نمای ویلاها اصولا چگونه است؟

  چهارشنبه، 21 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نمای ویلاها اصولا چگونه است؟
در ساخت ویلاها از نظر معماری و طراحی، موضوعات مختلفی مطرح می‌شود. اینکه چه نوع نمایی را برای آن انتخاب کنیم هم یکی از همین موضوعات است. نماهای کلاسیک، معاصر، مدرن و مینیمال انواع اصلی نمای ویلایی هستند.

در ساخت ویلاها از نظر معماری و طراحی، موضوعات مختلفی مطرح می شود. اینکه چه نوع نمایی را برای آن انتخاب کنیم هم یکی از همین موضوعات است. نماهای کلاسیک، معاصر، مدرن و مینیمال انواع اصلی نمای ویلایی هستند.

انواع نمای ویلایی

در اجرای نوع نما در ساختمان های ویلایی محدودیتی وجود ندارد و شما بسته به سلیقه و بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید یکی از انواع نماها را در خصوص ویلای خود به کار بگیرید. به طور کلی انواع نمای ویلایی را می توان در چند نوع زیر خلاصه کرد.

  • نمای ویلایی مدرن
  • نمای ویلایی کلاسیک
  • نمای ویلایی معاصر
  • نمای ویلایی مینیمال

نمای ویلا یک از اصول مهم در ساختمان سازی

نمای خانه جزو مهم ترین بخش های خانه و یا ساختمان به حساب می آید ، اما در مورد ویلا این موضوع کاملا فرق پیدا می کند زیرا نمای یک ویلا مهم ترین بخش آن به حساب خواهد آمد ، شما وقتی برای اولین بار به ویلا و یا هر ساختمان دیگری نگاه کنید ، اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد نمای بیرونی آن خواهد بود، پس یک نمای شیک و زیبا در ویلای شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود .این عقیده در بین همه مردم جا افتاده است که اگر نمای بیرونی یک ویلا زیبا و شیک باشد حتما داخل آن هم به همین زیبایی خواهد بود به اصطلاح محاوره ایی گفته میشود "اگه بیرونش اینه پس داخلش چیه؟!"

در گذشته نمای ویلا قسمت کم اهمیت تری را در معماری و ساخت آن شامل می شد اما امروزه متوجه شده ایم که نمای بیرونی بسیا مهم میباشد چرا که اولین تاثیر نمای ویلا مربوط به نمای بیرونی آن می باشد ، و البته که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایده ها و امکانات مختلف نمای ویلاها هم بسیار متفاوت تر و دگرگون شده است و رقابتی شدید در بین صاحبان ویلاها به وجود آمده تا نمایی زیباتر و خاص تر داشته باشند.

در بسیاری از ویلا ها با اینکه داخل و دکوراسیون داخلی آن بسیار شیک می باشد اما به دلیل لینکه فضای حیاط و یا باغ و نمای ویلا زیبا نیست حس خوبی به افراد و یا بیننده ها نمی دهد و حس لوکس بودن و زیبایی را از بیننده و یا افراد میگیرد و البته که این موضوع فقط مربوط به ویلا نیست در ساختمان نیز شما به نمای بیرونی و حیاط ساختمانتان اهمیت میدهید.

نمای چوبی ویلا

نمای خانه جزو بخش های مهم خانه است به طوری که در نگاه اول به خانه اولین چیزی که میبینید نمای آن است و در نگاه اول اگر نمای خانه شیک و زیبا باشد و با استفاده از بروز ترین وسایل ها و نمای های جدید طراحی شده باشد. اولین چیزی که به ذهن شما می آید این است که داخل خانه چقدر زیبا است که نمای آن را اینقدر زیبا طراحی کرده اند و این در شخصیت صاحب خانه نیز تاثیر مثبت دارد.پس حتمی به نمای خانه بیشتر از سایر بخش های خانه اهمیت بدهید. در قدیم به نمای خانه بیشتر اهمیت نمیدادند و فقط فکر چند اتاق در داخل یک چهار دیواری بودند اما امروزه با پیشرفت در زمینه های مختلف خانه هارا با امکانات بیشتر و زیبایی بیشتر به کمک مهندسان معماری و ساختمان میسازند. امروزه نمای خانه را در چند شکل و طرح های مختلف میسازند یکی از بهترین طرح هایی که جزو زیباترین نما های خانه نیز به شمار میرود. نمای چوبی است. نمای چوبی یکی از مقاوم ترین و زیباترین نماهای خانه است.میتوانید از نمای چوبی در دکوراسیون ویلا های خود استفاده کنید.چوب هایی درست میشود که عایق در برابر ورود صوت هستند و این یکی از بهترین گزینه برای خانه هایی که در اطراف خیابان ها هستند و از صدای ماشین ها رنج میبرند است. و همچنین این نما ها به طوری طراحی و ساخته شده اند که نسوز نیز هستند.پس نمای چوبی علاوه بر اینکه زیبایی ها خاصی دارد دارای چند ویژگی مهمی نیز هستند که برای بیشتر خانه ها نیز لازم هستند.

تصویر

طراح برای نمای ویلا با به کار گیری خلاقیتش از سنگ و چوب که سازگار با محیط است استفاده کرده است. در تضاد با این عناصر سخت و خشن در راه پله ها ازدیواره های شیشه ای به کاربرده است و میان این دو تعادل ایجاد کرده است. در فضای داخلی نیز ما شاهد استفاده از سنگ در دیواره ها و چوب در کف با اندازه های وسیع می باشیم، به علاوه در بخش هایی ما دیوارهای شیشه ای را مشاهده می کنیم که امکان ورود نور طبیعی به فضای داخل را فراهم می کند و به کار بردن مبلمان مدرن در چیدمان فضای داخلی زیبایی فاخر آن را تکمیل کرده است.

نقش نمای ویلا در بالا رفتن ارزش آن

نمای ویلا علاوه بر اینکه به حس افراد و بیننده ها تاثیر میگذارد ، بر روی قیمت و ارزش ساختمان هم بسیار تاثیر گذار است ، معمولا ویلاهای لوکس و گران قیمت دارای نماهای بسیار زیبا و متناسب و البته کاملا اصولی هستند ، اصولی از این نظر که با توجه به سلیقه مشتریان و یا مالک ویلا طراحی میشوند ، اینکه نما از چه رنگی باشد و همچنین جنس نمای ساختمان چه باشد، قسمت ورودی ساختمان چگونه طراحی شده باشد و استفاده از آب نماها ، فضای سبز ، درختان ، تناسب رنگ ها همه و همه بسیار مهم هستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (371 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (112 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (100 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (51 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (24 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (11 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره