ویدئو شگفت‌انگیز اما واقعی دریاچه‌ای معروف به «چشم شیطان»

  چهارشنبه، 27 تیر 1403
ویدئو شگفت‌انگیز اما واقعی دریاچه‌ای معروف به «چشم شیطان»
ساعدنیوز: دریاچه آیکِن در استان چینگ‌های چین، واقع در در شمال غربی این کشور را «چشم شیطان» نیز می‌نامند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، وجود گوگرد در آب دریاچه، زمین‌های اطراف را به رنگ‌های قرمز تیره و زرد در آورده و خود دریاچه در نگاه از بالا به چشم شبیه است.

اولین گزارش مکتوب درباره آیکن اسپرینگ در کتاب Towards Lop Nur توسط کاشف روسی، پرژوالسکی نوشته شده است که در سفرش به Lop Nur پیش از 100 سال پیش این چشمه را کشف کرده است.
بعد از انتشار کتاب او، افراد بیشتری برای مطالعه روی این دریاچه به چین سفر کردند.
خیلی زود، کاشفان متوجه شدند که در حاشیه آیکن اسپرینگ نه تنها علفی وجود ندارد بلکه هیچ حیوانی در آنجا زندگی نمی‌کند و یک زمین بایر واقعی است.
‌حتی اگر حیوانات به طور تصادفی به دریاچه چشم شیطان نزدیک می‌شدند، با عجله فرارمی‌کردند، گویی مخفیانه دستور اخراج آن‌ها صادر شده بود.
ولی نکته عجیب اینجاست که دورتر از چشمه آیکن، سرسبزی و گله‌های گاو و گوسفند زیادی وجود دارد.

اسرار آمیز و ناشناخته بودن دریاچه آیکن باعث برانگیخته شدن روزافزون حس کنجکاوی در انسان‌ها شده است و بنابراین تحقیقات زیادی پیرامون آن در حال انجام است.
با پیشرفت تحقیقات، کارشناسان متوجه شدند که دریاچه آیکن با باتلاقی عظیم از استخوان حیوانات احاطه شده‌است.
برخی از محققین حدس می‌زنند که وجود این باتلاق به دریاچه آیکن، دایره حفاظت طبیعی داده است و هر حیوانی که قصد نزدیک شدن به دریاچه را داشته به خاطر وجود باتلاق از بین می‌رفته است و در دراز مدت به طور طبیعی جرات نزدیک شدن به دریاچه چشم شیطان را از دست داده‌اند. لاشه تعداد محدودی از حیوانات که از باتلاق نجات پیدا کرده‌اند، در نزدیکی دریاچه چشم شیطان قابل مشاهده است.

آب این چشمه در حال جوشش است و آبی که از چشمه بیرون می‌ریزد به دلیل مسطح بودن زمین های اطراف تا فاصله بسیار زیادی پیشروی کرده و باعث بایر شدن زمین‌های اطراف شده است. هیچ گیاهی اطراف دریاچه نمی‌روید و هیچ حیوانی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.
دریاچه چشم شیطان، 647 متر عمق دارد و عمیق‌ترین چشمه آب گرم چینگهای شناخته می شود.

چشم شیطان
وجود هم‌زمان گوگرد، خاک قلیایی و ترکیب اسیدی دریاچه هم‌زمان با هم باعث شده تصویری باشکوه شبیه به تابلوی نقاشی روی زمین خلق شود.
مناظر اطراف دریاچه چشم شیطان به قدری مرموز و جذاب است که هر ساله مردم زیادی برای دیدن این جاذبه عجیب از نزدیک به این مکان سفر می‌کنند.

زمانی که از آسمان به آب چشمه آیکن نگاه می‌کنید، تفاوتی با چشمه‌های آب گرم معمولی ندارد، کل چشمه به حالت دایره‌ای نامنظم و رنگ آب چشمه آبی رنگ است.
اطراف چشمه آیکن را دایره‌ای از رسوبات قرمز رنگ عمیق در برگرفته است.
این حلقه قرمز رنگ رسوبات که دور آب آبی رنگ چشمه را گرفته است شبیه تصویر چشمی عجیب و فرورفته شده که داخل حلقه‌ای قرار گرفته است، دقیقا به همین دلیل است که بین مردم، به نام دریاچه چشم شیطان شناخته می‌شود.
چشمه جوشان آیکن ده‌ها سال است که توسط بشر کشف و معرفی شده است و از همان زمان محققیق شروع به مطالعه روی آن نموده‌اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (574 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (181 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (48 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان