اصول برقراری رابطه جنسی در سه ماهه اول بارداری

  دوشنبه، 22 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
اصول برقراری رابطه جنسی در سه ماهه اول بارداری
رابطه جنسی یک فعالیت سالم است و داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری به حفظ آرامش و خوشحالی مادر کمک می کند. سکس به هیچ وجه به سقط جنین منجر نمی شود، مگر اینکه بیماریهای خاص داشته باشید، بنابراین همیشه مشاوره با پزشک لازم است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، به طور کلی به مادران باردار توصیه می شود که تعداد دفعات نزدیکی شان در طول دوران بارداری نسبت به قبل از بارداری کم تر باشد. اما نمی توان دقیق اعلام کرد که چه مقدار نزدیکی داشته باشید. این میزان بستگی به زوج دارد.

همچنین دو نکته را باید در مورد نزدیکی در بارداری به آن توجه داشته باشید اول این که در سه ماهه اول توصیه می شود از نزدیکی خودداری کنید زیرا هنوز جنین شرایط پایداری ندارد و انقباضات رحمی به دلیل نزدیکی ممکن است زیاد شود؛ برای همین توصیه می شود برای نزدیکی سه ماهه دوم اقدام کنید.

همچنین مایع منی همسر نباید به داخل واژن ریخته شود. همچنین ماه آخر بارداری یعنی از ۸ ماه به بعد هم بازهم توصیه می شود نزدیکی انجام نشود چون احتمال پاره شدن کیسه آب وجود دارد. در مورد اصول نزدیکی در بارداری هم اولین و اصلی ترین نکته آمیزش با ملایمت و با حرکات آرام است. از ضربه های شدید و ناگهانی خودداری کنید.

آیا داشتن رابطه جنسی در اوایل بارداری می تواند منجر به سقط جنین شود؟

از نظر آماری، اغلب سقط جنین ها در ۱۳ هفته اول (سه ماهه اول) رخ می دهد. بنابراین، مادران تردید دارند که شاید رابطه جنسی در طی این دوره بتواند موجب سقط جنین فرزندشان شود و به این دلیل این ترس، از این روابط دوری می کنند. لازم به ذکر است که بیشتر سقط ها به علت ناهنجاری های کروموزومی اتفاق می افتند و پس از همه، ایجاد یک نطفه تا رسیدن او به این دنیا و شروع زندگی، فرآیند بسیار پیچیده ای است.

سقط جنین بعد از رابطه جنسی یک پدیده بسیار نادر است، بنابراین در پاسخ به سؤال ” آیا رابطه جنسی باعث سقط جنین می شود؟” باید گفت که ارتباط دادن رابطه جنسی با سقط جنین چیزی غیر منطقی و بی دلیل است.

برای زنان باردار بدون عارضه، پزشکان سه ماهه اول را برای داشتن رابطه جنسی با همسرشان بسیار امن می دانند. در واقع، پزشکان گفته اند که کل مدت بارداری نیز برای جنین ایمن است، مگر اینکه مادر دارای مشکلاتی اساسی مانند جفت سرراهی باشد. بنابراین نگران بودن در مورد سقط جنین بعد از سکس، در طول بارداری کاملاً غیر ضروری است.

چگونه از سقط جنین جلوگیری کنیم؟

در حالی که اغلب سقط جنین ها به علت ناهنجاری های کروموزومی در کودک رخ می دهد، ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی نیز می توانند به جلوگیری از سقط جنین فرزند شما کمک کنند. اول و مهمتر از همه اینکه شما باید از مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر در هنگام بارداری اجتناب کنید. محدود کردن کافئین نیز یک انتخاب خوب است، زیرا قهوه برای سلامتی زن باردار و کودکش مفید نیست.

سکس یک فعالیت سالم است، زیرا اثر شگفت انگیزی بر خلق و خوی شما دارد، هورمون های خوشایند را آزاد می کند و حتی در هنگام بارداری به شما کمک می کند بدون استرس باشید. همچنین به شما فرصتی برای تحرک و فعالیت می دهد، بنابراین پرهیز از رابطه جنسی نه تنها ضرورتی ندارد، بلکه قابل توصیه هم نیست. شما ممکن است کمی سخت گیر باشید، اما رابطه جنسی به هیچ وجه در یک بارداری نرمال، خطری ایجاد نمی کند.

چه کسی باید از سکس در حین بارداری اجتناب کند؟

پزشکان می گویند که بیماران دارای برخی مسائل پزشکی خاص مانند موارد زیر باید از رابطه جنسی در دوران بارداری اجتناب کنند :

– جفت سرراهی : این مشکل در شرایطی است که جفت در رحم پایین بوده و یا حتی به طور کامل دهانه رحم را پوشانده باشد. این مورد می تواند توسط اسکن اولتراسوند (سونوگرافی) تشخیص داده شود و شایع ترین علامت آن خونریزی بدون درد در سه ماهه سوم است. علائم دیگر عبارتند از قرار گرفتن کودک در موقعیت عرضی یا سر به پایین در رحم و همچنین رحم بزرگتر از حد نرمال. این وضعیت می تواند رشد کودک را مختل کند، لذا زنان با این وضعیت باید تحت استراحت مطلق قرار بگیرند. احتمال بروز این رخداد تقریباً یک در ۲۰۰ است.

– نارسایی دهانه رحم : این به این معنی است که دهانه رحم در زنان ضعیف است و در دوران بارداری خیلی زود باز می شود. شانس سقط جنین یا زایمان زودرس در این مورد بیشتر است. به زنان دارای این شرایط توصیه می شود از فعالیت های شدید، از جمله سکس، اجتناب ورزند. شانس این اتفاق یک مورد در هر ۱۰۰ حاملگی است.

چه زمان هایی نگرانی بی مورد است ؟

بسیاری از زنان باردار همواره سؤال دارند که رابطه جنسی در هفته پنجم بارداری می تواند به سقط جنین بینجامد؟ پاسخ منفی است. رابطه جنسی در هر زمانی از بارداری باعث سقط جنین نمی شود، مگر اینکه شما مشکلات خاص مذکور را داشته باشید. سقط جنین اغلب در سه ماهه اول یا ۱۳ هفته اول بارداری رخ می دهد. بنابراین هنگامی که شما به سه ماهه دوم می رسید، احتمال سقط جنین به طور چشمگیری کاهش می یابد، بنابراین می توانید آسوده خاطر باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (235 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (214 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (163 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (100 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (39 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) مهمونی رفتن "جان" پسر کوچولوی مینا مختاری و بهرام رادان با سرهمی شیک و جذاب به سلیقه مامانش/ چقدر گوگولی و نازه+عکس (14 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (11 نظر)
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس