دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ویدئو شگفت‌انگیز و رویایی از آبشار خروشان نیارگارا از زاویه دید توریست‌ها/ عظمت و شکوه خدا رو می‌شه حس کرد😍 

چهارشنبه، 27 تیر 1403
ساعدنیوز: آبشار نیاگارا ️آبشار نیاگارا در مرز بین‌المللی کانادا و ایالات‌متحده و در میان دو شهر انتاریو و نیویورک جای گرفته ️بعد از آبشار ویکتوریا در آفریقای جنوبی، دومین آبشار بزرگ دنیا و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کانادا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، بلندی آبشار نعل اسبی 53 متر است درحالی که بلندی آبشار آمریکایی میان 21 تا 30 متر تغییر می‌کند. این به دلیل وجود صخره‌های بزرگ در بستر آن است. پهنای آبشار نعل اسبی نزدیک 790 متر و پهنای آبشار آمریکایی 320 متر است. روی هم رفته مسافت میان دورترین بخش آمریکایی تا دورترین بخش کانادایی آبشار 1039 متر است.

حجم آب سرازیر شده در فصل‌های پرآب می‌تواند تا 5700 مترمکعب در ثانیه هم برسد. شدت جریان آب با تراز آب در دریاچه ایری نسبت مستقیم دارد و این مقدار معمولاً در پایان بهار و آغاز تابستان در اوج خود قرار دارد. در طول تابستان 2800 مترمکعب در ثانیه، آب از آبشار سرازیر می‌شود که نزدیک به 90 درصد آن از آبشار نعل اسبی می‌گذرد که آب این آبشار با کمک یک سرریز قابل جابجایی به سوی دستگاه‌های تولید برق هدایت می‌شود. شدت آب سرازیر شده از این آبشار در هنگام شب و در فصل زمستان که شمار گردشگران کمتر است، به نیم کاهش می‌یابد و به 1400 مترمکعب در ثانیه می‌رسد. از سال 1950 بر پایهٔ عهدنامهٔ نیاگارا، میزان آب نیاگارا مدیریت می‌شود، که این مدیریت از سوی انجمن بین‌المللی نظارت نیاگارا (International Niagara Board of Control) یا (IJC) صورت می‌گیرد.

رنگ سبز آب آبشار محصول حل شدن نزدیک به 60 تن بر دقیقه از خاک بسیار ریز و نمک در آب است که در اثر نیروی فرسایشی رودخانهٔ نیاگارا تولید می‌شود. نرخ فرسایش در این منطقه نزدیک به 30 سانتیمتر در سال است که البته در دوره‌ای به میانگین 91 سانتیمتر در سال هم رسیده بود. برآورد می‌شود که تا 50000 هزار سال دیگر حتی اگر با همین نرخ کاهش یافته، فرسایش ادامه داشته باشد 32 کیلومتر باقی‌مانده تا دریاچهٔ ایری از بین برود و دیگر اثری از آبشار باقی نماند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب