پاداش‌های سالانه‌ برای استیکینگ ارزهای دیجیتال

  جمعه، 21 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
پاداش‌های سالانه‌ برای استیکینگ ارزهای دیجیتال
در مقایسه با فرآیند استخراج یا ماینینگ رمزارزها، استیکینگ به قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارد و بنابراین، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. اگر بدانیم که ماینینگ ارزهای دیجیتال، چه مقدار انرژی در سراسر جهان مصرف می‌کند، به استیکینگ به چشم یک پیروزی بزرگ برای این صنعت نگاه خواهیم کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، استیکینگ ارز دیجیتال را می توان راهکاری جایگزین برای استخراج دانست. یکی از مهمترین مزیت های این روش در مقایسه با ماینینگ هزینه به مراتب کمتر است، به طوری که بدون نیاز به پرداخت هزینه های گزاف برای خرید سیستم های کامپیوتری قدرتمند یا اسیک ها و همچنین تحمل مخارج بالای استفاده از برق زیاد، به طور رایگان ارز دیجیتال به دست خواهید آورد. خوشبختانه امکان Staking و دریافت پاداش برای ارزهای متعددی فراهم است. البته بهتر است قبل از اقدام به خرید در صورت تمایل به بهره بردن از این روش، اطلاعات کاملی به دست آورید. به عنوان نمونه بعد از خرید بیت کوین امکان استیک کردن آن به خاطر الگوریتم اجماع مورد استفاده فراهم نیست.

اما Staking چیست و چطور کار می کند؟ این مفهوم اصلا پیچیده نیست، هر چند در عمل، پیاده سازی آن نیازمند یادگیری یک سری اصول و توجه به قوانینی اساسی است؛ استیکینگ ارز دیجیتال برابر است با خرید کوین و نگهداری آن در یک والت یا کیف پول! به همین سادگی.

با این کار علاوه بر دریافت پاداش، به تامین امنیت شبکه بلاک چین نیز کمک خواهید کرد. استیکینگ به معنی دریافت سود در عوض نگهداری یک ارز دیجیتال است. تریدرهای زیادی این عمل را با ماینینگ رمز ارزها مقایسه کرده و با توجه به افزایش سختی استخراج کوین ها با گذر زمان، روز به روز بیشتر به راهکار مورد بحث ترغیب می شوند.

انجام استیکینگ در صرافی ها

شما می توانید ارزهای دیجیتال خود را به صورت مستقیم در یک صرافی ارز دیجیتال استیک کنید. البته باید در نظر گرفت که همه صرافی ها این گزینه را فعال نکرده اند. در حال حاضر، صرافی های زیادی وجود دارند که خدمات استیکینگ ارزهای دیجیتال را ارائه می دهند، در حال حاضر صرافی بایننس (Binance) و صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (Uniswap) مهمترین صرافی ها در ارایه خدمات استیگینگ هستند.

حال اگر شما یک کاربر باتجربه در حوزه رمزارزها باشید، ممکن است با ایده ذخیره ارزهای دیجیتال در صرافی ها مخالفت کنید.

واقعیت این است که حتی اگر در این فضا بیش از هر صنعت دیگری هک و کلاهبرداری وجود داشته باشد، این موضوع همه را تحت تأثیر قرار نمی دهد و مردم برای کسب سود بیشتر، حاضر به ریسک کردن هستند.

بنابراین، در سال های اخیر روش استیکینگ، کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. اما شما قبل از انجام این کار، در مورد آن بیشتر فکر کنید!

استیکینگ به صورت آفلاین

یکی دیگر از ویژگی های جالب این روش، استیک کردن ارزهای دیجیتال به صورت سرد و بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت است. به این معنا که شما می توانید ارزهای دیجیتال خود را در یک کیف پول با ویژگی استیکینگ فعال قرار دهید. سپس، به صورت مداوم سود کسب کنید و تقریباً فراموش کنید که در حال استیکینگ هستید!

کاهش مصرف انرژی از طریق استیکینگ

در مقایسه با فرآیند استخراج یا ماینینگ رمزارزها، استیکینگ به قدرت محاسباتی کمتری نیاز دارد و بنابراین، مصرف انرژی را کاهش می دهد. اگر بدانیم که ماینینگ ارزهای دیجیتال، چه مقدار انرژی در سراسر جهان مصرف می کند، به استیکینگ به چشم یک پیروزی بزرگ برای این صنعت نگاه خواهیم کرد. برای درک بیشتر این موضوع، در نظر بگیرید که استخراج بیت کوین (BTC)، انرژی بیشتری نسبت به کل جمعیت کشور سوئیس مصرف می کند.

این در حالی است که استیکینگ سرد و متوسطِ توانِ محاسباتی مورد نیاز برای نودها و کیف پول های استیکینگ، مصرف انرژی بسیار کمتری در مقایسه با نودهای معادل در ماینینگ و گواه اثبات کار (PoW) دارند.

مقایسه ارزهای موجود برای استیکینگ

حالا که با مزایای استیکینگ آشنا شدیم، می خواهیم ببینیم کدام یک از ارزهای دیجیتال، بیشترین سود استیکینگ را فراهم می آورند. ارزهای دیجیتال زیادی برای استیکینگ وجود دارند و حتی برخی از ارائه دهندگان، پاداش بالاتری را برای استیک کردن برخی از توکن های خاص در نظر می گیرند.

در جدول زیر، مقایسه کاملی از پاداش های سالانه برای استیکینگ ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات مختلف در پلتفرم های برتر ارائه شده است.

حداکثر پاداش (درصد) ارز دیجیتال حداکثر پاداش (درصد) ارز دیجیتال حداکثر پاداش (درصد) ارز دیجیتال
۵٫۰۰ اِلاستوس (ELA) ۱۵٫۰۰ کوساما (KSM) ۲۵۶٫۶۷ لینیِر فایننس (LINA)
۵٫۰۰ وِیوز اینترپرایس (WEST) ۱۵٫۰۰ نوترینو (USDN) ۱۳۳٫۴۳ کومباین .فایننس (COMB)
۴٫۶۹ ایاس (EOS) ۱۴٫۹۰ لوم (LOOM) ۱۲۰٫۰۰ چِین ایکس (PCX)
۴٫۵۳ جی ایکس چِین (GXS) ۱۴٫۷۹ توموچِین (TOMO) ۹۸٫۵۶ وو ترید (WOO)
۴٫۲۰ یواِس دی کوین (USDC) ۱۴٫۶۲ آیریس نِت (IRIS) ۶۰٫۰۰ سنتور (CNTR)
۴٫۰۰ سروم (SRM) ۱۴٫۳۳ وان چِین (WAN) ۵۴٫۰۰ آکاش نتورک (AKT)
۳٫۳۴ فایل کوین (FIL) ۱۳٫۷۲ ترون (TRX) ۵۲٫۰۰ ایزی فی (EASY)
۳٫۰۰ آیون (AION) ۱۳٫۳۳ یویو (YOYO) ۵۱٫۴۲ ریودیفای (RFUEL)
۳٫۰۰ پیوایکس (PIVX) ۱۳٫۲۳ سایبرمایلز (CMT) ۵۰٫۰۰ سوینگ بای (SWINGBY)
۳٫۰۰ لوکی (LOKI) ۱۲٫۹۳ نالس (NULS) ۴۶٫۷۰ آدِکس (ADX)
۲٫۸۵ چِین لینک (LINK) ۱۲٫۷۵ کومودو (KMD) ۴۰٫۰۰ اینسولار (XNS)
۲٫۸۵ کوکوین شِیرز (KCS) ۱۲٫۵۰ بَند (BAND) ۴۰٫۰۰ پلات ایکس (PLOT)
۲٫۸۰ نِم (XEM) ۱۲٫۴۹ بایننس یواِس دی (BUSD) ۳۹٫۰۰ دیفاینر (FIN)
۲٫۷۹ استراتیس (STRAT) ۱۲٫۴۹ تتر (USDT) ۳۶٫۰۰ گیک (GEEQ)
۲٫۳۴ مونرو (XMR) ۱۱٫۷۹ آرپا (ARPA) ۳۳٫۰۰ پاورترید (PTF)
۲٫۲۳ لیسک (LSK) ۱۱٫۴۳ بِت پروتکل (BEPRO) ۳۲٫۷۹ پولکادات (DOT)
۲٫۱۰ یورو (EURO) ۱۱٫۴۳ وی.سیستمز (VSYS) ۳۱٫۴۹ هارمونی (ONE)
۲٫۰۲ آنتولوژی (ONT) ۱۱٫۰۳ دَش (DASH) ۳۰٫۰۰ پی نتورک (PNT)
۲٫۰۰ دلار آمریکا (USD) ۱۱٫۰۰ آیوتکس (IOTX) ۳۰٫۰۰ دِسنتر (DEC)
۱٫۹۹ کوتی (COTI) ۱۰٫۰۰ زیلیکا (ZIL) ۲۵٫۱۸ اِستافی (FIS)
۱٫۰۰ اِلروند (EGLD) ۹٫۹۹ بیکری سواپ (BAKE) ۲۵٫۰۰ چِنج ناو (NOW)
۱٫۰۰ تتا نتورک (THETA) ۹٫۹۹ سیویک (CVC) ۲۵٫۰۰ فین نکسوس (FNX)
۱٫۰۰ تروی (TROY) ۹٫۰۷ تِرا (LUNA) ۲۵٫۰۰ فیوژن (FSN)
۱٫۰۰ فِچ.آی (FET) ۹٫۰۰ دیکرید (DCR) ۲۴٫۷۹ آلگوراند (ALGO)
۱٫۰۰ سوایپ (SXP) ۸٫۷۹ دای (DAI) ۲۲٫۷۹ کاردانو (ADA)
۱٫۰۰ نئو (NEO) ۸٫۶۳ بالانسر (BAL) ۲۲٫۱۴ اُریون پروتکل (ORN)
۰٫۶۱ بیت کوین کَش (BCH) ۸٫۴۹ بایننس کوین (BNB) ۲۲٫۰۰ پلوتون (PLU)
۰٫۶۰ دیپ آنیون (ONION) ۸٫۴۶ ایکس دای (STAKE) ۲۰٫۱۲ کایبر نتورک (KNC)
۰٫۵۸ اتریوم کلاسیک (ETC) ۸٫۰۰ کالیستو (CLO) ۲۰٫۰۰ اتریوم (ETH)
۰٫۴۸ زِدکَش (ZEC) ۷٫۴۹ بیت کوین (XBT|BTC) ۲۰٫۰۰ کاسموس (ATOM)
۰٫۴۴ یونی سواپ (UNI) ۷٫۰۰ انرژی (NRG) ۲۰٫۰۰ مانترا دائو (OM)
۰٫۴۰ لایت کوین (LTC) ۷٫۰۰ بای استک (BTM) ۱۹٫۸۵ روبی (ROOBEE)
۰٫۳۸ بیسیک اتنشن توکن (BAT) ۷٫۰۰ وِیوز پروتکل (WAVES) ۱۹٫۶۷ آلِف.آی ام (ALEPH)
۰٫۳۰ استلار (XLM) ۶٫۹۱ اِل اُتی نتورک (LTO) ۱۸٫۵۷ آمپلفورث (AMPL)
۰٫۱۷ ریپل (XRP) ۶٫۵۰ کوانتوم (QTUM) ۱۶٫۷۲ آی اواِس توکن (IOST)
۰٫۱۱ آیوتا (MIOTA) ۶٫۴۹ آرک (ARK) ۱۶٫۴۷ تزوس (XTZ)
۰٫۰۰ تورچِین (RUNE) ۶٫۰۰ ایاس فورس (EOSC) ۱۵٫۷۹ کاوا (KAVA)
سوتِروسو (SUTER) ۶٫۰۰ نبلیو (NEBL) ۱۵٫۷۶ وی چِین (VET)
توکوین (TOKO) ۵٫۷۸ زِدکوین (XZC) ۱۵٫۵۷ کاردیاچِین (KAI)

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید، ارز دیجیتال لینیِر فایننس (LINA) از لحاظ بیشترین سود استیکینگ سالانه، در صدر جدول قرار دارد. پس از آن، بیشترین سود استیکینگ از آنِ کومباین فایننس (COMB) و چِین ایکس (PCX) است که به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

در نهایت، لازم به یادآوری است که استیکینگ روشی کاملاً بی خطر نیست. قفل کردن وجوه در یک قرارداد هوشمند می تواند سرمایه شما را در معرض آسیب پذیری ها و حملات مختلف قرار دهد. بنابراین، قبل از آغاز به کار و تلاش برای کسب بیشترین سود استیکینگ، حتماً برای یافتن یک ارزدیجیتال معتبر و پس از آن یک کیف پول با امنیت بالا، تحقیق کنید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
حسن
3 سال پیش

لينا در كدوم صرافى ميشه استيک كرد؟
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند