دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رژیم غذایی بعد از تزریق واکسن چیست؟ 

سه شنبه، 04 خرداد 1400
کد خبر: 152347
ساعد نیوز: عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسن کرونا هیچ گونه پرهیز دارویی یا غذایی ندارد و افرادی که تحت نظر پزشک به صورت روزانه در حال مصرف دارو هستند، می‌توانند بدون نگرانی واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، دکتر مسعود مردانی روز سه شنبه افزود: در این ارتباط حتی اگر شخصی از پرهیز غذایی خاصی تبعیت می کند نیز برای تزریق واکسن نیازی به جلوگیری از ادامه پرهیز غذایی ندارد و باید به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا نیاز امروز جوامع است و همه می توانند فارغ از هرگونه نگرانی در مورد ایجاد عوارض احتمالی، از آن بهره مند شوند.

مردانی خاطر نشان کرد: هر دارو و هرگونه اقدام درمانی مانند جراحی های مختلف ممکن است با عوارضی همراه باشند، اما فایده و نتیجه آن اقدام به مراتب برای بیمار پرسودتر است و همانگونه که نباید از درمان بیماری ها به دلیل ترس از عوارض آن دوری کرد، در مورد تزریق واکسن کرونا نیز نباید این ترس را به دل راه داد.

عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که سطح ایمنی بدن در تزریق اولین دوز واکسن کرونا به چه میزان افزایش می یابد، گفت: افزایش سطح ایمنی بدن نسبت به بیماری کرونا، بستگی به نوع واکسن کشور سازنده دارد اما عمدتاً واکسن ها ۱۵ روز پس از تزریق دوز دوم ایجاد ایمنی می کنند.

مردانی افزود: برخی از واکسن های تولیدشده کشورهای مختلف همانند «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه از نظر افزایش سطح ایمنی بدن پس از اولین تزریق مورد بررسی قرار نگرفته است اما در مورد واکسن های فایزر و مدرنا اعلام شده است که پس از اولین دوز تزریق واکسن حدود ۸۰ درصد سبب افزایش سطح ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا می شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی