دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پاداش نقدی در چین به عروس‌های زیر 25 سال؛ زود ازدواج کنید تا هزار یوان جایزه بگیرید 

سه شنبه، 07 شهریور 1402
کد خبر: 354417
ساعد نیوز: شهری در چین به زوج‌هایی که در آن عروس 25 ساله یا کمتر باشد، «پاداش» هزار یوانی (137 دلاری) می‌دهد. این پاداش، آخرین اقدام برای تشویق جوانان به ازدواج و بچه‌دار شدن در چین است. این کشور با مشکلات و نگرانی‌های فزاینده در مورد کاهش نرخ زاد و ولد رو‌به‌رو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از یورو نیوز، این خبر هفته گذشته از سوی مقامات شهر چانگشان در یک حساب رسمی در وی‌چت اعلام شد. در این پیام آمده است که هدف از اعطای این جایزه، ترویج «ازدواج متناسب با سن و فرزندآوری» برای اولین ازدواج است.

علاوه بر این، مجموعه‌ای از یارانه‌های مراقبت از کودک، باروری و تحصیل برای زوج‌هایی که دارای فرزند هستند هم شامل این بسته تشویقی می‌شود.

جمعیت چین در سال گذشته برای اولین بار در شش دهه گذشته کاهش یافت و سرعت پیری جمعیت هم مساله‌ساز شده است. از این رو، مقامات این کشور مجوعه‌ای از اقدامات برای افزایش نرخ زاد و ولد از جمله مشوق‌های مالی و بهبود تسهیلات مراقبت از کودکان را در نظر گرفته‌اند.

محدودیت سنی قانونی چین برای ازدواج، حداقل 22 سال برای مردان و 20 سال برای زنان است. اما تعداد ازدواج‌ها در چین هم رو به کاهش است. از طرفی به دلیل سیاست‌های رسمی که بچه‌دار شدن را برای زنان مجرد دشوارتر می‌کند، میزان نرخ زاد و ولد کاهش یافته است.

براساس داده‌های دولتی منتشر شده در ماه ژوئن، نرخ ازدواج در سال 2022 میلادی با 6.8 میلیون نفر، پایین‌ترین رقم از سال 1986 تاکنون بوده است. این در حالی است که سال گذشته هم 800 هزار ازدواج کمتر از سال 2021 ثبت شده است.

رسانه‌های دولتی گزارش داده‌اند که نرخ باروری در چین که در حال حاضر یکی از پایین‌ترین نرخ‌های باروری در جهان را دارد، در سال 2022 به پایین‌ترین سطح یعنی 1.59 کاهش یافته است.

هزینه‌های بالای مراقبت از کودک و اجبار برای ترک کار، بسیاری از زنان را از داشتن فرزند بیشتر یا به طور کلی داشتن فرزند منصرف کرده است و تبعیض جنسیتی و کلیشه‌های سنتی درباره ضرورت مراقبت زنان از فرزندانشان نیز هنوز در سراسر این کشور رواج دارد.

  برچسب ها: چین ازدواج

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه