پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد

  شنبه، 23 مهر 1401 ID  کد خبر 226369
پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد
ساعدنیوز: پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد. یکی از دغدغه‌های افراد مصرف پیاز بعد از کاشت مو است. به صورت کلی محدودیتی در خوردن پیاز بعد از کاشت مو در مراقبت‌های بعد از کاشت مو ذکر نگردیده است. اما در صورتی که به پیاز حساسیت دارید و یا در شرایط خاصی به سر می‌برید اکیدا توصیه میکنیم با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از دغدغه های افراد مصرف پیاز بعد از کاشت مو است. به صورت کلی محدودیتی در خوردن پیاز بعد از کاشت مو در مراقبت های بعد از کاشت مو ذکر نگردیده است. اما در صورتی که به پیاز حساسیت دارید و یا در شرایط خاصی به سر می برید اکیدا توصیه میکنیم با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی تاثیر پیاز بر روی رشد موها راه های تقویت موها بعد از انجام عمل کاشت مو را با شما در میان بگذاریم. همچنین در صورتی که هنوز کاشت مو نکرده اید جهت کاشت مو در شیراز روی لینک کلیک کنید.

مصرف پیاز بعد از کاشت مو چه تاثیراتی دارد؟

یکی از غذاهایی که خوردن آن ها بعد از عمل های جراحی و کاشت مو توصیه می شود پیاز است. پیاز قرمز سرشار از سولفور و ماده ای به نام کورستین است که می تواند به فرایند بهبود کمک کند. کورستین رنگدانه ی گیاهی است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، سولفور نیز به کاهش ورم و التهاب کمک می کند. به همین دلیل حتی ممکن است خوردن پیاز بعد از کاشت مو باعث شود که ورم سر زودتر بهبود پیدا کند. در مواردی پزشک با توجه به بیماری های پیش زمینه ای و یا حساسیت مصرف پیاز را برای شما بعد از عمل کاشت مو ممنوع خواهد کرد. بنابراین حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیگر راه های تقویت مو بعد از عمل کاشت مو چیست؟

تصویر

همانطور که توضیح دادیم روش های بسیاری برای تقویت کاشت مو وجود دارد. یک از روش های بسیار موثر انجام مزوتراپی در شیراز است. کلینیک های محبوب و شناخته شده در شیراز مانند، کلینیک کاشت موی دی، کلینیک ایرسا، شیراز بیوتی و دیگر مراکز شناخته شده در شیراز انجام مزوتراپی و یا پی آر پی را بعد از کاشت مو جهت تقویت موها و دریافت نتیجه بهتر توصیه میکنند (ما شهر شیراز را به علت اینکه مرکز کاشت مو در کشور است مثال میزنیم).

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو

همچنین مصرف مواد مغذی بعد از کاشت مو نیز در دریافت نتیجه بسیار مهم است. وبسایت شیراز بیوتی در مقاله ای تحت عنوان بعد از کاشت مو چی بخوریم ؟ تمام مواد مغذی که میتواند نتایج کاشت مو را تقویت کند را جزء به جزء معرفی کرده است. برای مطالعه این مقاله و دیگر مقاله های مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین راه های تقویت موهای کاشته شده عبارت «شیراز بیوتی» را سرچ کرده و مقالات متعدد را مطالعه کنید.

شامپوی مناسب و نحوه شستن موهای کاشته شده

تصویر

از دیگر موارد مهم در تقویت موهای کاشته شده انتخاب شامپوی مناسب برای موهای کاشته شده و نحوه شستن موها است. شامپوهای مخصوص متعددی برای موهای کاشته شده وجود دارد که از شناخته شده ترین آن ها شامپوهای حاوی ماینوکسیدیل هستند. ماینوکسیدیل تنها ماده اثبات شده و مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو برای جلوگیری از ریزش مو است. برای انتخاب شامپوی مناسب می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه شستن موهای کاشته شده به این صورت است که اگر از شامپوهای فومی استفاده می کنید فوم را به آرامی روی سر خود بزنید و اگر هم از شامپوهای معمولی استفاده می کنید در ظرفی آب گرم و چند قطره از شامپو را مخلوط کنید و کف درست کنید و آن را آرام روی سر خود بریزید. بگذارید چند دقیقه روی سر بماند و سپس با ملایمت آبکشی کنید. دقت کنید برای آبکشی هم نباید سر خود را زیر فشار آب بگیرید، چون ممکن است به گرافت ها آسیب وارد شود.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

تصویر

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو نیز در تقویت موها نقش دارند. داروهایی که بعد از کاشت مو باید استفاده کرد انواع مختلفی دارند. از جمله بهترین قرص های تقویتی بعد از کاشت مو می توان فیناستراید، بیوتین، زینک پلاس و هیرویت را نام برد. ممکن است پزشک شما با توجه به شرایطتان یک یا چند مورد از این داروهای را برای شما تجویز کند. داروهای تقویتی بعد از کاشت مو می توانند جلوی ریزش مو را بگیرند، فولیکول های مو را تقویت کنند و به رشد و سلامت موها کمک کنند.

دیگر مراقبت های بعد از کاشت مو

به جز تقویت موهای کاشته شده یک سری مراقبت های دیگر هم وجود دارد که رعایت کردن آن ها قطعا نتیجه بهتری از کاشت مو برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله موارد مهم که بهتر است رعایت کنید دست نزدن به مو های کاشته شده در روزهای اول است. مخصوصا در سه روز اول که گرافت ها بسیار حساس هستند هرگونه دست زدنی ممکن است باعث از جا درآمدن گرافت ها شود. بعد از این سه روز هم تا دو هفته اول بعد از کاشت، در صورت لزوم به دست زدن (مثلا هنگام شستن سر) به آرامی و با دقت فراوان به گرافت ها دست بزنید.

هم چنین خوابیدن بعد از کاشت باید به گونه ای باشد که سر شما با بالشت تماس نداشته باشد. در طول یک هفته اول بهتر است به پشت بخوابید و از بالشت های گردنی استفاده کنید. اگر بالشت گردنی ندارید می توانید حوله ای را لوله کنید و زیر گردن بگذارید. به هر نحوی که این کار را انجام می دهید بهتر است به گونه ای باشد که سر شما از در بالش فرو نرود. هنگام خوابیدن حواستان باشد که غلت نزنید و به پهلو نخوابید.

برای لباس پوشیدن هم بهتر است در هفته اول لباس های جلو بسته نپوشید و از لباس های دکمه دار استفاده تا هنگام پوشیدن لباس روی گرافت ها کشیده نشود و آن ها را از جا درنیاورد. به علاوه در هفته اول باید از پوشیدن کلاه خودداری کنید. البته بعد از این مدت کلاه می تواند گزینه خوبی برای محافظت از موها در برابر آفتاب مستقیم باشد. اما دقت کنید که از کلاه و کلا هرگونه سرپوش تنگ استفاده نکنید و جنس کلاه شما هم به نحوی نباشد که پرز یا بافت آن به گرافت ها گیر کند.

تصویر

در دو هفته اول بعد از کاشت بهتر است فعالیت هایی که منجر به تعریق سر می شوند را کنار بگذارید. تعریق بعد از کاشت مو می تواند در فرایند بهبود و رشد گرافت های تازه کاشته شده اختلال ایجاد کند. از مشکلاتی که عرق کردن سر بعد از کاشت مو می تواند ایجاد کند عفونت کردن گرافت ها است. عرق کردن فضایی مناسب برای چسبیدن گرد و خاک و آلودگی های هوا به سر ایجاد می کند و هم خود این رطوبت به رشد و تکثیر باکتری ها دامن می زند. پس بهتر است در دو هفته اول از فعالیت هایی که منجر به عرق کردن می شوند را کنار بگذارید.

ورم کردن سر بعد از کاشت مو

ورم کردن سر در طول هفته اول بعد از کاشت مو طبیعی است. برای درمان ورم سر بعد از کاشت ممکن است پزشک داروهای ضد التهاب برای شما تجویز کند. هم چنین همانطور که بالاتر اشاره کردیم مصرف پیاز بعد از کاشت مو هم می تواند در درمان ورم سر موثر باشد. به جز پیاز از دیگر خوراکی هایی که برای درمان ورم مفید هستند، می توان به آناناس اشاره کرد. آناناس هم مانند پیاز دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است که به درمان ورم کمک می کند. به جز این موارد می توانید از کمپرس یخ هم استفاده کنید. البته کمپرس را نباید روی خود ناحیه ی کاشت شده بگذارید، در عوض می توانید آن را روی پیشانی خود قرار دهید.

کوتاه کردن و حالت دادن موهای کاشته شده

بعد از سه ماه که از کاشت مو می گذرد، کوتاه کردن موها با قیچی مانعی ندارد؛ اما بهتر است تا شش ماه از تیغ زدن موهای کاشته شده خودداری کنید. در هنگام شانه کردن هم مراقب باشید که شانه به پوست سر برخورد نکند و به ریشه موها آسیب نزنید.استفاده از موادی مانند ژل یا تافت عملا تا تا رشد کامل موها موضوعیتی ندارد. بعد از 6 تا 9 ماه که موها به اندازه ای بلند شدند که بخواهید به آن ها حالت دهید و از ژل و تافت و دیگر حالت دهنده ها استفاده کنید بهتر است به نحوی این کار را کنید که این مواد به پوست سر برخورد نکند و در پایان روز هم آن ها را از روی موهای خود بشویید.

کلام آخر

در مورد خوردن پیاز بعد از کاشت مو منعی وجود دارد. حتی گفته می شود که کورستین و سولفور موجود در پیاز خاصیت ضدالتهابی دارند و به کاهش ورم سر بعد از عمل کاشت مو کمک می کنند. کاشت مو به مراقبت های خاص ولو ساده ای نیاز دارد که رعایت کردن آن ها باعث می شود نتایج بهتری از عمل کاشت موی خود بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (550 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (455 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (441 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (130 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (46 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (24 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (25 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (16 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (14 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 13 تیر 1403
استوری ترسناک حسین کنعانی زادگان هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد +عکس
فال ابجد روزانه چهارشنبه 13 تیر 1403
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس