دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی /

ویدیو/ آشپزی ارگانیک در آرامش لذت‌بخش طبیعت و صدای روح‌نواز آبشاری زیبا/ استیک که سهله اینجا هرچی بپزی خوشمزه میشه 

شنبه، 14 مهر 1403
ساعدنیوز: استیک گوشت جزو محبوب‌ترین غذاها با گوشت قرمز است. برای درست کردن استیک گوشت نرم و آبدار به روش رستورانی باید اصول درست کردن استیک را بلد باشید. در این ویدیو روش جدید از نحوۀ پخت استیک در طبیعت به طور کاملاً سنتی را مشاهده می‌کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، برای پخت استیک خوب در قدم اول چربی‌های قسمت بیرونی گوشت را جدا کنید چون روی طعم استیک اثر می‌گذارند و یک طعم چربی سوخته به آن می‌دهد. چربی‌های داخل بافت گوشت استیک را باقی بگذارید. قطر گوشت استیک باید 4 سانتی‌متر باشد. با یک دستمال کاغذی ضخیم رطوبت گوشت استیک را بگیرید. سپس هر دو طرف گوشت را با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید و ماساژ بدهید تا گوشت حسابی به نمک و فلفل سیاه آغشته شود.

مواد مزه‌دار کردن استیک را آماده کنید. برای این کار در یک قابلمه کوچک کره، آویشن، رزماری و سیر و پیازچه را با هم مخلوط کنید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید و هم بزنید تا کره آب شود. حداقل 10 دقیقه قبل از گریل کردن استیک این مواد را روی استیک بریزید و آن را مزه‌دار کنید.

اگر این مایه کره‌ای را 2 ساعت زودتر آماده کنید طعم سبزیجات بهتر به خورد کره می‌رود و استیک را خوش طعم‌تر می‌کند. ولی در نهایت 10 دقیقه قبل از گریل کردن در طرز تهیه استیک گوساله، مایه کره و سبزیجات را روی آن بریزید. این سس کره‌ای برای پخت استیک مرغ هم بسیار کارآمد و لذیذ است.

استیک را روی باربیکیو به درجه دلخواه گریل کنید. برای این کار استیک را روی حرارت مستقیم گریل قرار دهید. شما می‌خواهید استیک از بیرون ترد شود، و بافت و طعم نرم و کاراملی داشته باشد، پس استیک را روی باربیکیو بگذارید و هر طرف استیک را روی حرارت مستقیم به مدت 7 تا 10 دقیقه بپزید. باید وقتی تکه‌های استیک را برمی‌گردانید قهوه‌ای خوشرنگی شده باشند، دقیقا مثل استیک‌های رستورانی.

اگر رنگ استیک زود تیره شود به این معنی است که گریل خیلی داغ است بنابراین باید استیک را برگردانید و حرارت را کم کنید تا استیک گریل شود. اما اگر بافت استیک هنوز «صورتی» است یعنی حرارت کافی نیست بنابراین یا حرارت را زیاد کنید یا بگذارید 2 یا 3 دقیقه بیشتر بماند.

  برچسب ها: آشپزی استیک

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 14 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پست فانتزی هادی چوپان با یک مارمولک ساعت به دست پربازدید شد +فیلم/ گرگ پارسی بی قرار رسیدن به قهرمانی در مستر المپیا 2024
ویدیو/ خواستگاری بی‌مقدمۀ آزاده از احسان علیخانی/ واکنش بی‌نظیر همراه خندۀ احسان به درخواست خودجوش آزاده
مروری بر واکنش بازیگران به بازگشت دوباره رابعه اسکویی به ایران بعد از 2 سال دوری از وطن؛ از پوریا پورسرخ و مرجانه گلچین تا بهنوش بختیاری و لیلا بلوکات+عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تست هوش تصویری/ فقط افرادی با هوش و استدلال منطقی بالا که ضریب هوشی اینشتین دارند نخ گره زده به "موز" را می‌توانند در 4 ثانیه ببینند
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(فیلم) صدای فیلمبردار صدا و سیما هنگام ورود رهبر انقلاب به مصلی که به اشتباه پخش شد حرف دل همه مردم ایران بود
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
(فیلم) نجات میمون از چنبره ماری که قصد داشت او را به داخل لانه‌اش ببرد!