دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

داستان ولنتاین، کشیش رومی که مراسم ازدواج عشاق را مخفیانه برگزار میکرد ولی خودش به عشقش نرسید 

یکشنبه، 15 بهمن 1402
کد خبر: 374020
ساعد نیوز: این روز یکی از روزهای مهم در تقویم تجاری جهان است، اما در پشت جنبه‌های تجاری روز ولنتاین تاریخچه جالبی وجود دارد که به دوران روم باستان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز، روز ولنتاین یا روز قدیس ولنتاین، هر سال در چهاردهم ماه فوریه جشن گرفته می‌شود. ولنتاین اگرچه ریشه در فرهنگ مسیحی دارد، اما در دهه‌های اخیر در بیشتر کشورهای جهان رایج یافته است. این روز نام خود را از قدیس (یا قدیسان) مشهوری گرفته است که داستان‌های گوناگونی در مورد او وجود دارد. این روزی است که مردم علاقه و مهر خود را به فرد یا افراد دیگر با دادن کارت، گل، شکلات یا پیام‌هایی عاشقانه و مهر‌آمیز نشان می‌دهند.

رومی‌ها در نیمهٔ ماه فوریه جشنی داشتند به نام لوپرکالیا که برای آنها به طور رسمی شروع بهار بود. روز ولنتاین مصادف با روزی در سال است که به عشق و باروری مربوط است. این روز در روم باستان و شهر آتن قدیم روز ازدواج خجستهٔ زئوس با هرا و هم‌‌چنین جشن بزرگداشت لوپرکوس خدای باروری بود. کاهنان و روحانیان لوپرکوس مراسم تطهیر خاصی اجرا می‌کردند و در این مراسم بز‌ها را در راه خدا قربانی می‌کردند سپس در خیابان‌های روم می‌دویدند و پوست بز‌ها را در دست می‌گرفتند و آن را بر هرکس که می‌دیدند می‌زدند. این مراسم با هجوم انبوهی از زنان جوان ادامه پیدا می‌کرد که به خیابان‌ها می‌ریختند چون باور داشتند اگر این پوست به آنها بخورد، توان باروری آنها افزایش پیدا خواهد کرد و زایمان‌های راحت‌تری خواهند داشت. رسم این بوده است که در این مراسم پسران نام دخترانی را از جعبه‌ای بیرون می‌آوردند. آنها در طول مراسم و جشن، دوستان یکدیگر می‌ماندند و گاهی هم کارشان به ازدواج می‌کشید. بعد‌ها کلیسا خواست این جشن و مراسم را به صورت جشنی مسیحی در آورد و از این رو تصمیم گرفت تا با استفاده از آن یادی هم از قدیس ولنتاین بکند. کم‌کم، مردم نام قدیس ولنتاین را برای بیان احساس خود نسبت به کسانی که دوست می‌دارند و عاشق هستند، استفاده کردند.

در سال 270 میلادی امپراتور کلادیوس که باور داشت سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد مانع ازدواج مردان جوان شهر می‌شد. او به دلیل رهبری خشن و تمایل شدیدی که به جنگ و سوء استفاده از مردمش داشت، به کلودیوس ظالم ملقب شده بود. در واقع، او در طول قرن سوم وارد جنگ‌های زیادی شد به حدی که گاهی سرباز کافی برای جنگ نداشت

اما اسقف ولنتاین،کشیش جوانی بود که به خاطر عشق در برابر این امپراتور ایستاد. بر این باور بود که ازدواج بخشی از خواست و ارادهٔ خداوند در جهان است. او به نام عشق، شروع به انجام مراسم ازدواج مخفیانه میان جوانان کرد.

موفقیت او باعث شهرت ناخواسته‌اش شد، امپراتور کلودیوس از مراسم مخفیانه مطلع شد. و ولنتاین را به زندان انداخت تا او را به قتل برساند. اما پیش از آن عاشق دختر زندانبان خود شد.

می‌گویند شب قبل از اعدامش، اسقف یادداشتی برای دختر نوشت که آن را "از طرف ولنتاین تو" امضا کرد. اولین تبریک و پیام ولنتاین. چنین داستانی در توضیح ریشه ی روز ولنتاین در طول سال‌ها شاخ‌و‌برگ بسیاری پیدا کرده است.

  برچسب ها: روز ولنتاین

پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ترجمه تخصصی کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه