دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

وزیر کشور: کاروان‌های زیارتی می‌توانند در تمام سال از مرز خسروی استفاده کنند 

جمعه، 02 شهریور 1403
کد خبر: 404864
ساعدنیوز: وزیر کشور گفت: کاروان‌های زیارتی می‌توانند در تمام طول سال از مرز خسروی برای ورود به عراق استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، اسکندر مومنی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (جمعه، 2 شهریور) در حاشیه بازدید از مرز خسروی در گفت‌وگویی تصویری با بخش خبر سیما ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوب ستاد قرارگاه اربعین استان، استاندار، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و همه بخش‌ها و همچنین؛ نمایندگان محترم، تسهیلات خوبی فراهم شد.

وی با بیان اینکه دو سه سال گذشته که مرز خسروی باز شد کمک بسیار خوبی شد، افزود: تردد در مرز خسروی از سال گذشته شبانه‌روزی شد. حدود 15 درصد مجموعه ترددهای کل کشور از مرز خسروی صورت گرفت که کمک کرد تا مقداری از فشار و بار از سایر گذرگاه‌های کاسته شود.

مومنی اظهار کرد: البته تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی در این مرز فراهم شد و مشکل خاصی در عبور و مرور و در نظم و انضباط نداشتیم و زائرین عزیز همکاری بسیار خوبی داشتند.

وزیر کشور ادامه داد: طبق گزارش‌ها حدود 450 هزار نفر زائر عزیز از این مرز عبور کرده و حدود 200 هزار نفر نیز به کشور بازگشتند. پیش‌بینی می‌شود که مجموع تردد از مرز در واقع خسروی به حدود 900 تا 950 هزار نفر برسد.

وی افزود: قرار شد کاروان‌های حج و زیارت در طول سال با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده به طور دائمی از این مرز برای زیارت عتبات عالیات استفاده کنند.

مومنی در پاسخ به سوالی درباره مزیت مرز خسروی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این مرز نزدیکی به مرکز کشور است و تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است. به نحوی که در این مسیر، سایبان‌ها احداث شده و ترددات مسیر رفت و برگشت جداست.

وی ادامه داد: پارکینگ‌های بسیار خوبی پیش‌بینی شده تا زائرین عزیز که با خودروهای شخصی‌ به این مرز سفر می‌کنند نگرانی از جهت پارکینگ نداشته باشند. هم نظم و انضباط و هم ایمنی و امنیت، پارکینگ‌ها، تسریع در عبور و مرور، انضباط بخشی به عبور و مرور اقدامات خوبی انجام گرفته است.

مومنی در پایان تاکید کرد: الحمدالله علی‌رغم اینکه مرز خسروی طی دو یا سه اخیر بازگشایی شده است ولی واقعاً رضایت بخش است و صمیمانه از همه دست‌اندرکاران مسئولین محترم و به ویژه مردم عزیز استان کرمانشاه تقدیر و تشکر دارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 02 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
نگاهی به ماشین جیپ گالانت هوش پران رحمان و رحیم سریال پایتخت که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
رونمایی از کاخ شاه نشین و دوبلکس شاهین رضایی، رقیب تبریزی هادی چوپان به سبک مایه دارهای عرب+عکس/گنج قارون تو دست این بوده
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نظر جالب رهبر معظم انقلاب در مورد کوروش و اسکندر+ویدئو
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه