نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید

  پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 1 دقیقه
نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید
جایگزین‌های خوشمزه و سالم زیادی برای نوشابه وجود داره که می‌تونید به جای اونها ازشون استفاده کنید:

جایگزین‌های خوشمزه و سالم زیادی برای نوشابه وجود داره که می‌تونید به جای اونها ازشون استفاده کنید:

آب: بهترین نوشیدنی برای سلامتی، آبه. آب کالری و قند نداره و به هیدراته شدن بدن کمک می‌کنه. می‌تونید با اضافه کردن میوه، سبزی یا گیاه به طعم آب تنوع بدید.

چای: چای، نوشیدنی گرم یا سرد محبوبیه که انواع مختلفی داره و سرشار از آنتی‌اکسیدانه. چای سبز، چای سیاه و چای نعناع از جمله چای‌های سالمی هستن که می‌تونید به جای نوشابه ازشون استفاده کنید.

قهوه: قهوه هم مثل چای، یه نوشیدنی گرم یا سرد محبوبه که می‌تونه جایگزین مناسبی برای نوشابه باشه. قهوه کافئین داره که می‌تونه به افزایش انرژی و تمرکز کمک کنه. البته زیاده‌روی در مصرف قهوه توصیه نمی‌شه.

آب میوه طبیعی: آب میوه طبیعی، منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنیه. البته بهتره که آب میوه رو به صورت خانگی تهیه کنید تا از قند اضافی و مواد افزودنی در امان باشید.

شربت‌های سنتی: شربت‌های سنتی ایرانی مثل شربت زعفران، شربت خاکشیر و شربت سکنجبین، نوشیدنی‌های خنک و سالمی هستن که می‌تونید در فصل گرما ازشون استفاده کنید.

دوغ: دوغ، یه نوشیدنی پروبیوتیکه که به هضم غذا کمک می‌کنه. دوغ کم‌نمک و بدون گاز، انتخاب سالمی برای جایگزینی نوشابه به خصوص در وعده‌های غذاییه.

نوشابه‌های گازدار بدون قند: نوشابه‌های گازدار بدون قند، کالری و قند کمتری نسبت به نوشابه‌های معمولی دارن. البته این نوشابه‌ها هم به اندازه آب، چای یا قهوه سالم نیستن و مصرف زیادشون توصیه نمی‌شه.

نکته: موقع انتخاب جایگزین برای نوشابه، به سلیقه خودتون و نیازهای بدنیتون توجه کنید.

در نهایت، یادتون باشه که بهترین نوشیدنی، آبِ و سعی کنید مصرف نوشابه‌های شیرین و گازدار رو تا حد امکان محدود کنید.

خبرنگار: معصومه عاروان

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (111 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز