ساعدنیوز
ساعدنیوز

پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد

  شنبه، 23 مهر 1401 ID  کد خبر 226369
پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد
ساعدنیوز: پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد. یکی از دغدغه‌های افراد مصرف پیاز بعد از کاشت مو است. به صورت کلی محدودیتی در خوردن پیاز بعد از کاشت مو در مراقبت‌های بعد از کاشت مو ذکر نگردیده است. اما در صورتی که به پیاز حساسیت دارید و یا در شرایط خاصی به سر می‌برید اکیدا توصیه میکنیم با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از دغدغه های افراد مصرف پیاز بعد از کاشت مو است. به صورت کلی محدودیتی در خوردن پیاز بعد از کاشت مو در مراقبت های بعد از کاشت مو ذکر نگردیده است. اما در صورتی که به پیاز حساسیت دارید و یا در شرایط خاصی به سر می برید اکیدا توصیه میکنیم با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی تاثیر پیاز بر روی رشد موها راه های تقویت موها بعد از انجام عمل کاشت مو را با شما در میان بگذاریم. همچنین در صورتی که هنوز کاشت مو نکرده اید جهت کاشت مو در شیراز روی لینک کلیک کنید.

مصرف پیاز بعد از کاشت مو چه تاثیراتی دارد؟

یکی از غذاهایی که خوردن آن ها بعد از عمل های جراحی و کاشت مو توصیه می شود پیاز است. پیاز قرمز سرشار از سولفور و ماده ای به نام کورستین است که می تواند به فرایند بهبود کمک کند. کورستین رنگدانه ی گیاهی است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، سولفور نیز به کاهش ورم و التهاب کمک می کند. به همین دلیل حتی ممکن است خوردن پیاز بعد از کاشت مو باعث شود که ورم سر زودتر بهبود پیدا کند. در مواردی پزشک با توجه به بیماری های پیش زمینه ای و یا حساسیت مصرف پیاز را برای شما بعد از عمل کاشت مو ممنوع خواهد کرد. بنابراین حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیگر راه های تقویت مو بعد از عمل کاشت مو چیست؟

تصویر

همانطور که توضیح دادیم روش های بسیاری برای تقویت کاشت مو وجود دارد. یک از روش های بسیار موثر انجام مزوتراپی در شیراز است. کلینیک های محبوب و شناخته شده در شیراز مانند، کلینیک کاشت موی دی، کلینیک ایرسا، شیراز بیوتی و دیگر مراکز شناخته شده در شیراز انجام مزوتراپی و یا پی آر پی را بعد از کاشت مو جهت تقویت موها و دریافت نتیجه بهتر توصیه میکنند (ما شهر شیراز را به علت اینکه مرکز کاشت مو در کشور است مثال میزنیم).

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو

همچنین مصرف مواد مغذی بعد از کاشت مو نیز در دریافت نتیجه بسیار مهم است. وبسایت شیراز بیوتی در مقاله ای تحت عنوان بعد از کاشت مو چی بخوریم ؟ تمام مواد مغذی که میتواند نتایج کاشت مو را تقویت کند را جزء به جزء معرفی کرده است. برای مطالعه این مقاله و دیگر مقاله های مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین راه های تقویت موهای کاشته شده عبارت «شیراز بیوتی» را سرچ کرده و مقالات متعدد را مطالعه کنید.

شامپوی مناسب و نحوه شستن موهای کاشته شده

تصویر

از دیگر موارد مهم در تقویت موهای کاشته شده انتخاب شامپوی مناسب برای موهای کاشته شده و نحوه شستن موها است. شامپوهای مخصوص متعددی برای موهای کاشته شده وجود دارد که از شناخته شده ترین آن ها شامپوهای حاوی ماینوکسیدیل هستند. ماینوکسیدیل تنها ماده اثبات شده و مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو برای جلوگیری از ریزش مو است. برای انتخاب شامپوی مناسب می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه شستن موهای کاشته شده به این صورت است که اگر از شامپوهای فومی استفاده می کنید فوم را به آرامی روی سر خود بزنید و اگر هم از شامپوهای معمولی استفاده می کنید در ظرفی آب گرم و چند قطره از شامپو را مخلوط کنید و کف درست کنید و آن را آرام روی سر خود بریزید. بگذارید چند دقیقه روی سر بماند و سپس با ملایمت آبکشی کنید. دقت کنید برای آبکشی هم نباید سر خود را زیر فشار آب بگیرید، چون ممکن است به گرافت ها آسیب وارد شود.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

تصویر

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو نیز در تقویت موها نقش دارند. داروهایی که بعد از کاشت مو باید استفاده کرد انواع مختلفی دارند. از جمله بهترین قرص های تقویتی بعد از کاشت مو می توان فیناستراید، بیوتین، زینک پلاس و هیرویت را نام برد. ممکن است پزشک شما با توجه به شرایطتان یک یا چند مورد از این داروهای را برای شما تجویز کند. داروهای تقویتی بعد از کاشت مو می توانند جلوی ریزش مو را بگیرند، فولیکول های مو را تقویت کنند و به رشد و سلامت موها کمک کنند.

دیگر مراقبت های بعد از کاشت مو

به جز تقویت موهای کاشته شده یک سری مراقبت های دیگر هم وجود دارد که رعایت کردن آن ها قطعا نتیجه بهتری از کاشت مو برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله موارد مهم که بهتر است رعایت کنید دست نزدن به مو های کاشته شده در روزهای اول است. مخصوصا در سه روز اول که گرافت ها بسیار حساس هستند هرگونه دست زدنی ممکن است باعث از جا درآمدن گرافت ها شود. بعد از این سه روز هم تا دو هفته اول بعد از کاشت، در صورت لزوم به دست زدن (مثلا هنگام شستن سر) به آرامی و با دقت فراوان به گرافت ها دست بزنید.

هم چنین خوابیدن بعد از کاشت باید به گونه ای باشد که سر شما با بالشت تماس نداشته باشد. در طول یک هفته اول بهتر است به پشت بخوابید و از بالشت های گردنی استفاده کنید. اگر بالشت گردنی ندارید می توانید حوله ای را لوله کنید و زیر گردن بگذارید. به هر نحوی که این کار را انجام می دهید بهتر است به گونه ای باشد که سر شما از در بالش فرو نرود. هنگام خوابیدن حواستان باشد که غلت نزنید و به پهلو نخوابید.

برای لباس پوشیدن هم بهتر است در هفته اول لباس های جلو بسته نپوشید و از لباس های دکمه دار استفاده تا هنگام پوشیدن لباس روی گرافت ها کشیده نشود و آن ها را از جا درنیاورد. به علاوه در هفته اول باید از پوشیدن کلاه خودداری کنید. البته بعد از این مدت کلاه می تواند گزینه خوبی برای محافظت از موها در برابر آفتاب مستقیم باشد. اما دقت کنید که از کلاه و کلا هرگونه سرپوش تنگ استفاده نکنید و جنس کلاه شما هم به نحوی نباشد که پرز یا بافت آن به گرافت ها گیر کند.

تصویر

در دو هفته اول بعد از کاشت بهتر است فعالیت هایی که منجر به تعریق سر می شوند را کنار بگذارید. تعریق بعد از کاشت مو می تواند در فرایند بهبود و رشد گرافت های تازه کاشته شده اختلال ایجاد کند. از مشکلاتی که عرق کردن سر بعد از کاشت مو می تواند ایجاد کند عفونت کردن گرافت ها است. عرق کردن فضایی مناسب برای چسبیدن گرد و خاک و آلودگی های هوا به سر ایجاد می کند و هم خود این رطوبت به رشد و تکثیر باکتری ها دامن می زند. پس بهتر است در دو هفته اول از فعالیت هایی که منجر به عرق کردن می شوند را کنار بگذارید.

ورم کردن سر بعد از کاشت مو

ورم کردن سر در طول هفته اول بعد از کاشت مو طبیعی است. برای درمان ورم سر بعد از کاشت ممکن است پزشک داروهای ضد التهاب برای شما تجویز کند. هم چنین همانطور که بالاتر اشاره کردیم مصرف پیاز بعد از کاشت مو هم می تواند در درمان ورم سر موثر باشد. به جز پیاز از دیگر خوراکی هایی که برای درمان ورم مفید هستند، می توان به آناناس اشاره کرد. آناناس هم مانند پیاز دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است که به درمان ورم کمک می کند. به جز این موارد می توانید از کمپرس یخ هم استفاده کنید. البته کمپرس را نباید روی خود ناحیه ی کاشت شده بگذارید، در عوض می توانید آن را روی پیشانی خود قرار دهید.

کوتاه کردن و حالت دادن موهای کاشته شده

بعد از سه ماه که از کاشت مو می گذرد، کوتاه کردن موها با قیچی مانعی ندارد؛ اما بهتر است تا شش ماه از تیغ زدن موهای کاشته شده خودداری کنید. در هنگام شانه کردن هم مراقب باشید که شانه به پوست سر برخورد نکند و به ریشه موها آسیب نزنید.استفاده از موادی مانند ژل یا تافت عملا تا تا رشد کامل موها موضوعیتی ندارد. بعد از 6 تا 9 ماه که موها به اندازه ای بلند شدند که بخواهید به آن ها حالت دهید و از ژل و تافت و دیگر حالت دهنده ها استفاده کنید بهتر است به نحوی این کار را کنید که این مواد به پوست سر برخورد نکند و در پایان روز هم آن ها را از روی موهای خود بشویید.

کلام آخر

در مورد خوردن پیاز بعد از کاشت مو منعی وجود دارد. حتی گفته می شود که کورستین و سولفور موجود در پیاز خاصیت ضدالتهابی دارند و به کاهش ورم سر بعد از عمل کاشت مو کمک می کنند. کاشت مو به مراقبت های خاص ولو ساده ای نیاز دارد که رعایت کردن آن ها باعث می شود نتایج بهتری از عمل کاشت موی خود بگیرید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (106 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (82 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (82 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (41 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (38 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (35 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (31 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (26 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (26 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ... پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس
تیتر امروز   
محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...