ساعدنیوز
ساعدنیوز

قیمت گوشی وان پلاس نورد - OnePlus Nord

  سه شنبه، 25 خرداد 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت گوشی وان پلاس نورد - OnePlus Nord
گوشی وان پلاس نورد، یکی دیگر از محصولات تولید شده توسط شرکت وان پلاس بوده که دارای دو سیم کارت با قابلیت نصب به صورت نانو بوده که در حدود 184 گرم وزن دارد. در ادامه قصد داریم وان پلاس نورد را با یکدیگر بیشتر بررسی کنیم.
قیمت: 13,498,000 تومان
بروزرسانی: شنبه، 15 مرداد 1401

نقد و بررسی گوشی وان پلاس نورد

همان‌گونه که مطلع هستید وان‌پلاس در آغاز فعالیت خود همواره دنبال تولید محصولاتی بود که در ازای قیمت مناسب آن‌ها، مشخصاتی بسیار عالی داشتند و عموما از طراحی مدرن هم بهره می‌گرفتند؛ با این وجود وان پلاس که همواره با تولید و عرضه گوشی های با کیفیت با قیمتی اقتصادی، لقب قاتل پرچمداران را برای محصولات خود کسب کرده بود، در سال‌های اخیر به‌سمت حضور در بازار پرچم‌داران تمایل پیدا کرد و حال به تازگی وان پلاس پس از جلب توجه های فراوان، مورد انتظارترین گوشی خود را رونمایی کرد.
وان‌پلاس امسال با تولید گوشی‌های وان‌پلاس 8 و وان‌پلاس 8 پرو ثابت کرد توانایی تولید پرچمدارانی قدرتمند را دارد؛ با این وجود بعد از این که هفته‌‎ها اخبار و شایعات متعددی در مورد گوشی میان‌رده و جذاب برند با کلاس وان‌پلاس با نام Nord منتشر می‌شد، وان‌پلاس به صورت رسمی این گوشی را معرفی کرد؛ جهت اطلاع شما عزیزان این دستگاه نخستین مدل ارایه شده از سری جدید هندست‌هایی است که کمپانی وان‌پلاس آن‌را برای کاربران معمولی و نه آن‌هایی که به‌دنبال خریداری سریع‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی هستند، عرضه نموده است.

گوشی وان پلاس نورد

 

طراحی گوشی وان پلاس نورد

قسمت جلوی گوشی احتمالا برای برخی افراد جنجالی خواهد بود چراکه ظاهر گوشی وان پلاس نور خلوت و سرراست است و در حقیقت با توجه به نمایشگر تخت، شکل کلاسیک و شیب‌دار بدنه و جایگاه عمودی و طویل دوربین، اسم این ظاهر را کلاسیک می‌گذاریم؛ همچنین در قسمت جلوی این گوشی‌هوشمند، گوریلاگلس 5 حضور دارد و در قسمت پشت قاب متالیک پلاستیکی را شاهد هستیم که دکمه های فلزی واقعی دارد.
علاوه بر این حفره تعبیه شده روی نمایشگر وان‌پلاس نورد شامل 2 سنسور است و ظاهر کروی شکل آن با نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون گلکسی S10 شباهت دارد؛ در قسمت پشتی نیز، دوربین در نواری باریک و عمودی روی گوشی‌ با رنگ خاکستری و یا آبی قرار گرفته است؛ اما توجه به این نکته داستان را جالب‌تر می‌کند که وان‌پلاس نورد به صورت پایه اولین گوشی وان‌پلاس است که به معنای واقع شعار “هیچ‌گاه آرام نگیر" را به دنیای میان‌رده‌ها می‌آورد.

گوشی وان پلاس نورد

 

سخت‌افزار و نرم‌افزارگوشی وان پلاس نورد

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.44 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 1080p و رفرش ریت 90 هرتز مجهز شده که به لطف آن حرکت در منوهای رابط کاربری را تا 1.5 برابر سریعتر از گوشی‌های معمولی موجود در بازار جلوه خواهد داد؛ از طرفی حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش قرار داده شده است اما علاوه بر امکان احراز هویت توسط اثر انگشت، کاربر این گوشی از طریق گزینه تشخیص چهره گوشی نورد نیز می‌تواند قفل آن را باز نماید.
در قلب تپنده OnePlus Nord چیپ‌ست Snapdragon 765G جای گرفته است که البته قدرت پردازشی CPU و GPU این تراشه به اندازه چیپ‌ست‌های سری 800 این شرکت نیست اما یکی از ویژگی‌های شاخص و برجسته آن پشتیبانی از فناوری اتصالا نسل پنجم است؛ همچنین  وان پلاس نورد در نسخه‌های مجهز به 8/12 گیگابایت رم و 128/2566 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود، ضمنا نسخه دیگری با 6 گیگابایت رم نیز برای بازار هند عرضه خواهد شد.
بد نیست بدانید وان پلاس نورد در رده قیمتی معرفی شده که ناخودآگاه با آیفون SE مقایسه می شود؛ البته وان پلاس نورد دارای دوربین چهارگانه اصلی و دوربین دوگانه سلفی است، نماینده اپل فقط یک دوربین در جلو و یک دوربین در پشت دارد! در همین راستا در بخش پشتی دوربین اصلی چهارگانه با چیدمان عمودی قرار گرفته است که شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی سونی IMX 586 با OIS، سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمقی می‌شود که البته هیچ کدام از آن‌ها قابلیت زوم اپتیکال ندارند.
در بخش تامین انرژی مورد نیاز گوشی، وان پلاس نورد دارای یک باتری 4115 میلی آمپر ساعتی است که فقط مقدار بسیار کمی از باتری 4300 میلی آمپری OnePlus 8 کوچک‌تر است اما مانند آخرین پرچمدارهای وان پلاس قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Warp Charge 30T دارد؛ موضوع مهم‌تر این‌که به لطف پشتیبانی از این فناوری، شارژ کامل باتری احتمالا ظرف مدت چند دقیقه انجام خواهد شد.
گوشی وان پلاس Nord از سیستم عامل اندروید 10 پشتیبانی می‌کند و بد نیست بدانید که شما عزیزان می‌توانید گوشی OnePlus 8 را با تضمین رجیستری و بهترین قیمت، به صورت نقد و یا اقساط از گوشی شاپ خریداری نمایید؛ برای این کار نیز، تنها کافیست تا پس از ورود به حساب کاربری خود، دکمه نارنجی رنگ "افزودن به سبد خرید" را انتخاب کنید.

گوشی وان پلاس نورد

 

نتیجه گیری گوشی وان پلاس نورد

طراحی تمیز، جذاب به همراه کنترل‌های همیشگی وان پلاس مانند اسلایدر هشدار، نمایشگر اولد فوق‌العاده روشن، دقیق و روان 90 هرتز با پشتیبانی از استاندارد +HDR10 و مدیریت هوشمندانه نرخ تازه‌سازی تصویر، عملکرد بهینه چیپست اسنپ‌دراگون 765G، عمر باتری عالی حتی در حالت 90 هرتز نمایشگر و عملکرد عالی دوربین با توجه به کلاس گوشی از جمله ویژگی‌هایی است که به همین راحتی‌ها نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

مشخصات فنی گوشی وان پلاس نورد

عرضه

معرفی 2020، جولای 21
وضعیت
موجود. عرضه شده در 04 آگوست 2020

نمایشگر

نوع Fluid AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.44 اینچ (~86.7% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~408 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5

بدنه

ابعاد 158.3 در 73.3 در 8.2 میلی‌متر
وزن 184 گرم
ساخت جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)
سیم‌کارت
دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه
- اندروید 10
- OxygenOS 10.0
تراشه
Qualcomm SDM765 Snapdragon 765G (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Kryo 475 Prime و یک هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 475 طلایی و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 475 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکی Adreno 620

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 64 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم
نوع حافظه
UFS 2.1

دوربین

اصلی 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.72 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.8)
8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض با پوشش 119 درجه، f/2.3)
5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)
2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
قابلیت‌ها
فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 4K@30fps، 1080p@30/60/240fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی
32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.5)
8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض با پوشش 105 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5)
فیلم‌برداری سلفی
4K@30/60fps، 1080p@30/60fps

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4115 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 30 وات

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری
GSM / HSPA / LTE / 5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث
5.1، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS، SBAS، NavIC
رادیو
نامشخص
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG
NFC بله

متفرقه

رنگ‌ها آبی، خاکستری
مدل‌ها  
نرخ مخصوص جذب (SAR)  
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)  
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 420 یورو

 


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (272 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (56 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (33 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (30 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (25 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (16 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (14 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (12 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی بهم گفت آیت الله، گفتم من طلبه ام گفت بنشین این کُت شلواریا الکی به هم دکتر مهندس میگن بذار ما آخوندا هم به هم آیت الله بگیم +ویدئو😂👌 (8 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
به رخ کشیدن زندگی سلطنتی به سبک خاندان پهلوی با به دنیا آمدن پسرشان؛ از اعلام جنسیت نوزاد در روزنامه تا حضور عکاس خارجی برای ثبت اولین تصاویر شاهزاده!+عکس همراهی عاشقانه همسر زیبا بروفه و راهی شدنشان به بیمارستان برای به دنیا آمدن پسرشان+ویدیو به بهانه اولین رویارویی شهاب حسینی با پارسا پیروز‌فر در فیلم «مست عشق»؛ اولین همکاری شهاب حسینی با ستاره‌های سینما در چه آثاری رقم خورد؟ ادعای رسانه های آمریکایی درباره شباهت حسن روحانی به این چهره هالیوودی+عکس فال روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: وقتی می بینه مادرش گوشیشو تو الکل انداخته و میگه ننه این گوشی دیگه الکی شد فردا فیلم مبتذل پخش کرد نیای یقه منو بگیری😅 +فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تشت حمام به قایق و جِت شخصی حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (ویدئو) محمد دلاوری، مجری جوان صدا وسیما در غسالخانه کفن شد قتل با آبمیوه های سمی اطراف حرم امام رضا توسط مرد شیطان صفت مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر شاطر با آهنگ استاد شجریان/ ساغرم شکست ای ساقی+ویدیو آقای مازیار لرستانی، شما هم؟ +عکس (عکس) سندی از دوره قاجار مبنی بر حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس به دستخط مظفرالدین شاه / زمانی که هنوز اماراتی وجود نداشت! تبریک روز حامد سلطانی برای تنها یادگارِ همسر اولش +عکس/ فاطمه سلما خانومی شده‌ برای خودش (عکس) شکار عشق اول نقی معمولی در متروی تهران / به قول بهتاش دختر محمود نقاش تیپ میزنه چپ و راست ... متن احساسی آرزو افشار ،آفرینِ آوای باران برای «روز دختر» فرزند خوانده اش +عکس (فیلم) افتتاح مزون بزرگ آیسان آقاخانی با حضور همسرش، رضا گلزار / سوپر استار همسرش را تنها نگذاشت ... (عکس) انتشار تصویری تازه از رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی ایشان با عرق‌چین سفید و جلیقه ای زیبا ... گشتی در شگفت انگیزترین و منحصر به فردترین روستای ایرانی/ سرزمین لی لی پوت ها کجاست؟+عکس یک خبر بد از کافه شیک و لاکچری علیرضا بیرانوند در تهران/ کافی‌شاپ ستاره تیم ملی چرا پلمپ شد؟+عکس اولین دیدار عاشقانه علیرضا بیرانوند و دختر ناز و زیبایش در بیمارستان/ چقدر کوچولو و گوگولی+عکس پشت صحنه دیده نشده و باحال بهرام افشاری در فیلم کمدی و پرفروش سال گربه/ صدبارم ببینی بازم کمه+ویدیو اعلام اسامی برگزیدگان دو دوره از المپیاد دانشجویی/ تسهیلات ویژۀ برگزیدگان المپیاد فقط یک درصد از افراد می‌توانند این معادله را در 15 ثانیه حل کنند!/ آیا شما جزو این یک درصد هستید؟ (ویدئو) صحنه‌ی دردناک مرگ یک نورون! (ویدئو) مدرک تحصیلی سلبریتی‌ها به چه دردی می‌خورد؟/ بهنام تشکر: مدرک تحصیلی ندارم! بازیگر فیلم های مستهجن جزئیات رابطه خود با ترامپ را در دادگاه برملا کرد / در هتلی کنار دریاچه تاهو ... (ویدئو) وقتی دانشجو کم میاره و از استاد راهنماش کمک می‌خواد.../ فقط ژشت خاص مهران مدیری رو ببینید سرعت‌گیرهای اینترنت را برای بالابردن سرعت اینترنت شناسایی کنیم (ویدئو) استندآپ کمدی فوق خنده‌دار میثم درویشان‌پور از ترساندن معلمش انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس مردم امامزاده ابراهیم شفت از ششمین آتش‌سوزی مهیب می‌گویند + فیلم و عکس (ویدئو) داستان کوتاه «کلاغ و آب» به زبان انگلیسی/ با زیرنویس فارسی و انگلیسی عکس جالب و منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب همراه با پسرانشان در جوانی/ ساده زیست و آراسته (ویدئو) دکتر الهی قمشه‌ای راوی داستانی زیبا از لئو تولستوی/ انسان چقدر زمین احتیاج دارد؟ آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در 22 حوزه انتخابیه (ویدئو) داستان‌های شاهنامه فردوسی/ قسمت دوم رهبر انقلاب: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد بعد از دیدن این ویدئو سراغ آب لوله‌کشی نخواهید رفت! پیشنهاد شیطانی صاحب کار به شاگرد تازه داماد درباره همسرش او را به کام مرگ کشاند
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
قتل با آبمیوه های سمی اطراف حرم امام رضا توسط مرد شیطان صفت
به بهانه اولین رویارویی شهاب حسینی با پارسا پیروز‌فر در فیلم «مست عشق»؛ اولین همکاری شهاب حسینی با ستاره‌های سینما در چه آثاری رقم خورد؟
اعلام اسامی برگزیدگان دو دوره از المپیاد دانشجویی/ تسهیلات ویژۀ برگزیدگان المپیاد
به رخ کشیدن زندگی سلطنتی به سبک خاندان پهلوی با به دنیا آمدن پسرشان؛ از اعلام جنسیت نوزاد در روزنامه تا حضور عکاس خارجی برای ثبت اولین تصاویر شاهزاده!+عکس
بازیگر فیلم های مستهجن جزئیات رابطه خود با ترامپ را در دادگاه برملا کرد / در هتلی کنار دریاچه تاهو ...
سرعت‌گیرهای اینترنت را برای بالابردن سرعت اینترنت شناسایی کنیم
مردم امامزاده ابراهیم شفت از ششمین آتش‌سوزی مهیب می‌گویند + فیلم و عکس
آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در 22 حوزه انتخابیه
رهبر انقلاب: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد
پیشنهاد شیطانی صاحب کار به شاگرد تازه داماد درباره همسرش او را به کام مرگ کشاند
بی حجاب ها در پاسخ به پلیس بگویند چشم / مسئولین وقتی کم می‌آورند از رهبری هزینه می‌کنند
از گروگانگیری در تهران تا شوخی ژوله با علی پروین در حواشی داغ امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403
تنها جایی از کره زمین که نمیتوان تخم مرغ آب پز کرد