راز توالی سه عدد 3 در تدفین شهید جمهور و خطبه 333نهج البلاغه +عکس/ وعده غروب پنجشنبه خادم‌الرضا (ع) با امام رئوف ...

  یکشنبه، 06 خرداد 1403 ID  کد خبر 390125
راز  توالی سه عدد 3 در تدفین شهید جمهور و خطبه 333نهج البلاغه +عکس/ وعده غروب پنجشنبه خادم‌الرضا (ع) با امام رئوف ...
ساعد نیوز: خوب که نگاه کنی، تاریخ تدفین رئیس‌جمهور شهید فقط یک عدد خاص و خوش‌خوان نیست شاهدش، تفسیر قابل تاملی با استناد به نهج البلاغه است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبرنگاران جوان، بالاخره تمام شد. یک عمر دویدن و بار مسئولیت‌های سخت را بر عهده گرفتن و از این استان به آن استان رفتن و غم مردم را خوردن؛ و چه پایان باشکوهی... از مفتخر شدن به مدال شهادت و بدرقه تاریخی توسط مردم قدرشناس ایران تا آرام گرفتن در قبله شرقی ایران، دیوار به دیوار مضجع شریف سلطان (ع)، حسن ختامی بود که دست تقدیر الهی برای آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، خادم ملت ایران، رقم زد.

در این میان، در جدال با حجم سنگین داغ و غم ناشی از فقدان رئیس‌جمهور شهید و همراهان عاقبت‌بخیرش، جزئیات و ظرایف قابل تامل و شیرینی هم به ذهن‌ها و قلب‌های عاشقان دل‌خون متبادر می‌شود که یادآوری‌اش، لحظاتی لبخند را مهمان صورت‌های اشک‌آلودشان می‌کند. مرور اجمالی این نکات ظریف از زبان مردم باصفایی که عادت ندارند خدمتگزاران صادق‌شان را فراموش کنند، خالی از لطف نیست...

برای تاریخ رُند 3/3/3 چقدر خرج کرده بودی سید؟!

از صبح دوشنبه 31 اردیبهشت که با آن خبر کوتاه و تلخ، رشته دعا و توسل مردم ایران برای نجات بالگرد رییس‌جمهور، پاره و امیدشان ناامید شد تا غروب پنجشنبه که خادم جمهور بالاخره از مردمی که همیشه قلبش برایشان می‌تپید، دل برید و به محضر امام رئوف (ع) مشرف شد، نقل‌های زیبا و دلنشینی از او که مزد خدمات بی‌منتش را با شهادت گرفته بود، در میان مردم جوشید و سینه به سینه منتقل شد؛

«سید ابراهیم رئیسی، همشهری امام رضا (ع)، هشتمین رئیس‌جمهور ایران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود»، «دوران مسئولیتش در جایگاه ریاست جمهوری، در روز ولادت امام هشتم (ع) شروع شد»، «3 سال فرصت کافی بود برای اینکه ثامن الحجج (ع)، برات شهادتش را امضا کند و درست در شب میلاد آقا (ع) به پاس خدمات خالصانه‌اش، همنشین شهدا شد» ...

با اعلام برنامه زمان‌بندی تشییع و تدفین پیکر‌های مطهر شهید جمهور و همراهانش در شهر‌های مختلف، باز هم ظرایف جالبی در ذهن مردم جرقه زد.
آنهایی که عادت به پیگیری اخبار دارند، باخبرند که چند سالی است تب عجیبی به جان جامعه افتاده به نام «تاریخ تولد رُند» و بعضی پدر و مادر‌ها به هر دری می‌زنند تا رضایت پزشک و بیمارستان را بگیرند و نوزاد توی راهشان، در تاریخ خاصی به دنیا بیاید؛ 9/9/99، 1/1/1401 یا 2/2/1402 و حاضرند هر زحمت و هزینه‌ای را برای ثبت این تاریخ در شناسنامه فرزندشان به جان بخرند.

اینطور است که وقتی در گذر چند روز پراضطراب و پر از غم و درد، معلوم شد تاریخ تدفین شهدای خدمت، سوم خرداد سال 1403 خواهد بود، روی لب خیلی‌ها لبخند معناداری نشست؛ لبخندی که یک دختر جوان، در میان خیل جمعیت داغداران خادم ملت، اینطور درباره‌اش توضیح داد: «خدا همه‌جوره داره برای آقای رئیسی و همراهانش، سنگ تمام میذاره. به تاریخ تدفین‌شون نگاه کنید. ببینید چقدر قشنگ براشون چیده. راست میگن کار، خوبه خدا درست کنه.

خیلی‌ها سر و دست می‌شکوندن که تاریخ رُند 3/3/3 بره توی شناسنامه بچه‌شون. حالا این تاریخ، میشه تاریخ سفر ابدی رئیس‌جمهور شهید ما؛ همون مردی که هیچ‌وقت برای خودش زندگی نکرد، در بند مادیات و تجملات زندگی نبود و سبکبار رفت.»

تفسیر نهج‌البلاغه درباره تاریخ تدفین «شهید جمهور»

اما خوب که نگاه کنی، تاریخ تدفین رییس‌جمهور دیروز و شهید جمهور امروز، فقط یک عدد خاص و خوش‌خوان نیست. شاهدش، تفسیر قابل تاملی است که یکی از هموطنان دلسوخته با استناد به نهج البلاغه از این تاریخ ارائه می‌کند. او با اشاره به توالی سه عدد 3 در تاریخ تدفین شهید آیت‌الله سید ابرهیم رئیسی، همه را به مطالعه خطبه 333 نهج‌البلاغه دعوت کرده و می‌نویسد: «امیرالمومنین، علی (ع) در این خطبه در توصیف ویژگی‌های «مومن» می‌فرمایند: شادمانی مومن، در چهره‌اش و اندوه او در دلش است. حوصله‌اش از همه، بیشتر و نفسش از همه، خوارتر است. برتری‌جویی را نمی‌پسندد و از خودنمایی بیزار است. اندوهش بسیار، همتش بلند، خاموشی‌اش دراز و وقتش، مشغول است... مومن، نرم‌خوی و نرم‌رفتار است. نفسش از صخره، سخت‌تر است و در عین حال، خود را از بردگان کمتر می‌داند.»

خطبه را دوباره و چندباره که بخوانید، حس می‌کنید انگار دارد همان رئیس جمهور شهید خودمان را معرفی می‌کند؛ همان که با رفتن دلخراش و باورنکردنی‌اش، داغی سردنشدنی به دلمان گذاشت. اینطور است که هموطن نکته‌سنج، در ادامه می‌نویسد: «مردم بیاید باور کنیم رئیسی، فقط یک رییس‌جمهور نبود...»

وعده غروب پنجشنبه‌های خادم‌الرضا با امام رئوف (ع)

ماجرای تدفین شهید جمهور، اما حتی از این هم، خاص‌تر است. این را ذکر خاطره‌ای توسط یکی از همکاران سابق رئیس‌جمهور شهید اثبات می‌کند. دکتر «مرتضی فیروزآبادی»، معاون سابق برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی در زمان تولیت شهید رئیسی، می‌گوید: «یک بار با آیت‌الله رئیسی جلسه داشتم. زمان جلسه، روز پنجشنبه یک ساعت قبل از اذان مغرب بود. در اثنای جلسه، متوجه شدم حاج آقا چند بار به ساعت نگاه کردند. تصور من این بود که جلسه تا اذان ادامه پیدا می‌کند، اما شک کردم و پرسیدم: حاج آقا تا کی وقت داریم؟

آقای رئیسی در جواب گفتند: تا 20 دقیقه یک ربع مانده به اذان. من می‌خواهم قبل از اذان مغرب به زیارت حضرت رضا (ع) بروم؛ و بعد از بزرگانی یاد کردند و از قول آنها گفتند: نقل شده که ائمه معصومین (ع) دقایقی مانده به اذان مغرب روز پنجشنبه، به زیارت حضرت رضا مشرف می‌شوند... و حاج آقا به این زیارت غروب پنجشنبه، پایبند بودند. خاطرم است حتی وقتی ایشان به قوه قضاییه رفتند هم، آن اوایل، عصر پنجشنبه‌ها به مشهد برمی‌گشتند و خودشان را به حرم امام رضا (ع) می‌رساندند.»

حالا معلوم می‌شود تدفین در حرم امام رضا (ع) در روز پنجشنبه، آن هم دقایقی قبل از اذان مغرب، نمی‌تواند اتفاقی باشد. ادامه صحبت‌های دکتر فیروزآبادی هم، بر این مسئله صحه می‌گذارد: «آن جمله‌ای که شهید رئیسی گفتند که: «من همه زندگی‌ام به حضرت رضا (ع) گره خورده»، الان معنایش را می‌بینیم. آن پایبندی به زیارت غروب پنجشنبه، به تدفین در غروب پنجشنبه گره خورد...»


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (71 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (43 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (38 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (31 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (19 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (17 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...
از ماجرای طلاق نیوشا ضیغمی تا اولین کنسرت عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 28 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 28 خرداد 1403+فیلم
فاجعه در بیمارستان یاسوج: دو نوزاد دوقلو زنده کفن شدند!