دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

پیش بینی قیمت و آینده ارز دیجیتال گراف 

پنجشنبه، 18 دی 1399
می‌توان پروتکل گراف را به عنوان قسمتی از پایه و اساس زیرساخت اینترنت نسل سوم دانست. این پروتکل با انتقال داده‌های شاخص‌گذاری‌شده در سراسر اکوسیستم ارزهای دیجیتال، به وسیلۀ  APIهایی به نام Subgraph، استاندارد جدیدی برای انتقال داده در بلاکچین ایجاد نموده است. این موضوع آغاز انتقالات حجیم در فضای کریپتوکارنسی است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ارز دیجیتال گراف (Graph) پروتکلی شاخص گذار است و برای جستجوی اطلاعات و داده ها در بلاکچین و شبکه های ذخیره سازی استفاده می شود. توسعه دهندگان با ایجاد و انتشار APIهای متن باز به نام Subgraph به اپلیکیشن ها امکان جستجو با استفاده از GraphQL را می دهند. برای تسهیل ورود و آغاز به کار توسعه دهندگان، یک سرویس میزبان در گراف ایجاد شده است و به زودی شبکۀ غیرمتمرکز آن نیز راه اندازی خواهد شد.

در حال حاضر در پلتفرم گراف امکان شاخص گذاری داده ها در اتریوم، POA و IPFS وجود دارد و شبکه های بیشتری نیز به زودی به این لیست اضافه خواهند شد.

تا کنون بیش از دو هزار و سیصد Subgraph توسط توسعه دهندگان، برای ایجاد اپلیکیشن هایی همچون Uniswap، Aragon، AAVe، Gnosis، Balancer، Livepeer، DAOstack، Decentraland و … استفاده شده است.

آینده ارز دیجیتال The Graph

Jarbas Silva یکی از محققین فعال در زمینۀ تکنولوژی و علاقه مند به تحقیق و توسعه در زمینه های علمی و تکنولوژی است. او درباره آینده ارز دیجیتال گراف چنین گفته است:

در ابتدا برای توسعۀ Subgraph، در رپد بیت کوین (Wrapped BTC (WBTC)) در فاز سوم یکی از پروژه های مربوط به Curator از این شبکه استفاده کردم و پس از کسب اطلاعات و آموزش های لذت ­بخش زیادی که در این زمینه دیدم، توانستم به راحتی این Subgraph را در هاست سرویس (Host Service) پیاده ­سازی کنم. در حال حاضر، چالشی که در پیش رو قرار دارد، انتقال تمامی subgraphهای در حال استفاده در تمامی اپلیکیشن های غیر متمرکز به شبکۀ اصلی گراف است.

سؤالی که پیش می آید این است که با وجود چنین چشم اندازی، درگیری های پیش روی پروتکل گراف (Graph) و Subgraph ها چه خواهد بود؟ و چه تأثیری بر آینده ارز دیجیتال Graph خواهد گذاشت؟

ویژگی هایی که آینده شبکه ارز دیجیتال Graph را متحول می کند

با استناد به نظرات محققان و فعالان حوزۀ بلاکچین و ارزهای دیجیتال، چنین به نظر می رسد که با توجه به عدم وجود نگرانی در مورد مقیاس پذیری و شفافیت در زیرساخت های بک اند (Backend) و با توجه به شبکۀ غیرمتمرکز آن که در حال حاضر 200 نود یا شاخص گذار فعال دارد، پروتکل گراف می تواند به استانداردی برای توسعۀ اپلیکیشن های غیر متمرکز (DApps) تبدیل شود. همچنین این تعداد بسته به میزان تقاضای کاربران برای کوئری (Query) افزایش خواهد یافت. در نتیجه، توسعه دهندگان و اپلیکیشن های غیر متمرکز آنها، به یک زیرساخت بک اند (Backend) و بدون کوچک ­ترین نشانه ای از خطا دست می یابند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم که به سازگای بیشتر این پروتکل می انجامد، امکان ادغام چند بلاکچین است. این ویژگی به اپلیکیشن ها امکان می دهد که از API های متن باز مشابه، در چندین بلاکچین استفاده کنند. این موضوع به روی کار آمدن نوع جدیدی از اپلیکیشن ها می انجامد.

در دنیای اپلیکیشن های داده محور، داشتن دسترسی آزاد به داده ها، به تسهیل فرآیند ورود اپلیکیشن ها به بازار کمک می کند. اگر در مورد داده ها در بلاکچین فکر کنید، می بینید که همچنان سازماندهی معنادار داده ها، با سختی و پیچیدگی زیادی همراه است.

با توجه به این مشکل و به دلیل نقش پروتکل گراف در دموکراسی سازی داده ها در بلاکچین، پروژۀ گراف جایگاه برجسته ای در میان پروژه های مربوط به اینترنت نسل سوم پیدا کرده است.

افزایش تعداد Curator ها و تأثیرات آن بر آینده ارز دیجیتال گراف

Curator ها نقشی بسیار کلیدی در انتقال داده ها در کل شبکه بر عهده دارند. این افراد به شاخص گذاران (Indexer) اعلام می کنند که کدام یک از داده ها برای شاخص گذاری و استفاده از منابع محاسباتی شبکه ارزشمند هستند. در حال حاضر حدود 1600 کیوریتور (Curator) وجود دارد. بر اساس نظرات افراد مختلف و همچنین با توجه به اهداف این پروژه، چنین به نظر می رسد که با افزایش حتمی تعداد کیوریتورها در آینده، امکان سازماندهی داده ها در دسته ­بندی های مختلف به وجود خواهد آمد. این نیز یک نکتۀ مثبت برای آینده ارز دیجیتال Graph به شمار می رود.

پیش بینی Digitalcoinprice در مورد آینده ارز دیجیتال Graph

بر اساس پیش بینی این سایت، کمترین و بیشترین قیمت ارز دیجیتال Graph در آینده، به ترتیب 1.6 و 1.92 دلار خواهد بود. همچنین این سایت، آینده ارز دیجیتال گراف را تا سال 2027 به شرح زیر پیش بینی کرده است:

پایان سال 2021 93.7 درصد رشد
پایان سال 2022 122.11 درصد رشد
پایان سال 2023 199.13 درصد رشد
پایان سال 2024 220.02 درصد رشد
پایان سال 2025 201.34 درصد رشد
پایان سال 2026 201.34 درصد رشد
پایان سال 2027 316.98 درصد رشد


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب