دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

پیش‌بینی بورس هفته آخر خرداد (اینفوگرافیک) 

شنبه، 28 خرداد 1401
کد خبر: 209802
ساعد نیوز: شاخص کل بورس در هفته‌ اخیر توانست رشد ۲٫۸ درصدی را ثبت کند و کارشناسان برای پیش‌بینی هفتگی بورس عقیده دارند که این بازار روند متعادلی را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از تجارت نیوز، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته یعنی ۱۸ خرداد ماه بر سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد ایستاده و در پایان این هفته به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی رسید و رشد ۲٫۸ درصدی را تجربه کرد.

شاخص کل هم وزن با رشد ۱.۷۶ درصدی سطح ۴۲۸ هزار و ۹۳۱ واحد را تجربه کرد. شاخص فرابورس نیز با رشد ۱.۹۲ درصدی خود را به محدوده ۲۱ هزار و ۳۴۹ واحد رساند.

بازار سرمایه در چهارمین هفته خرداد ماه شاهد خروج نقدینگی حقیقی بود. در این هفته شنبه ۴۴۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۳ میلیارد تومان، سه شنبه ۳۱۱ میلیارد تومان و در نهایت در روز چهارشنبه ۳۳۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار خارج شد. در مجموع در چهارمین هفته خرداد ماه هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان نقدینگی خارج شد که در مقایسه با هفته قبل رقم کمتری بود.

با وجود رشد تمامی شاخص های بازار در این هفته کارشناسان عقیده دارند که بورس طی هفته آینده روندی متعادل را پشت سر می گذارد و ممکن است برخی از روزها سرخ پوش شود.

بورس صعودی می شود؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت بازار گفت: این که بازده کلی بورس نسبت به سایر بازارها عقب است. اما ابهامات و مداخلات سایه سنگینی روی این بازار دارد. قطعا جریان پول هوشمند با کاهش ابهامات به سمت این بازار سرازیر می شود. بورس بازدهی و عقب ماندگی خود نسبت به سایر بازارهای مالی را جبران خواهد کرد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه نیز اظهار می کند: بنظر می رسد تاثیر افزایش نرخ کالاهای اساسی و تورم حادث شده در کشور به همراه افزایش ماهیانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی (۷۰ هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان دولت و ۶۰ هزار میلیارد تومان بهره اوراق منتشر شده) انتظار رسیدن شاخص کل به ۲ میلیون واحد تا پایان سال ۱۴۰۱ دور از ذهن نیست.

در نتیجه می توان گفت که بورس تا پایان سال سود خوبی به سهامداران می دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...