دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پاکستان: دولت هند عامل نفرت پراکنی بر علیه مسلمانان! 

شنبه، 05 مهر 1399
کد خبر: 103660
عمران خان نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خودش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هند را به نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه مسلمانان و اسلام ستیزی محکوم کرد. عمران خان از جامعه جهانی خواست تا جلوی زیاده خواهی هند در ایالت مسلمان نشین کشمیر بایستد. عمران خان گفت که اسلام ستیزی بخشی از سیاست هند است و این تهدیدی برای 200 میلیون مسلمان ساکن در هند است.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از الجزیره قطر، عمران خان در نطق خود خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورتی تلویزیونی صورت گرفت، هند را به خاطر سیاست های اسلام ستیزانه اش مورد انتقاد قرار داد. او مسأله کشمیر را مطرح کرد و گفت که هند با اعمال خشونت در پی آن است تا سلطه خودش بر این منطقه مسلمان نشین را محکمتر سازد و این برای پاکستان غیرقابل قبول است. عمران خان گفت که تنها کشوری که به صورتی نظام مند به تبلیغ و حمایت از اسلام ستیزی می پردازد، هند است. اسلام ستیزی بخشی از سیاست خارجی و داخلی دولت هند است و این مسأله باعث شده است که حقوق 200 میلیون مسلمان در هند پایمال شود. عمران خان گفت که دولت هند معتقد است که هند فقط به هندوها تعلق دارد و کسانی که به ایدئولوژی و دین دیگری باور دارند، شهروند درجه دوم هستند. عمران خان به شدت با تصمیم مودی نخست وزیر هند برای لغو خودمختاری کشمیر و جامو و محروم کردن این ایالت خودمختار از امتیازاتش مخالفت کرد. هند و پاکستان تا به حال دو بار بر سر تصاحب ایالت کشمیر با همدیگر جنگ کرده اند. هر دو کشور بر این باورند که کل این منطقه جزوی از خاک آن است. این در حالی است که ایالت کشمیر از اکثریت مطلق مسلمان تشکیل یافته است. عمران خان اضافه کرد که تا وقتی که مسأله جامو و کشمیر به صورتی دیپلماتیک و مسالمت آمیز حل نشود، جنوب آسیا رنگ صلح پایدار را به خود نخواهد دید. هند برای کنترل بیشتر کشمیر در داخل خاک این کشور، تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است و گفته می شود، هزاران تن از مردان جوان دستگیر شده و به زندان انداخته شده اند و حتی دختران مسلمان به زور مورد تجاوز قرار گرفته اند.

به گزارش ساعد نیوز، عمران خان در نطق خودش به این مسأله اشاره کرد و گفت که جنایاتی که در کشمیر به دست سران و سیاستمداران هندی رخ داده است باید توسط مجامع بین المللی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد و راستی آزمایی شود. همچنین، عمران خان مثل سال های پیش استفاده از آزادی بیان به عنوان یک ابزار برای نفرت پراکنی را محکوم کرد و خواهان احقاق حقوق مسلمانان در سراسر جهان شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!