دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

واکنش رئیس سازمان امور مالیاتی به خبری که مردم را نگران کرده است 

شنبه، 07 بهمن 1402
کد خبر: 372786
ساعدنیوز: مصوبه مجلس تصریح دارد که شورای پول و اعتبار مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، مشخص کند با چه مشخصاتی، حساب‌های بانکی افراد، تجاری شناخته می‌شود.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از تابناک، نمایندگان مجلس در نشست علنی چهارشنبه چهارم بهمن ماه، بند (ج) تبصره (6) لایحه بودجه 1403 را تصویب کردند؛ بنابراین، مصوبه مجلس به صراحت بیان داشت: «در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1403 توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه اسناد و مدارک به‌عهده صاحب حساب می‌باشد. منظور از حساب غیرتجاری، حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به‌عنوان حساب مرتبط با فعالیت مؤدی ثبت نشده باشد.»

اما در حالی که هدف از مصوبه مذکور این بود، اصناف و تجاری که با هدف فرار مالیاتی به جای استفاده از کارتخوان، مشتریان را مجبور به واریز پول به صورت کارت به کارت می‌کنند، در رصد و تور مالیات قانونی قرار بگیرند تا عدالت محوری در موضوع مالیات ستانی، محقق شود، یکی از نمایندگان مجلس در ویدئویی با سوءبرداشت از این مصوبه، خوراک تبلیغی جدیدی علیه نظام در شبکه‌های مجازی ایجاد کرد.

محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز در فیلمی که منتشر کرده با سانسور و تحریف بخشی از متن مصوبه، اینگونه گفته که «مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه رای داد. بند ج تبصره 6 که بر اساس آن اگر جمع واریزی به حساب شخصی و غیر تجاری اشخاص حقیقی در هر ماه تا پایان اردیبهشت 1403 نسبت به سال قبل بیشتر باشد، مشمول مالیات خواهد شد. اگر صاحب حساب اعتراضی داشت، باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه و ثابت کند این درآمد نبوده است. پیشنهاد حذف من رای نیاورد. نمی دانم مجلس دنبال چه موضوعی است و چرا دولت این احکام را در لوایح خود می‌آورد.»

این در حالی است که همانطور که ذکر شد مصوبه مجلس تصریح دارد، شورای پول و اعتبار مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده مشخص کند، با چه مشخصاتی، حساب‌های بانکی افراد، تجاری شناخته می‌شود. اما معلوم نیست محمدحسین فرهنگی چگونه از این مصوبه اینطور برداشت کرد که «اگر جمع واریزی به حساب شخصی و غیر تجاری اشخاص حقیقی در هر ماه تا پایان اردیبهشت 1403 نسبت به سال قبل بیشتر باشد مشمول مالیات خواهد شد.»

واکنش رئیس سازمان امور مالیاتی

سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به اظهارات یک شخص پیرامون مصوبه مذکور، در فضای مجازی نوشت: «‏با سلام. از یک استاد دانشگاه انتظار می‌رود مستند سخن بگوید. مجلس چنین مصوبه‌ای نداشته است. اگر خلاف این است، لطفا عین متن مصوبه را اینجا بگذارید.»


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 26 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
شوخی کنایه‌آمیز و تلخ یک پزشک با درخواست جنجالی مبینا نعمت‌زاده برای پذیرش در رشته پزشکی!+ویدیو
صحبت های شنیدنی حاج آقا قرائتی در شبکه 3 سیما +فیلم/ من نمیتونم روی زلیخا را زمین بندازم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
علی دایی: من فقط یکبار ازدواج کرده‌ام و اینکه می‌گویند من دو بار ازدواج کرده‌ام به هیچ عنوان درست نیست+ویدیو
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اختصاصی ساعدنیوز: برآورده ساختن آرزوی مادر سرپرست خانوار توسط بیت رهبری / نا امید از همه جا به بیت رهبری پیام دادم ...