دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ویدئو/ غارهای مخوف و عجیب لانگیو توسط چه موجوداتی ساخته شده است؟ 

چهارشنبه، 23 خرداد 1403
ساعدنیوز: یکی از عجیب‌ترین آثار تاریخی جهان، غارهای لانگیو در چین هستند که در سال 1992 کشف شدند، این غارها که به دست چینی‌های باستان ساخته شده‌اند پر از پیچیدگی و جزئیات ناشناخته‌ای برای محققان هستند و هنوز هم باستان‌شناسان نمی‌دانند انسان‌های آن زمان با چه تجهیزات و قدرتی موفق شده‌اند این تعداد غار را حفر کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، طبق برخی برآورد‌ها، این غار‌ها بیش از 2000 سال پیش حفر شدند، احتمالاً 200 سال قبل از میلاد. تخمین تقریبی نشان می‌دهد که حدود یک میلیون متر مکعب سنگ خارج شده تا این غارها ایجاد شود.

در سال 1992، مرد کنجکاوی به نام وو آنای، در نزدیکی روستای چینی شیان بیکون، شروع به خارج کردن آب برکه روستایش کرد. او معتقد بود که این حوضچه طبیعی نیست و آنقدر‌ها که مردم فکر می‌کنند عمیق نیست، و تصمیم گرفت این را ثابت کند. او تعدادی از روستاییان را متقاعد کرد و با هم یک پمپ آب خریدند و آب برکه را بیرون کشیدند. بعد از 17 روز پمپاژ، سطح آب آنقدر پایین رفت که ورودی یک غار مصنوعی باستانی آشکار شد و حرف آنای را تایید کرد.

این غار که اکنون لانگیو نامیده می‌شود، یکی از بزرگترین حفاری‌های زیرزمینی دوران باستان است. در مجموع 24 غار کشف شد که به صورت دستی حفاری شده اند، هرکدام حدود هزار متر مربع مساحت دارند و ارتفاع سقف آن‌ها به 30 متر می‌رسد. مجموع مساحت کلی غار‌ها 30 هزار متر مربع است.

طبق برخی برآورد‌ها، این غار‌ها بیش از 2000 سال پیش حفر شدند، احتمالا 200 سال قبل از میلاد. تخمین تقریبی نشان می‌دهد که حدود یک میلیون متر مکعب سنگ خارج شده تا این غارها ایجاد شود. مطمئنا مورخان و مسافران باید به چنین پروژه بزرگی اشاره می‌کردند، اما هیچ سند و مدرکی پیدا نشده است، که با توجه به اینکه چینی‌های باستان دقت و وسواس زیادی در ثبت تاریخ دارند، عجیب است.

با این حال، نمی‌توان این را غیرمحتمل دانست که سازندگان غار‌های باستانی یک غار طبیعی موجود را گسترش دادند که می‌تواند چیز‌های زیادی را توضیح دهد. با این وجود، حفاری این غار پروژه بزرگ و ماندگاری بوده که توسط انسان انجام شده و همچنین یک راز خواهد ماند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 09 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
دستبندهای اسپرت دخترانه ؛ دختر خانم های جوان برای انتخاب دستبند ببینند
حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور
دردسرهای ازدواج سلبریتی‌ها برای نوجوانان / بدون گلزار نمی‌توانم نفس بکشم
فیلم+ دوبله جذاب و متفاوت آشا محرابی وسط برنامه به همراه مهران غفوریان/ چقدر خوب و حرفه ای دوبله کرد
اولین تصویر لو رفته از همسر مهدی طارمی/ شیک تر و جذاب تر از سحر قریشی +عکس
(ویدئو) اشاره یکی از مدال‌آوران المپیادهای علمی به تصویری که اخیرا از مطالعۀ رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی‌شان منتشر شده بود
خلاقیت خنده دار اوستای آشپز برای فرار از گرمای اجاق گاز با نصب پنکه به کمرش حماسه آفرید + ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) چرا قاضی زاده هاشمی سه سال پیش سفره را روی فرش تکاند؟ / به من حتی پیشنهاد بازیگری داده شد!