دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

پارتیشن اداری آکوستیک و آشنایی با ویژگی های آن ها 

شنبه، 16 مهر 1401
در این مطلب قصد داریم در مورد پارتیشن اداری آکوستیک و ویژگی های آن ها مطالبی را برای شما عزیزان ارائه دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا آخر این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

یکی از انواع مختلف آلودگی هایی که امروزه با آن مواجه هستیم، آلودگی صوتی می باشد . متاسفانه با پیشرفت زیاد و روز به روز زندگی مدرن و ازدحام و شلوغی ها در شهرهای کوچک و بزرگ این آلودگی نیز با سرعت بالایی رشد می کند. حتی اگر هنوز در کوچه های خلوت و در خانه های تک واحدی زندگی کنید، بعید است از دست صدای اتومبیل ها ، ماشین ها و ازدحام خیابان ها در امان باشید . حتی در ساختمان های بلند و در طبقات بالا هم این سر و صدا نیز به دنبال شما می آیند چرا که معمولا اطراف ما را خیابان های پر از رفت و آمد احاطه کرده اند. این موضوع در همه جای شهر قابل درک است . از طرفی در منازل هم دیوارها با ضخامت های نازک و کم ساخته می شوند و شما مدام سر و صدای همسایه ها و خانه ی دیوار به دیوارتان را می شنوید. حالا پارتیشن آکوستیک را باهم بررسی می کنیم ، یکی از کاربرد های پارتیشن آکوستیک عایق صدا بودن آن می باشد . به طبع توضیحات داده شده در محیط کار و ادارت نیز این سر و صدا ها وجود دارند و آلودگی های صوتی زیاد هستند . در این فضا ها معمولا پرسنل مشغول به انجام کار های خاص خود هستند و به آرامش و سکوت نیاز دارند . احتمالا آخرین چیزی که در این فضا لازم دارند ، سر و صدای مزاحم است . البته لازم به ذکر نیست که در هر مکان و زمانی آلودگی صوتی و سر و صدا برای هر کس ناراحت کننده است. به همین دلیل است که همیشه افراد به دنبال راهی برای حذف این عامل می باشند.در جولای سال 2003 قانونی در صنعت ساختمان سازی تصویب شد که می بایست محیط جوری طراحی و اجرا شودکه میزان صوت عبوری از هر دیوار به محیط کنار بیشتر از 40 دسی بل نباشد . اما متاسفانه با ساخت و ساز های کنونی این مقدار به تبعات بیشتر از مقدار مصوب شده می باشد . بنابراین آلودگی صوتی تقریبا در همه جای دنیا در سالهای اخیر به شدت گریبان گیر بشر شده و به هر نحوی به دنبال رفع این ایراد است .

پارتیشن های آکوستیک چیست؟

پارتیشن ها در اصل برای جداسازی و تقسیم بندی فضا به قسمت های مختلف ، طراحی و تولید شده اند. اما این محصولات قابلیت های به خصوص دیگری هم دارند که در بعضی مواقع تنها عامل استفاده از آن ها در راستای بهره بری از همین خصوصیت بارز آن ها است . یکی از این خصوصیات عایق صدا بودن برخی از پارتیشن هاست. تا اینجا با آلودگی صوتی و اهمیت حذف آن آشنا شدید. پارتیشن های آکوستیک ، یکی از روش های رایج و موثر برای حذف آلودگی صوتی در خانه ها و محیط های اداری است. در پارتیشن آکوستیک از متریال های مختلفی از جمله چوب، فوم، پشم سنگ، و … که به صورت تک جداره و دوجداره طراحی و ساخته می شوند .

ویژگی های پارتیشن اداری آکوستیک

پارتیشن اداری آکوستیک توانسته است به خوبی جای خود را در میان شرکت ها و سازمان ها باز کند. علت این مسئله را می توان در مسائل زیر جستجو کرد:

  • زیبایی و تنوع: این محصول در چند جنس مختلف و رنگ ها و متدهای متفاوت مناسب با فضای کاری و سلیقه شما قابل انتخاب است.
  • سرعت نصب و کیفیت: نصب پارتیشن بندی سریع و ساده است و اختلال زیادی در محیط کاری ایجاد نمی کند. برخلاف برخی از نمونه های قدیمی که نصب پارتیشن چند روزی نظم محیط کاری را به هم میزد.
  • تنوع در جنس پارتیشن: مانند انواع ام دی اف، آلومینیوم و شیشه
  • استحکام: بدنه های پارتیشن استحکام لازم در برابر ضربه های تصادفی را دارند و به سادگی نمی شکنند.
  • یک عایق خوب برای صدا: قطر 2.5 سانتی متری و جنس خاص پارتیشن در جذب اصوات مزاحم مناسب است.

جنس و نوع پارتیشن اداری آکوستیک

پارتیشن اداری آکوستیک ترکیبی از شیشه و فلز و چوب با فوم های ضد صدا است. از ویژگی های اصلی این فوم ها جذب اصوات مزاحم است. بنابراین حتی اگر محیط کار اصلی یک فضای بسته و نسبتا کوچک باشد، صدا بازتاب نخواهد داشت و سر و صدای محیط تا حد قابل قبولی کاهش یپدا می کند. همچنین این فوم ها خاصیت عایق حرارتی دارند و مانع از تلف شدن گرما و انرژی در محیط کار و در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق و گاز نیز می گردند. اگر می خواهید از خاصیت ضد صدا بودن پارتیشن اداری آکوستیک استفاده کنید باید بدانید که پارتیشن ها باید بلند باشد و تا سقف را به خوبی پوشش دهد و عایق صدا ایجاد کند.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب بریا شما مفید واقع شود . اگر در زمینه خرید و یا استفاده از این پارتیشن ها تجربه ای دارید خوشحال می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)