دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

نکاتی مهم در مورد شغل طلافروشی 

شنبه، 18 اردیبهشت 1400
این شغل یکی از پول سازترین مشاغل حال حاضر دنیا است. در رنکینگ مشاغل بین المللی طلاسازی، استخراج طلا و فروش آن جز ۵ شغل پردرامد رتبه بندی شده است. از لحاظ فیزیکی نیز شفل بی زحمتی است. اما از نظر هوش و حواس نیازمند ضریب هوشی بالا می باشد.

اکثریت مردم تصور می کنند طلافروشان از پولدارترین افراد جامعه هستند. تقریباً همه ما فکر می کنیم کسی که در صنف طلافروشی کار می کند هیچ دغدغه مالی ندارد؛ اما اگر یک بررسی دقیق انجام دهید می توانید طلافروشان بسیاری را پیدا کنید که ورشکسته شده و تمام دارایی خود را از دست داده اند. همه طلافروش ها نمی توانند در این زمینه موفق شوند. تنها آن دسته از افراد توانسته اند در این کسب و کار به خوبی ظاهر شوند که مسیر درست را طی نموده اند؛ اما از این موضوعات که بگذریم باز هم می توان چنین گفت که طلا فروشی جزو کسب و کارهایی است که درآمد بالایی دارد. تنها کافی است تجربه کافی داشته و در خرید و فروش طلا، تمامی جوانب را بسنجید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد درآمد و نکاتی که باید برای شروع کار طلا فروشی بدانید را کسب نمایید.

طلافروشی چیست؟

به فروشگاهی که در آن انواع اقسام طلا و جواهرات، ازجمله طلاهای زینتی، سکه بهار آزادی، جواهرات و سنگ های قیمتی خریدوفروش می شود، طلافروشی می گویند.

مزایای شغل طلافروشی چیست؟

  • طلا نقد شوندگی بالایی دارد
  • کالای جهانی است
  • کالای سرمایه گذاری است

معایب شغل طلافروشی چیست؟

  • درنوسانات جهانی تأثیرپذیر است
  • سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد

مهارتهای مورد نیاز صنعت طلا

  1. شناخت عیارهای طلا و تبدیل عیار ایرانی به عیارجهانی و بالعکس
  2. آشنایی با اوزان طلا داخلی و جهانی
  3. روش تشخیص و عیار سنجی طلا ، پلاتین و نقره
  4. فلزات گرانبها و شناخت آلیاژهای آن (طلا ، پلاتین ، نقره)‏
  5. شناسایی ویژگی فیزیکی فلزات گرانبها (طلا ، پلاتین ، نقره)
  6. حسابداری و محاسبات طلا به زبان ساده
  7. همه چیز درباره سکه های طلا و گوهرشناسی
  8. مبانی بازاریابی و فروش و مشتری مداری
  9. نکات ایمنی مغازه طلا و جواهر فروشی
  10. آشنایی با کارکرد تجهیزات طلافروشی و ابزارکار طلافروشی

درآمد طلا فروشی چقدر است؟

طلافروشی جزو آن دسته از مشاغلی که سختی کار کمی داشته و در عین حال دارای درآمد بالایی است. برای این که بتوان برآورد کرد درآمد ماهانه طلافروشی چقدر است اولاً باید فاکتورهای متعددی را مورد بررسی قرار دهیم. ثانیاً هیچ گاه نمی توان میزان دقیق این درآمد را برآورد کرده و عنوان نمود. امروزه تعداد مغازه های طلا فروشی، افزایش یافته است. سلایق مردم نیز روز به روز در حال تغییر می باشد. افراد به دنبال طلاهای ظریف با نقش و نگارهای دلفریب هستند. در ضمن اگر توجه کنید متوجه می شوید که اغلب افراد از مراکزی خرید می کنند که دارای جلوه ای مدرن باشند.

از این رو درآمد طلا فروشی هایی که به این نکات توجه می کنند نسبت به طلا فروشی هایی که به صورت سنتی کار می کنند، بیشتر است. برای کسب درآمد بیشتر باید طلافروشی خود را در یک محل خوب راه اندازی کرده و سعی کنید طلاهایی که برای فروش می گذارید با خواست مخاطبان، تطابق داشته باشد.

سرمایه لازم برای راه اندازی طلافروشی چقدر است؟

طلافروشی را می توان در دسته بندی مشاغلی قرار داد که به سرمایه زیادی نیاز دارد. با توجه به این که امروزه نیز قیمت طلا با افزایش سرسام آوری روبرو شده است میزان سرمایه لازم برای راه اندازی یک طلافروشی، بیشتر هم شده است. سرمایه لازم برای شروع کار طلافروشی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، سرمایه لازم برای راه اندازی یک مغازه طلافروشی در تهران با شهرستان ها فرق دارد. زیرا هزینه اجاره بها و ... در شهرهای مختلف با هم فرق دارند. البته در خود تهران نیز همین موضوع صدق می کند. پس برای این که سرمایه لازم برای راه اندازی طلافروشی را برآورد کنید لازم است به محل مغازه، میزان طلایی که قرار است خریداری کنید، نوع طلا و جواهرات مورد نظر و ... توجه نمایید.

اما به صورت کلی می توان گفت شاید در چند سال گذشته، فردی می توانست با صد میلیون تومان سرمایه، یکی طلافروشی کوچک راه اندازی کند؛ اما در حال حاضر اگر فردی بخواهد به صورت مستقل، طلافروشی بزند باید سرمایه چند میلیاردی داشته باشد. البته افرادی که دارای سرمایه کمتری هستند نیز می توانند قدم در این حوزه بگذارند. در مورد این موضوع در ادامه همین مقاله، توضیح داده شده است.

به دلیل نوسان قیمت ها در بازار نمی شود یک قیمت مشخص را اعلام کرد، امّا انواع هزینه هایی که برای راه اندازی یک طلافروشی لازم است عبارتند از:

  • سرمایه اولیه: که از ۲۰۰ میلیون تومان شروع می شود و تا چند میلیارد تومان که در شهرهای مختلف، متفاوت است ادامه دارد.
  • هزینه اجاره مغازه طلافروشی: پول پیش و اجاره ی مغازه بستگی به موقعیت و اندازه مغازه دارد.
  • هزینه خرید لوازم و تجهیزات برای راه اندازی یک طلافروشی
  • هزینه شارژ اینترنت، برق، گاز و آب
  • هزینه تبلیغات
  • هزینه مالیات و عوارض و دارایی

امنیت طلافروشی

بدون تردید یکی از مسائل مهمی که هر طلافروشی باید مد نظر قرار دهد، نکات ایمنی طلافروشی و کالاهای موجود در آن می باشد. برای مثال شیشه ضد گلوله و ضد سرقت یکی از ابتدایی ترین مواردی است که ذهن هر طلافروشی را به خود مشغول می کند. برای نصب شیشه های ضد سرقت باید در ابتدا دکور مغازه را مشخص و نصب کرد و سپس این نوع شیشه را برای ایمنی بیشتر، سفارش داد. به جز شیشه باید استفاده از دستگاه های امنیتی هوشمند را نیز در دستور کار خود قرار بدهید، این سیستم های امنیتی در واقع همان دزدگیرها هستند که در مکان های مهمی مثل صرافی ها و بانک ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه های امنیتی در انواع و قیمت های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شوند.

اتصال طلافروشی ها به مرکز ۱۱۰

همه طلافروشی ها وظیفه دارند تا به سیستم هوشمند مرکزی ۱۱۰ متصل شوند، در واقع رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تهران بزرگ، بیان کرد که طلافروشی هایی که به نصب سیستم های هشدار دهنده اقدام نکرده اند، لازم است تا اقدامات مربوطه برای نصب سیستم هشدار دهنده و متصل کردن آن به مرکز ۱۱۰ را انجام بدهند. به این شکل در صورت بروز هرگونه مشکل، پلیس در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر می شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی