دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

دانشمندان آژانس ملی زمین شناسی آمریکا: نیمکره شمالی گرمترین تابستان خودش را تجربه کرد 

چهارشنبه، 26 شهریور 1399
کد خبر: 101516
مرکز فدرال تحقیقات زمین شناسی آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که نیمکره شمالی در تابستان امسال، گرمترین سال خودش را تجربه کرده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که ترامپ در اظهارنظر اخیر خود در رابطه با آتش سوزی های غرب آمریکا، اعلام کرده بود که آتش سوزی ربطی به گرمایش جهانی ندارد.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از روزنامه ایندپندنت چاپ لندن، دانشمندان زمین شناسی آمریکا وابسته به مؤسسه تحقیقاتی فدرال طی بیانیه ای اعلام کردند که نیمکره شمالی زمین، امسال گرمترین سال خودش را تجربه کرده است. این گزارش درباره وضعیت آب و هوا و گرمایش جهانی که توسط سازمان اقیانوس شناسی و مطالعات جو آمریکا منتشر شده است اعلام کرده که آگوست امسال دومین آگوست گرم در کل سال هایی بوده است که این سازمان به ثبت گزارشات جوی آن اهتمام ورزیده است. ایندپندنت می نویسد، این گزارش کاملاً با اظهارنظر اخیر ترامپ در دیدارش با اصحاب رسانه، در تضاد است. او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از او درباره دخالت گرمایش جهانی زمین در گسترش آتش سوزی های غرب آمریکا، گفت که او فکر نمی کند، که گرمایش زمین نقشی در این آتش سوزی ها داشته باشد. به اعتقاد ترامپ اصلی ترین عامل آتش سوزی، عدم اقدام عاجل در پاکسازی کف جنگل ها اعلام شده است. به اعتقاد او اگر چوب های خشک و درختان مرده به موقع از کف جنگل ها جمع آوری می شدند، چنین آتش سوزی مهیبی هرگز در آمریکا رخ نمی داد.

به گزارش ساعد نیوز، ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای در سطح جهان است. گازهای گلخانه ای یکی از اصلی ترین زمینه های ایجاد گرمایش جهانی است و بدیهی به نظر می رسد که هر نوع اقدامی در راستای حفظ اکوسیستم پایدار زمین مرتبط با کاهش گازهای گلخانه ای و دور شدن از مصرف گرایی است. این نوع رویکرد طبیعتاً با منطق سرمایه داری همخوانی ندارد و طبیعی است که ترامپ اصلاً ایده گرمایش جهانی زمین را قبول نداشته باشد. ولی به هر صورت، گرمایش جهانی یک واقعیت است و تمام کشورها باید به تعهدات خودشان در این زمینه عمل کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری