخشی از وسایل آن خراب شده، گم شده یا به بیرون ریخته باشد. از طرف دیگر هم دلتان نمی خواهد که زمانی که یک چمدان خریداری می کنید، سریع خراب شده و مجبور شوید که باز هم برای خرید آن هزینه کنید. به همین خاطر، ما در الی گشت برای شما یک راهنمای خرید چمدان مسافرتی آماده کرده ایم که شما با دانستن جزئیات کاربردی، چمدان دلخواه و مناسب خود را تهیه نمایید.

بدیهی است که نیازهای مربوط به چمدان شما بر اساس فعالیت، مقصد و سبک سفر متفاوت خواهد بود، اما به ویژه اگر زیاد مسافرت می کنید، به چیزی قوی و با دوام نیاز دارید. الکساندرا جیمینز، سردبیر Travel Fashion Girl می گوید: «اگر شما چمدان خود را بر روی سطوح خشن مثل سنگ فرش، سنگ، یا پیاده روهایی با سنگ های شکسته بکشیدد، به چرخ های آن بسیار باید دقت کنید و یا اینکه آماده حمل آن باشید. اگر در نگاه اول به نظر می رسد که چرخ ها شکسته یا خراب خواهند شد، به حستان اعتماد کنید چرا که به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد. قبل از خرید، بررسی ها و تحقیقات آن چمدان را کاملا بخوانید و ایده خوبی است که چمدان های دارای گارنتی طول عمر را تهیه نمایید».

انواع پارچه های استفاده شده در چمدان

عمدتا چمدان ها دارای سطحی سخت و البته نرم هستند که از الیاف های مصنوعی ساخته می شوند. پس بنابراین می توان به طور کلی گفت که چمدان ها به دو دسته ی سافت کیس و هارد کیس تقسیم بندی می شوند. در نمونه های سافت کیس سطح خارجی انواع چمدان از پارچه هایی تشکیل شده که حالتی نرم داشته و مقاومت بالایی دارند مانند چمدان های نایلون بالستیک البته از زمان های گذشته سعی می شده است که از کرباس و برزنت و پارچه های متنوع در سطح چمدان ها استفاده شود. اما امروزه شرکت های تولید کننده چمدان پارچه های مقاوم تر و لوکس تری را با تنوع رنگ بیشتری در سطح خارجی چمدان ها به کار برده اند که مهمترین مزیت کاربرد این نوع پارچه سبک بودن آنها می باشد. نمونه ی دیگر چمدان ها هارد کیس بوده که سطحی سخت داشته و حجم زیادی را در بر گرفته و در برابر فشارهای وارده و هر گونه خراشیدگی نسبت به چمدان های سافت کیس مقاومت بالاتری دارند. جنس به کار رفته در انواع چمدان از نوع پلی آمیدها بوده که پلی استرها، جنس پارچه تفلون از عمده ترین موارد کاربرد شرکت های تولید کننده ی چمدان ها می باشد. در ساخت انواع چمدان ها جنس هایی مانند چرم، فلزاتی مانند تیتانیوم و انواع پلاستیک کاربرد دارد. اما به طور کلی می توان گفت که چمدان های پلی کربنات مقاوم و سخت بوده و فضاهای زیادی را اشغال می نمایند و برای حمل کمی دشوار می باشند. اما چمدان های پارچه ای سطحی نرم داشته که تاشو بوده و حجم کمی را اشغال می نمایند و در اغلب مسافرت ها کاربرد دارند. نمونه دیگر چمدان های پلاستیکی بوده که نسبت به چمدان های پلی کربنات مقاومت و مرغوبیت کمتری داشته اما وزن کمتری را دربر گرفته اند و حمل آسان تری دارند.

حجم انواع چمدان

انواع چمدان بنا به شکل ظاهری و جنس به کار رفته در آنها در حجم های متفاوتی بوده که می توانند در موارد متعددی کاربرد داشته باشند. برای مسافرت های طولانی که اغلب وسایل زیاد بوده و ممکن است اتفاقاتی از قبیل آتش سوزی، ورود گرد و خاک، نفوذ آب و رطوبت در پیش باشد چمدان هایی تعبیه شده که از جنس پلی کربنات بوده و در حجم های متنوع که معمولا بزرگ هستند در بازار موجود می باشند. در نمونه هایی که چمدان بنا به شکل ظاهری و نوع پارچه های استفاده شده دسته بندی شوند ،در قیمت های متنوعی بوده که از چند صد هزار شروع شده تا چند میلیون تومان می باشند. پس بنابراین طول عمر یک چمدان به مرغوبیت چمدان ارتباطی مستقیم دارد. البته اگر قرار است یک نفر تنها وسایل شخصی خود را در مسافرت جا به جا نماید بهتر است ساک مسافرتی را انتخاب نماید زیرا چمدان ها معمولا وسایل زیادی را درون خود جا داده و حجم زیادی را در بر می گیرند. البته برخی از چمدان ها دارای زیپ های یدک بوده که به مرور اضافه حجم را خواهند داشت. امروزه انواع چمدان ها از نظر حجمی و جنسی در بازار وجود داشته که نیاز افراد را برای هر گونه احتیاجی برطرف می نمایند.

نکاتی برای خرید چمدان

۱- عمر چمدان حدود ده سال است و پس از این مدت و به پایان رسیدن گارانتی آن، احتمال خرابی زیپ، چرخ و دسته آن می رود. به همین دلیل بهتر است فکر خرید یک چمدان عمری را از سرتان خارج کنید.

۲- قبل از هر اقدامی به شما توصیه می شود بودجه خود را برای خرید چمدان مشخص کنید. در حال حاضر چمدان های معمولی با حداقل قیمت ۳۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسند و نمونه های گران قیمت نیز قیمتی در حدود چند میلیون تومان دارند. پس قبل از خرید چمدان بودجه خود را مشخص کنید.

۳- از آنجا که هر چمدان کاربری ویژه ای دارد بهتر است نوع نیاز خود و تعداد افرادی که قصد استفاده از چمدان را دارند مشخص کنید. برخی اکثرا تنها سفر می کنند که برای این دسته از افراد چمدان های کوچک تک نفره یا حتی ساک های سفری توصیه می شود، البته اگر سبک سفر می کنید.افرادی نیز که همراه با خانواده سفر می کنند بهتر است از چمدان های بزرگ استفاده کنند.البته باید در نظر داشته باشید که چمدان های سایز بزرگ ممکن است مشکلاتی را هنگام حمل و نقل برای شما ایجاد کند. اگر چمدان خیلی بزرگ باشد، هنگام جابه جایی در تاکسی یا ماشین کار دشواری پیش رو دارید. چمدان ۶۶ سانتیمتری که زیپ اضافه برای بزرگ تر شدن داشته باشد گزینه مناسبی است.

۴- به چرخ های چمدان توجه کنید و ببینید چمدانی که می خواهید خریداری کنید دو چرخ یا چهار چرخ یا اصلا بدون چرخ است.برای چمدان های بزرگ تر داشتن چهار چرخ امکان حرکت را راحت تر می کند.

۵- توجه داشته باشید که بدنه محکم چمدان در مقایسه با بدنه نرم وزن بیشتری دارد، اما حفاظت بیشتری از وسایل شما در مقابل ضربه یا دزدی احتمالی می کند.اما اگر ساک کوچک و وسایل فراوان دارید، بدنه قابل انعطاف وسایل بیشتری را در خود جای می دهد.

۶- به دسته چمدان توجه کنید.دسته ساک و چمدان بهتر است بلند باشد. دسته کوتاه حمل و نقل را دشوارتر می کند. بند باریک هم کار جابه جایی را سخت خواهد کرد.

۷- رنگی را انتخاب کنید که شما را درگیر دردسر نکند. اگر از دسته ای هستید که زیاد سفر می کنید بهتر است از چمدان های تیره استفاده کنید؛ زیرا هنگام حمل و نقل کثیف و تیره می شود.

۸- چمدان های ترمز و فرمان دار را فراموش نکنید، البته این قابلیت ها در چمدان های سایز بزرگ مشاهده می شود. در مورد این دو ویژگی باید بگوییم که چمدان های ترمزدار دارای ترمزی در چرخ های جلویی هستند که مانع از حرکت چمدان در زمانی که ایستاد ه اید می شود. در مورد فرمان های چمدان هم باید بگوییم که این فرمان های کوچک نزدیک به دسته چمدان قرار گرفته و به این وسیله می توان چمدان را به هر سو به راحتی هدایت کرد. ضمن اینکه چمدان های چرخ دار معمولا دارای فرمان هایی روی چرخ هستند که کاربری سختی دارند.

۹- به نوع دستگیره اهمیت دهید. دستگیره کشنده در چمدان ها معمولا از دوجنس ساخته می شود: ۱ استیل و ۲ آلومینیوم.

جنس استیل بهتر از آلومینیوم است؛ چراکه احتمال خم شدن یا شکسته شدنش به مراتب کمتر است. توجه داشته باشید که برای افزایش کیفیت و ایمنی دسته کشنده اغلب باید در داخل چمدان کار شده باشد نه بیرون آن. یعنی اگه شما درب چمدان را باز نمودید، در کف چمدان دو ستون برآمده را لمس کنید. اینکار باعث در نرفتن دسته هنگام کشیدن و تحمل نمودن وزن های سنگین در دست انداز ها است.دسته متصل به بدنه باید از کمترین برآمدگی برخوردارد باشد؛ چراکه هنگام جاسازی کردن و کشیده شدن و جابه جایی به سایر چمدان ها ساییده و از اطراف ضربه خواهد خورد. اگر برآمده باشد، از جا کنده می شود، هرچند با هزاران پرچ و چسب چسبانده باشند! بهترین این نوع، دسته هایی کار شده در زیر یک کاور است که قسمت برآمده آن داخل بدنه است، نه بیرون آن.

۱۰- از خرید چمدان بدون گارانتی خودداری کنید؛ زیرا برخی از چمدان ها به دلیل استفاده نادرست یا استفاده از قطعاتی نظیر زیپ و دسته و... بی کیفیت به زودی دچار ایراد می شوند به همین دلیل بهتر است یک نمونه گارانتی دار خریداری کنید تا خیالتان بابت تعمیر راحت باشد.

۱۱- چمدان قفل دار بخرید. البته روی چمدان هایی که قفل TSA ندارد، یک قفل به عنوان هدیه به خریدار می دهند. پس از قطعیت در تمام موارد نسبت به تست کردن قفل اقدام کنید تا چمدان ایراددار خریداری نکنید.

۱۲- در بعضی چمدان ها زیپی برای اضافه کردن فضای داخلی چمدان وجود دارد که با نام expand zip یا زیپ افزایش حجم در مکالمه شناخته شده است. معمولا این زیپ ها به ارتفاع چمدان ۷ الی ۱۵ cm اضافه می کنند. به شما توصیه می کنیم اگر از افرادی هستید که اجناس ریز و درشت همراه خود به سفر می برید از این نوع چمدان ها استفاده کنید.

۱۳- اغلب چمدان های soft حاضر در بازار منعطف هستند. پس سعی کنید اگر قصد خرید نمونه های باکسی یا کپسولی یا سافت را دارید آن را قبل از خرید تست کنید. بهتر است برای بررسی چمدان توجه داشته باشید که بدنه ای را که در طول است برای تست از ارتفاع خم کنید. این نوع چمدان ها در بازار با نام فنری سافت شناخته می شوند.

۱۴- فاکتور و ضمانت نامه را از فروشنده دریافت و تا زمان پایان گارانتی نگهدارید.

۱۵- سفر خوبی داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (3 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟ /اصل مهم قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403
دیگران می‌خوانند   
ارادت ویژه سیدابراهیم رئیسی به تربت امام حسین در این ویدیو مشخص شد شهید حسین امیرعبداللهیان: همسرم برای سلامتی حاج قاسم هر روز صدقه می دادند+ویدئو/غم نمی‌دهد امان... روایت جالب امام جمعه شهید تبریز از واکنش پدرشان به عنوان امام جمعه موقت بودنش +ویدیو/ اولین پدر و پسر امام جمعه تصویری از حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات شهید کشور در کنار 2 پسرش +عکس شهید آیت الله آل هاشم از زبان پدر: ایشان با اینکه پسر ما هست، من ایشان را به خودم پدر میدانم +ویدئو شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور تصویری از رییس جمهور در بالگرد با کفش های گلیِ و خاکی+ ویدئو/شهادت پایان راه خدمت... گوشه‌ای از زندگی امام جمعه مردمی و محبوب تبریز، شهید آیت‌الله آل هاشم +عکس/از سفره غذای ساده تا رفت و آمد با تاکسی ... اشک ها و بیقراری پدر آیت الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز+ویدیو/ پدر در سوگ فرزندی محبوب و مردمی تصاویر حضور یک فرد زنده در کنار لاشه بالگرد + ویدئو / او کیست؟ واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود توئیت متفاوت محمدباقر قالیباف برای شهادت ابراهیم رئیسی+عکس/ رفیق جان، سفرت بخیر/ دست این برادرت را هم بگیر افشای محمدجواد ظریف از مقصر حادثه بالگرد سیدابراهیم رئیسی در آنتن زنده تلویزیون+ویدیو شهید آیت الله آل هاشم: عزاداری مردم داغدار مقابل بیت امام جمعه تبریز در سوگ چهار سرباز ولایت+ ویدئو زندگینامه سیاسی سید ابراهیم رئیسی در یک نگاه تصویری از «نماز شب» شهید آیت الله رئیسی در هواپیما /شهادت پایان راه خدمت... آخرین قاب دونفره سیدابراهیم رئیسی و مالک رحمتی استاندار دهه شصتی تبریز ساعاتی قبل از شهادت+عکس زندگی شخصی و خصوصی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید سانحه هوایی+ فیلم بالگرد برخورد کرده با کوه نگاهی به مدرک دکترای شهید راه خدمت، سیدابراهیم رئیسی +عکس واکنش احمد ایراندوست به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی+عکس همسر ابراهیم رئیسی: فرزندانم به خاطر کاندیداتوری پدرشان خیلی گریه کردند/ خود من چند روز در بیمارستان بستری شدم! پیام‌های تسلیت باشگاه‌های لیگ برتری در پی شهادت رئیس جمهور+ عکس واکنش محیا دهقانی بازیگر سریال پایتخت به شهادت رئیس جمهور/ رئیس جمهور ایران درگذشت حضور پدر آیت الله شهید سیدمحمدعلی آل‌هاشم در میان مردم داغدار تبریز+ ویدئو/پدر به استقبال پسر می‌رود... استوری اینستاگرامی محیا دهقانی با شنیدن خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی+عکس ویدئویی دردناک از انتقال پیکر شهدای خدمت+ویدئو/مرد میدان ها نمیرد پشت میز... نگاهی به خانه پدری سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان در مشهد+ویدیو بیانیه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت شهید مالک رحمتی (استاندار تبریز): بزرگترین سرمایه من که فرزند یک کارگرم دعای خیری است که مردم و پدر و مادرم خواهند کرد تا سرباز کوچکی باشم برای جامعه... واکنش حامد سلطانی مجری داغ دیده به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه/ انا لله و انا الیه راجعون +عکس شعرخوانی همراه با بغض حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید کشورمان درباره شهادت +ویدیو/ دیدار به قیامت! واکنش باشگاه تراکتور به شهادت سید ابراهیمی رئیسی و هیئت همراه/ تسلیت به ملت شریف کشورمان +عکس ذوق و خوشحالی سیدابراهیم رئیسی از تفال به قرآن در نهاد ریاست جمهوری در زمان تحویل گرفتن دفتر کارش از حسن روحانی+ویدیو/ نکند خبری از شهادت بود... زندگی شخصی و خصوصی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه از تولد تا شهادت+ فیلم بالگرد سقوط کرده و لحظه قطع امید از زنده ماندنشان پیام حسن روحانی در پی شهادت رئیس جمهور/ صفحه تلخی در کتاب انقلاب رقم خورد پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس چهره محزون و روحانی سیدابراهیم رئیسی و سردار سلیمانی هنگام غبارروبی حرم امام رضا+عکس هنگامی که در حرم اعلام می شود امروز روز کشیک خادمی شهید آیت الله رئیسی است استاندار آذربایجان شرقی که بود؟/ جوان ترین استاندار دولت سیزدهم لحظه اهدا نشان خادمی سردار سلیمانی توسط سید ابراهیم رئیسی+ویدیو/ و رئیس جمهوری که به یار شهیدش پیوست
تیتر امروز   
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید سانحه هوایی+ فیلم بالگرد برخورد کرده با کوه
همسر ابراهیم رئیسی: فرزندانم به خاطر کاندیداتوری پدرشان خیلی گریه کردند/ خود من چند روز در بیمارستان بستری شدم!
پیام‌های تسلیت باشگاه‌های لیگ برتری در پی شهادت رئیس جمهور+ عکس
بیانیه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
زندگی شخصی و خصوصی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه از تولد تا شهادت+ فیلم بالگرد سقوط کرده و لحظه قطع امید از زنده ماندنشان
پیام حسن روحانی در پی شهادت رئیس جمهور/ صفحه تلخی در کتاب انقلاب رقم خورد
استاندار آذربایجان شرقی که بود؟/ جوان ترین استاندار دولت سیزدهم
زندگی شخصی و خصوصی رئیس جمهور شهید/ سید ابراهیم رئیسی از تولد تا شهادت+ فیلم محل سانحه و آخرین تصویر قبل از سوار شدن به بالگرد
هیات دولت تشکیل جلسه فوری داد / بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟ /اصل مهم قانون اساسی درباره فقدان رئیس جمهور
انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ...
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403