دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

واکنش یک توریست به کباب کوبیده گربه در چین +فیلم/ جوجه کبابه دیگه نه میو میو 

چهارشنبه، 02 آبان 1403
ساعدنیوز: غذاهای چینی از عجایب توریسی این کشور است. ذائقه تقریباً هفتاد الی هشتاد درصد مردم روی کره زمین با چینی ها متفاوت است و توریست ها لازم است قبل از انتخاب غذا حتماً از ماهیت محتویات آن اطلاع یابند.

به گزارش سرویس اجتماعی ساعدنیوز، غذا از ارکان اساسی فرهنگ ملل دنیا به حساب می‌آید و کشور چین، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیا، دارای فرهنگ غذایی با قدمتی 7000 ساله است. رژیم غذایی سالم از دوران چین باستان مرسوم بوده و ازاین‌رو، مردم چین همواره تکنیک‌های مختلف آشپزی را به خدمت گرفته‌اند تا غذاهای بسیار متنوع و سلامتی داشته باشند.

غذای چینی تابع سه اصل رنگ و عطر و طعم است و اهمیت استفاده از مواد اولیه تازه در آشپزی چینی، به حفظ این اصول کمک بسیاری می‌کند. از سوی دیگر، توجه به جزئیات در غذاهای چینی چنان مهم به نظر می‌رسد که در چهار سوی این کشور بزرگ، چهار سبک آشپزی مختلف وجود دارد. سبک چوآن (Chuan) در غرب چین، لو (Lu) در شمال چین، یو (Yue) در جنوب چین و هوآیونگ (Huaiyang) در شرق چین، چهار سبک مهم پخت‌وپز چینی معرفی می‌شوند. این سبک‌ها در گذر زمان افزایش یافته و در حال حاضر، هشت سبک آشپزی اصلی در این کشور به وجود آمده است.

از این جهت و با توجه به فرهنگ غنی آشپزی و غذاهای متنوع و رنگارنگ و سالم، برخی معتقدند که غذای چینی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا است و عده‌ای نیز آن را از عجیب‌ترین غذاهای موجود در جهان معرفی می‌کنند.

در این نوشتار با برخی از معرو‌ف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای چینی آشنا خواهید شد و تعدادی از برترین رستوران‌هایی را خواهید شناخت که در تهران به تهیه و طبخ این غذاها اشتغال دارند.

برای تماشای ویدئوهای بیشتر اینجا کلیک کنید.

  برچسب ها: چین توریسم

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
(ویدئو) تراپی؟ نه ممنون، پشت صحنه خنده‌دار «درحاشیه» هست/ «جواد رضویان»: 8 درصد هم مالیات ارزش افزوده کم میشِداا/ مهران غفوریان: دکتر هومن چجوری کم میشد
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه