پیش بینی آینده و قیمت ارز دیجیتال آیوتا

  پنجشنبه، 18 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
پیش بینی آینده و قیمت ارز دیجیتال آیوتا
آیوتا (IOTA) یک دفتر کل توزیع شدۀ منبع باز است که از بلاکچین استفاده نمی‌کند. این پروژه از یک نوآوری جدید به نام تانگل (Tangle) استفاده می‌کند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، آیوتا یک شبکه توزیع شده و ارز دیجیتال نسل سومی است. در آیوتا قابلیت های نوینی وجود دارد که تراکنش های فوق سریع و بدون کارمزد را برای کاربران آن فراهم می کند. کلمه بدون کارمزد بودن برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال که چنین ادعایی را هنوز عملی نکرده اند، در آیوتا واقعا وجود دارد و کارمزد تراکنش ها صفر است.

علاوه بر تراکنش های سریع و بدون کارمزد، در آیوتا یک سیستم مقابله با حملات کامپیوترهای کوانتومی در نظر گرفته شده است. با این وجود شبکه آیوتا فقط برای پرداخت ها توسعه داده شده است و از قراردادهای هوشمند یا بستری برای برنامه های غیرمتمرکز پشتیبانی نمی کند.

همچنین ارز دیجیتال آیوتا این قابلیت را دارد تا برای تحقق کاربردی تر اینترنت اشیا مورد استفاده قرار گیرد. اینترنت اشیا به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت می شوند، اشاره دارد.

ویژگی های آیوتا (IOTA) چیست؟

برای بررسی آینده ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)، ابتدا باید ویژگی های آن را بشناسیم. اولین نکتۀ قابل توجه در مورد این ارز دیجیتال این است که، تیم توسعه دهندۀ این پروژه به جای استفاده از بلاکچین، از تکنولوژی تانگل (Tangle) استفاده کردند. در بلاکچین، مجموعه ای از بلاک ها پشت سر هم قرار گرفته اند و هر شاخۀ جدید به عنوان فورک آن بلاکچین شناخته می شود، اما سیستم تانگل یک سیستم شاخه-شاخه است و از تمامی جهات در حال گسترش است.

نکتۀ دیگر اینکه در برخی ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، به ماینرها هزینه ای برای تأیید تراکنش ها پرداخت می شود؛ این در حالی است که در ارز دیجیتال IOTA چنین نیست.

بنابراین در شبکه IOTA نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی وجود ندارد و این موضوع آیوتا را به یکی از بهترین گزینه ها برای تراکنش های کوچک تبدیل کرده است.

به طور کلی تیم آیوتا پیشرفت فوق العاده ای در کشف تکنولوژی زیرساخت دفتر کل توزیع شدۀ تانگل داشته است.

از ویژگی های اصلی در این شبکه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقیاس پذیری: مقیاس پذیری در این شبکه، بر اساس فعالیت کلی کاربران است. در دفتر کل تانگل، هر چه تعداد افراد فعال در شبکه بیشتر باشد، سرعت انجام تراکنش ها بیشتر خواهد بود. میانگین زمان تأیید تراکنش ها در حال حاضر حدود 3 دقیقه است.

تراکنش های بدون کارمزد: نیازی به پرداخت کارمزد برای تراکنش ها در این شبکه وجود ندارد.

ایمنی هستۀ آیوتا (IOTA): آیوتا از یک الگوریتم رمزنگاری بر پایۀ هش به نام Winternitz signatures استفاده می کند. این الگوریتم امنیت کامل را در این شبکه و برای نسل بعدی محاسبات فراهم می کند.

تاریخچۀ قیمتی توکن MIOTA

در سال 2016 تیم آیوتا (IOTA) صندوق سرمایه گذاری خود را ایجاد کرد و به برقراری ارتباطات تجاری با سرمایه گذاران بالقوه پرداخت. توسعه دهندگان این تیم، بر همکاری با شرکت های بزرگی که علاقه مند به توسعۀ تکنولوژی اینترنت اشیاء بودند تمرکز بیشتری داشتند.

شرکت های بوش (Bosch) و سیسکو (Cisco) از شرکت های علاقه مند به چنین تکنولوژی هایی بودند. اوایل، اتریوم به عنوان پلتفرمی برای اینترنت اشیاء شناخته شده بود. به دلیل اینکه این پلتفرم نیاز آنها را برآورده نمی کرد به فکر همکاری با هایپر لجر افتادند.

در پاییز 2017، مدیریت تیم آیوتا (IOTA) از برنامه های خود برای توسعۀ پردازنده هایی خاص، در زمینۀ اینترنت اشیاء خبر داد و هدف از این کار را پردازش هزاران تراکنش به طور هم زمان اعلام کرد. این پروژه به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و هم زمان با درخواست همکاری شرکت های مختلف، قیمت آیوتا (MIOTA) تحت تأثیر قرار گرفت و در یک روز حدود 44 درصد افزایش یافت. در ماه دسامبر ارزش آیوتا (IOTA) به بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی 5.69 دلار رسید. پس از آن در ماه فوریه قیمت ارز دیجیتال IOTA به مبلغ 0.34 دلار رسید و در ماه آگوست قیمت توکن آیوتا، یعنی MIOTA به 0.4 دلار رسید.

پیش بینی آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) در سال 2020-2025

در حال حاضر متخصصان این حوزه، به افراد توصیه می کنند که به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی که در حوزه اینترنت اشیاء فعالیت می کنند بپردازند زیرا در آینده به یک پدیدۀ بزرگ تبدیل می شود. با افزایش تعداد افراد مطلع و آگاه در زمینۀ اینترنت اشیاء، تمایل افراد به خرید آیوتا بیشتر خواهد شد.

همان طور که می دانید در بازار ارزهای دیجیتال عرضه و تقاضا تأثیر مستقیمی بر تعیین روند قیمتی دارند.

در ادامه با پرداختن به نظرات منابع مختلف، بررسی خواهیم کرد که ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) در سال های 2020 تا 2025 چه روندی خواهد داشت.

پیش بینی Prime XBT در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

بر اساس این منبع، قیمت آیوتا (IOTA) می تواند به رکورد جدید در بالاترین قیمت خود و به چیزی حدود 7 دلار برسد. ممکن است در ادامۀ این اتفاق یک روند نزولی بلندمدت دیگری رخ دهد. اما امکان تکرار روند صعودی تا سال 2025 وجود دارد و ممکن است این ارز دیجیتال به قیمت 35 دلار برسد.

پیش بینی TradingBeast در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

در سال 2020 قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) تغییر چشمگیری نخواهد داشت و ممکن است در نهایت به قیمت 0.434 دلار برسد. این میزان به مرور افزایش خواهد یافت و در نهایت در سال 2021 ارزش هر آیوتا معادل 0.508 دلار خواهد بود. همچنین TradingBeast ارزش ارز دیجیتال IOTA را در سال 2022 معادل 0.625 دلار پیش بینی کرده است.

پیش بینی کاربران ردیت (Reddit) در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

کاربران ردیت آیندۀ قیمتی این کوین را وابسته به ارزش آیندۀ بیت کوین می دانند و معتقدند:

اگر در آینده، قیمت بیت کوین 5000 دلار باشد، قیمت آیوتا (IOTA) 2 دلار خواهد بود.

اگر قیمت بیت کوین 2000 دلار باشد، قیمت IOTA 0.10 دلار خواهد بود.

و در نهایت اگر بیت کوین 10 هزار دلار باشد، قیمت توکن آیوتا (MIOTA) 5 دلار خواهد بود.

پیش بینی Digital coin در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

بر اساس پیش بینی این منبع، سرمایه گذاری در IOTA سودده و ارزشمند خواهد بود. در سال 2020 قیمت ارز دیجیتال آیوتا به 0.6 دلار خواهد رسید. همچنین تا سال 2025 نمودار قیمتی تغییر زیادی نخواهد داشت و ممکن است هر آیوتا معادل 1.34 دلار باشد.

پیش بینی Long forecast در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

این منبع یک روند نزولی را برای ارز دیجیتال آیوتا در سال 2020 پیش بینی کرده است و بر همین اساس قیمت آینده ارز دیجیتال آیوتا را چیزی حدود 0.13 تا 0.17 دلار پیش بینی کرده است. همچنین اظهار داشته است که روند قیمت در سال 2023 تغییرات زیادی نخواهد داشت و در آن زمان هر آیوتا ارزشی حدود 0.5 تا 0.7 دلار دارد.

پیش بینی قیمت و گزارش Fundstrat در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

بر اساس تحقیق های صورت گرفته توسط این مؤسسه، پتانسیل پروژۀ آیوتا و اینترنت اشیاء بسیار زیاد است. این منبع معتقد است که اگر تیم آیوتا با موفقیت به اهداف خود دست یابد، در آینده قیمت ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) چیزی حدود 220 میلیارد دلار خواهد بود. حرکات قیمتی می تواند چیزی حدود 45 درصد نوسان داشته باشد و امکان دستیابی به این نتیجه تا انتهای 2035 وجود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (463 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (334 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (48 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (38 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
قتل وحشتناک مادر به دلیل طعنه‌های غیراخلاقی اطرافیان
اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
باید‌ها و نبایدهای داوطلبانِ "نوبت دوم کنکور" قبل، حین و بعد از آزمون سراسری+ عکس
ویدیو/ استعداد فوق‌العادۀ یک هنرمند در تبدیل سنگ سخت به یک اثر خارق‌العادۀ مینیاتوری/ تو فقط بتراش ای سنگ‌تراش...
7 عضو بی‌مصرف بدن انسان/ آیا بدن ما واقعاً به همه‌ی این بخش‌ها نیاز دارد؟
ویدیو/ آب‌دزدک "سالپ" موجودِ شفاف دریایی که به تخم‌شربتی غواصان معروف است
ویدیو/ ترکیب بوم و خلاقیت یک هنرمند= نقاشی با اشک‌هایی جاری از رنگ
خودکشی متهم ردیف اول سرقت از صندوق امانات بانک ملی در زندان بزرگ تهران
ویدیو/ دیدار مقام معظم رهبری با مرحوم صابری/ کتاب زیبایی که گل آقا طنزپرداز نمونۀ کشور به رهبری هدیه دادند
(ویدئو) هلن کلر؛ داستان الهام‌بخش زنی نابینا که با لمس، محدودیت‌های نابینایی و ناشنوایی را شکست!
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
ناراحتی علی کریمی از آنفالو در شب انتخابات!
(تصاویر) فوتبال بازی کردن دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران ، سوژه تیزبینان شد!
مرجانه گلچین مدل لباس تیم ملی فوتسال بانوان شد/ رونمایی از لباس بسیار شیک خانم های ورزشکار +عکس
(ویدئو) رازهای عشق عمیق مولانا؛ از همسر و فرزندانش تا دیدار شگفت‌انگیز با شمس تبریزی!
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند