دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / فناوری های نوین /

پیشوند “i” در محصولات اپل به چه معنایی است؟ 

دوشنبه، 10 بهمن 1401
کد خبر: 240327
ساعد نیوز: به نظر می رسد که تقریباً همه افرادی را که می شناسید یک آیفون یا حداقل یک محصول اپل دارند. آنها ابزار ضروری با ظاهری شیک هستند که برای استفاده‌هایی متفاوت، آسان و بی انتها دارند. اما آیا می دانید دلیل واقعی نامگذاری گوشی آیفون چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از روزیاتو، بسیاری از محصولات اپل با “i” شروع می شوند، نه فقط iPhone، که iPod, iMac, iTunes و غیره. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که پیشوند “i” در واقع به چه معناست؟

طبق آمارهای رسانه های اجتماعی، این سؤالی است که اغلب پرسیده می شود و مردم حدس های خوبی می زنند مانند «هوشمند» (intelligent) یا «ضروری» (indispensable)، حتی برخی از مردم فکر می کنند که به معنای «من» در زمان انگلیسی اشاره دارد که تملک این وسیله به صاحبش را نشان میدهد: «تلفن من».

با این حال، استیو جابز در سال ۱۹۹۸ توضیح داده است که “i” به چه معناست و در واقع فقط به یک کلمه اشاره ندارد، بلکه معنای ۵ کلمه در انتخاب این حرف نقش داشته است.

جابز همچنین توضیح داده است که معنای خاصی بر ای آن وجود ندارد و به طور بالقوه به معنای «ضمیر شخصی» و «آموزش» برای اهداف آموزشی است. بنابراین، به نظر می رسد که “i” به خوبی می تواند قابل تفسیر باشد.

یکی از قابلیت های مهم و جدید iOS 16، امکان شخصی سازی لاک اسکرین در آیفون و آیپد است که می تواند حس و حال متفاوتی به دستگاه ببخشد. کاربران به لطف ویژگی گفته شده می توانند ویجت ها، تصاویر پس زمینه و فونت های مختلفی را به صفحه قفل آیفون خود اضافه نمایند.

ویجت های Live Activity، روی هر آیفونی که قابلیت ارتقا به iOS 16.1 را دارد موجود است. فراموش نکنید که ابتدا باید دستگاه خود را آپدیت کنید. برای آپدیت iOS 16.1 اپل به تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم بروید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هزینه چاپ یک کتاب
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!