دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

وام عشقی! / اعتراض مردم به وام نجومی رئیس و اعضای هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار 

شنبه، 17 شهریور 1403
کد خبر: 407207
ساعدنیوز: تازه داشتم وام کارمندای بانک رو فراموش می‌کردم که خبر وام عشقی برام تیر خلاص بود. اینکه برای 100 میلیون وام با سود 23درصد دو تا ضامن و 100 تا تعهد ازم گرفتن و سه ماه امروز و فردا کردن. آخرم تصادف کردم و وامی که قرار بود باهاش مدل ماشینم رو عوض کنم رو هزینه خسارت تصادف کردم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از روزنامه جوان، انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزیر اقتصاد درخصوص وام نجومی (مجموعاً به ارزش 10 میلیارد تومان) که رئیس و اعضای هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با شرایط عجیب‌وغریب برای خودشان تصویب کرده‌اند با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. از آنجا که مجید عشقی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان بورس بوده این وام را برای خود به تصویب رسانده است. کاربران با نوشته‌های اعتراضی خود، هشتگ #وام_عشقی را به ترند توییتر فارسی بدل ساختند. آن‌ها در اعتراضات خود ماه‌ها انتظارشان را برای دریافت وام‌های بانکی خرد روایت کردند. کاربران همچنین از توضیحات عشقی که وام را قانونی و حق خود دانسته بیشتر از پیش ناراحت شدند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

امیر خان:
تازه داشتم وام کارمندای بانک رو فراموش می‌کردم که خبر وام عشقی برام تیر خلاص بود. اینکه برای 100 میلیون وام با سود 23درصد دو تا ضامن و 100 تا تعهد ازم گرفتن و سه ماه امروز و فردا کردن. آخرم تصادف کردم و وامی که قرار بود باهاش مدل ماشینم رو عوض کنم رو هزینه خسارت تصادف کردم.

فرناز حسنعلی‌زاده:
اگر برای یک کار اشتباه، هزار دلیل بیارید، هزارویک اشتباه کردید! عشقی، رئیس سازمان بورس درباره دریافت وام 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی به خودش گفت: این وام قانونی و به خاطر محدودیت‌های خاص کارکنان بورس است! #وام_عشقی

محمود اکبری‌کیا:
دو ماهه دنبال وام برای شروع کاری هستم. از هر دری که می‌روم بسته است اون وقت برای خودشان وام عشقی میلیاردی با سود 4 درصد تصویب می‌کنند.

مهدی عرب‌صادق:
عشقی (رئیس بورس) درخصوص وام 7 /2 میلیاردی قرض‌الحسنه خودش به خودش گفتند به دلیل شرایط خاص کارمندان بورس است! در شرایطی که حقوق کارمند با تحصیلات دکترا زیر 18میلیون است، وامی را می‌گوید حقش بوده که فقط سود بانکی 7/2 مازاد بر اقساط وام تا 10سال، ماهانه 40 میلیون است، علاوه برحقوق و اصل مبلغ وام پس از10سال!

طا‌ها حسن‌نیا:
در ایام شهادت آیت‌الله رئیسی، انتخابات و تغییر دولت مطابق گزارش سازمان بازرسی کل کشور این جماعت با پررویی نجومی برای خودشان وام میلیاردی گرفتند و اسم دولت شهید رئیسی را لکه‌دار کردند. از مسئولان قضایی تقاضای اشد مجازات برای این سوءاستفاده‌کنندگان از بیت‌المال را خواستاریم!

زهیر دانش:
پس از مدیریت عشقی سازمان بورس و بیچاره‌گی مردم و سهامداران حالا شاهد وام عشقی 2 میلیاردی هستیم.

سامان دریکوندی:
مردم عادی نمی‌تونن 50 میلیون وام 23درصد بگیرین، اما کارمند‌های بورس و فلان بانک، سالانه میلیاردی وام قرض‌الحسنه می‌گیرن، کی می‌دونه باید به کی شکایت بشه؟! کی این مشکل رو حل می‌کنه؟! #وام_عشقی

مجید احمد:
برای یک وام 100 تومنی نه برای خرید خانه، بلکه برای پرداخت رهن خانه! هزار بار ما را بردند و آوردند، دو تا ضامن معلم رسمی آموزش پرورش و استاد دانشگاه تهران داشتم، گفتند حقوق‌شان کمه! باید حدود 20 تومن باشه. باید چک بیاری. سفته قبول نیست. با هزار منت و مصیبت وام گرفتیم. #وام_عشقی

سید علی پورطباطبایی:
من دوست دارم بدونم این آقایونی که وام عشقی رو گرفتن با اون چیکار کردند. چون نمی‌تونستن سهام بخرن قاعدتاً یا باهاش دلار خریدن یا طلا که که باید در سامانه اموال و دارایی‌های مسئولان اظهار شده باشه. اگر دارایی اضافه‌کردن و اونرو اعلام نکردند، مرتکب جرم شدند.

محمدجواد ذوالقدر:
بیچاره جوان‌هایی که به خاطر محدودیت نمی‌تونن وام حتی 23 درصدی بگیرند. بیچاره زوج‌هایی که ممکنه به خاطر محدودیت لوازم خانگی رو به جای وام بهشون بدهند. بیچاره بازنشسته‌هایی که محدودیت دارند برای وام 30میلیونی تو صف انتظارند و بیچاره عشقی که به خاطر محدودیت وام 3 میلیاردی گرفت! #وام_عشقی

احمد روستایی:
بزرگ‌ترین گناه وام عشقی لکه‌دارکردن نام دولت شهید رئیسی عزیز است. این وام‌ها اگر قانونی هم باشد در دولت شهید رئیسی غیرقانونی است و انتظار می‌رود که معاونان و وزرای دولت آقای رئیسی از چنین کاری برائت بجویند و آن را محکوم کنند. امیدواریم این وام لغو و مبالغ به بیت‌المال برگردد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 17 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
حضور فاطمه دانش‌پژوه، عروس نوه امام خمینی در کنسرت چهره معروف کرمانشاهی+ویدیو
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 5 ثانیه کلمۀ "Rug" را در "اتاق نشیمن" پیدا کنند
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
تبدیل پایان نامه به مقاله
(ویدئو) خاطره جنجالی مهران مدیری درباره اولین قراردادی که بسته بود / از میدون هفت تیر به حالت پشتک میرفتم
میز غذای سپیده بزمی پور برای دوست خارجی دخترش؛ علاقه همکلاسی پناه به غذای ایرانی و نخوردن پاستا+عکس
مهران مدیری از این سکانس خنده‌دار تر تاحالا نساخته! 😂
لحظه تصادف پژو 206 از پشت به سوزوکی ویتارا (فیلم)