ساعدنیوز
ساعدنیوز

قیمت لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل VivoBook R528EP-BQ240 - Asus VivoBook R528EP-BQ240 15.6inch

  یکشنبه، 09 خرداد 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل VivoBook R528EP-BQ240 - Asus VivoBook R528EP-BQ240 15.6inch
در این مقاله قصد داریم لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240 را بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید تا بفهمید این دستگاه ارزش خرید دارد یا خیر.
قیمت: ناموجود
بروزرسانی: شنبه، 08 مرداد 1401

نقد و بررسی لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240 از پردازنده Core i3 مدل ۱۱۱۵G4 ساخت شرکت Intel بهره می‌برد، بنابراین علاوه بر کاربری‌های روزمره برای انجام محاسبات در زمان مناسب هم مناسب خواهد بود. ۸ گیگ رم هم سرعت پردازش‌های این دستگاه را بیشتر کرده است. برای لپ تاپ VivoBook R528EP-BQ240 یک هارد ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD و ۵۱۲ گیگابایت SSD تعبیه شده تا تمامی اطلاعات خود را روی آن ذخیره کرده و هر زمانی که نیاز داشتید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. شرکت ایسوس برای این مدل گرافیک Geforce MX330 در نظر گرفته که دو گیگابایت حافظه داخلی دارد، بنابراین اگر قصد بازی با دستگاه خود را دارید، این لپ تاپ ایسوس گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب است. بعلاوه می‌توانیم این لپ تاپ را برای کارهای گرافیکی و ویرایش فیلم و عکس نیز استفاده کنیم. صفحه نمایش این لپ تاپ به تصاویر را با کیفیت خوبی در اختیار شما می‌گذارد. به این معنا که تا حد امکان، حاشیه‌های صفحه نمایش حذف شده و تصویری وسیع‌تر در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد. همچنین کیفیت تصویر Full HD این لپ تاپ باعث می‌شود تا باکیفیت‌ترین و واضح‌ترین تصاویر را در این قاب ۱۵٫۶ اینچی مشاهده کنید. بهره بردن از حسگر اثر انگشت و پورت‌های مختلف از ویژگی‌های این محصول است که این تعدد پورت شما را تا حد زیادی از خرید یک مبدل بی‌نیاز خواهد کرد.

طراحی ظاهری لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

طراحی لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 کاملا ساده و جمع و جور است و در عین سادگی می توانید زیبایی را در طراحی این لپ تاپ مشاهده کنید. بدنه این محصول شرکت ایسوس از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. طبق سنت شرکت ایسوس، روی قاب پشتی این لپ تاپ می توانید لوگوی ایسوس را که به شکلی ساده هک شده است مشاهده کنید و این لوگوی ایسوس همیشه زیبایی طراحی لپ تاپ ها را بیشتر می کند. بدنه پلاستیکی لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 مزیتی را ایجاد کرده است و باعث شده وزن آن کمتر شود و با وزنی ۱٫۸ کیلوگرمی، به راحتی می توانید این لپ تاپ را در رفت و آمدهای روزمره خودتان حمل کنید بدون اینکه وزن زیادی را تحمل کنید. در کل می توانیم بگوییم که ایسوس یک طراحی ساده و جمع و جور را برای لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 در نظر گرفته است و سعی کرده این لپ تاپ را در عین سادگی، زیبا و جذاب و کارآمد طراحی کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

 

جنس بدنه لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

قاب پشتی لپ تاپ از جنس پلاستیک با کیفیت بالا می باشد که علاوه بر استحکام مطلوب، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک شایانی کرده است (البته در نگاه اول جنس لپ تاپ فلزی به نظر می آید). قرار گرفتن لوگو ایسوس در سمت راست قاب، جلوه ای ساده و در عین حال زیبا به دستگاه بخشیده است. قاب پشتی در مقابل خط و خش استحکام مطلوبی دارد. به دلیل تیره بودن و مات بودن رنگ بدنه اثر انگشت کمی بر روی آن باقی می ماند که این یکی از نکات مثبت این لپ تاپ است. قسمت زیرین لپ تاپ نیز از جنس پلاستیک با کیفیت نسبتا خوب ساخته شده است و به علت تیره بودن جای دست بر روی آن باقی می ماند. ۲ اسپیکر قدرتمند این دستگاه نیز که Harman Kardon می باشند. قاب زیرین کاملا یک دست بوده و ممکن است وقتی آن را بر روی پای خود قرار می دهید، کمی احساس لیزی و سر خوردن داشته باشید. در قسمت داخل لپ تاپ R528EP ایسوس از جنس همان پلاستیک قاب پشتی استفاده کرده و طراحی آن کاملا ساده و در عین حال جذاب می باشد. طراحی قاب داخلی به گونه ایست که فضای بسیار مناسبی برای کار با صفحه کلید و تاچ پد و همچنین محل قرار گیری دست ها در نظر گرفته شده است. تفاوت عمده این مدل با مدل R564 در بخش قرار گیری صفحه کلید می باشد، در این لپ تاپ صفحه کلید پایین تر از سطح بدنه داخلی و در یک باکس مستطیلی طراحی شده که باعث جذاب تر شدن قاب داخلی شده. همچنین طراحی دکمه ها نیز جذابتر شده و این باعث گردیده تا قاب داخلی متفاوت از نسل قبلی به نظر آید.

صفحه نمایش لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 دارای یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی است که می تواند روزلوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ را داشته باشد و کیفیت فول اچ دی را به شما ارائه کند. این صفحه نمایش از فناوری led backlight استفاده می کند و می تواند کیفیت مناسب و قابل قبولی را در نمایش رنگ ها و جزئیات به شما ارائه دهد. صفحه نمایش این لپ تاپ مات است و در زیر نور آفتاب یا در محیط های پرنور هم برای کار با آن مشکلی نخواهید داشت. در کل می توانیم بگوییم که صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 کیفیت مناسب و مطلوبی دارد اما نمی تواند در انجام کارهای گرافیکی که نیاز به عمق رنگ و وضوح خوب دارند، به شما کمک کند و بهتر است برای چنین نیازهایی به دنبال لپ تاپ های بالارده تر باشید. پردازنده و سخت افزار لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 از یک پردازنده INTEL CORE I3 استفاده می کند که ۲ هسته دارد و می تواند عملیات های پردازشی موردنظر شما را به خوبی انجام دهد. این پردازنده برای انجام کارهای سبک می تواند عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد و شما را ناامید نمی کند. همچنین در کنار این پردازنده، حافظه رم ۸ گیگابایتی لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 باعث می شود عملکرد مناسب تری را دریافت کنید. این لپ تاپ یک حافظه ۱ ترابایتی هم دارد که می توانید از آن برای ذخیره اطلاعات خودتان استفاده کنید. در صورتی که بخواهید می توانید آن را ارتقا دهید یا از یک هارد اکسترنال هم استفاده کنید.

 

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

 

گرافیک لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 از یک کارت گرافیک nvidia geforce mx330 استفاده می کند که با استفاده از این گرافیک، می تواند در انجام کارهای نیمه حرفه ای و سبک عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. همچنین این لپ تاپ دارای ۲ گیگابایت حافظه گرافیک اختصاصی است که می تواند در انجام بهتر کارهای گرافیکی عملکرد خوبی داشته باشد. البته باید بدانید که اگر به لپ تاپی نیاز دارید که از نظر سخت افزاری قوی باشد و عملکرد قدرتمندی داشته باشید، این لپ تاپ نمی تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

کیبورد لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 به صورت جزیره ای طراحی شده است. همچنین این کیبورد عملکرد و سرعت مناسبی دارد و یک ردیف عددی هم در آن قرار گرفته است تا بتوانید در انجام محاسبات سریع تر عمل کنید. همچنین این کیبورد دارای نور پس زمینه هم هست که می تواند به شما در تاریکی کمک کند. تاچ پد لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 هم از عملکرد و سرعت مناسبی برخوردار است و می تواند در انجام سریع تر کارها، به شما کمک کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

 

باتری لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

باتری لپ تاپ ایسوس مدل R528EP-BQ240 وات بر ساعت ظرفیت دارد و عملکرد قابل قبولی دارد. این باتری سه سلولی ۴۲ آمپر می تواند تا ۶ ساعت انرژی موردنیاز شما را تامین کند و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد. پس اگر اهل کار بدون شارژر با لپ تاپ خودتان هستید، از باتری این لپ تاپ خیالتان راحت باشد.

جمع بندی

به طور کلی لپ تاپ VivoBook R528EP شرکت ایسوس را می توان یکی از مناسب ترین لپ تاپ های الترابوک با سخت افزاری متوسط و وزن نسبتا کم حال حاضر بازار دانست که بدون در نظر گرفتن قیمت، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، فروشگاهی، اداری و … می باشد. همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به قیمت آن اقتصادی است (خصوصا در مقایسه با لپ تاپ های سری ZenBook این شرکت)، با توجه به برند سازنده، سخت افزار اقتصادی، وزن سبک (با توجه به سخت افزار و اندازه صفحه نمایش) و در نظر گرفتن قیمت سایر رقبا ارزش این محصول بیش از پیش به چشم می آید.

مشخصات فنی لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R528EP-BQ240

مشخصات فیزیکی

ابعاد 199 × 235 × 359 میلیمتر
وزن
1.8 کیلوگرم

پردازنده

پردازنده مرکزی
اینتل Core i3-1115G4
فرکانس کاری پردازنده 3.00 تا 4.10 گیگاهرتز
حافظه‌ کش
6 مگابایت SmartCache
پردازنده‌ گرافیک
انویدیا GeForce MX330
حافظه‌ اختصاصی پردازنده‌ی گرافیکی 2 گیگابایت

حافظه

حافظه‌ رم 8 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه‌ ذخیره‌سازی 1256 گیگابایت (1 ترابایت HDD و 256 گیگابایت SSD)
نوع حافظه‌ ذخیره‌سازی
هیبریدی (SSD و HDD)
مشخصات حافظه داخلی  

صفحه نمایش

اندازه صفحه ‌نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن
1080 × 1920 - FHD
نوع پنل
LCD
پوشش صفحه نمایش
مات
صفحه‌نمایش لمسی خیر

اتصالات

شبکه‌ بی‌سیم بله
پورت شبکه خیر
HDMI بله
VGA خیر
DVI خیر
بلوتوث بله
تعداد درگاه USB 3.0 Type A و بالاتر 2 عدد
درگاه USB Type C بله
درگاه تاندربولت خیر
جک هدفون/میکروفن
بله

سایر

اسپیکر بلندگوهای داخلی استریو با فناوری ICE Power
درایو نوری خیر
وبکم بله
کیبورد با نور پس‌زمینه بله
حسگر اثر انگشت بله
کارت‌خوان بله
حجم باتری
باتری 3 سلولی با ظرفیت 42 وات‌ساعت
سیستم عامل
DOS
درگاه قفل امنیتی  

 


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (272 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (56 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (34 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (33 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (33 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (30 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (26 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (15 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (12 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی بهم گفت آیت الله، گفتم من طلبه ام گفت بنشین این کُت شلواریا الکی به هم دکتر مهندس میگن بذار ما آخوندا هم به هم آیت الله بگیم +ویدئو😂👌 (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (8 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصویری دلنشین و آرام از رهبر معظم انقلاب با موهای تراشیده و عینک دودی 5 درخت عجیب و شگفت انگیز جهان با ظاهر منحصر به فرد+ویدیو رونمایی از تصویر واقعی از مهدعلیا و خواهر تنی ناصرالدین شاه قاجار (ویدئو)پشت صحنه دیده نشده از لحظه غرق شدن کشتی تایتانیک/ پشت صحنه اش هم دردناکه😭 طنزی از دعوای علی دایی و کاشانی در برنامه خنده بازار/ چقد خوب نقش علی دایی رو بازی میکنه +فیلم نگاهی به کیک تولد 2 طبقه و سورمه ای رنگ علی دایی ستاره سابق فوتبال/ مبارکا باشه +عکس نگاهی به دفترکار سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و حیاط باصفای آن+عکس (فیلم) خوشتیپ ترین پسر چوپان که 350 تا گوسفند خوشگل داره/ همه گوسفنداش اسم دارن +ویدئو دایناسور شدن عجیب و خنده دار پیمان معادی برای ترساندن پسرش در خانه/ رامبد جوان از خنده کم مونده بیهوش بشه+ویدیو (ویدئو) اجرای ترانه خاطره‌انگیز «طهران، تهران» توسط رضا یزدانی در آوای جادویی | اگه عاشقت نبودم … (ویدئو) اجرای بی نظیر محمد اصفهانی در برنامه آوای جادویی با آهنگ «امشب در سر شوری دارم» کم آوردن محمدرضا گلزار، سوپراستار آذری در این مسئله خاص و کمک خواستن از مردم و هواداران +ویدیو افشاگری محمود احمدی نژاد از تولید انرژی هسته ای توسط دختر بچه 16 ساله/ مملکت نیست که ماشین تولید نخبه ست +فیلم نوشته قابل تامل و دلگرم کننده فروشنده بامرام و معرفت که چیزی از همنوع دوستی و انسانیت کم نداره+عکس فال ابجد روزانه شنبه 22 اردیبهشت 1403 روایتی از عادات غذایی متفاوت و شنیدنی محمود احمدی نژاد و مشایی فال قهوه با نشان روز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 وقتی ابزارفروش اصفهانی و ذهن خلاقش دست به دست میدهند تا خانومش رو اینطوری با حلقه و النگو سورپرایز کنن+ویدیو فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 22 اردیبهشت 1403 + فیلم علی دایی: با بچه های محل دستفروشی میکردیم+ویدئو/ از بَلال فروشی و مغازه اِستوک تا فروشگاه زنجیره ای شهریار ایران! تبریک روز دختر شهرام قائدی برای دختر یکی یدونه اش با انتشار این عکس پدر و دختری دلنشین و زیبا+ عکس عمل جراحی مرد هیولایی؛ پرستار از بوی گند تومور بیهوش شد!+ویدئو خاطره جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از حمام رفتنش در دوره سربازی که طلبه بودند+ویدیو به رخ کشیدن زندگی سلطنتی به سبک خاندان پهلوی با به دنیا آمدن پسرشان؛ از اعلام جنسیت نوزاد در روزنامه تا حضور عکاس خارجی برای ثبت اولین تصاویر شاهزاده!+عکس همراهی عاشقانه همسر زیبا بروفه و راهی شدنشان به بیمارستان برای به دنیا آمدن پسرشان+ویدیو به بهانه اولین رویارویی شهاب حسینی با پارسا پیروز‌فر در فیلم «مست عشق»؛ اولین همکاری شهاب حسینی با ستاره‌های سینما در چه آثاری رقم خورد؟ ادعای رسانه های آمریکایی درباره شباهت حسن روحانی به این چهره هالیوودی+عکس فال روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403 صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: وقتی می بینه مادرش گوشیشو تو الکل انداخته و میگه ننه این گوشی دیگه الکی شد فردا فیلم مبتذل پخش کرد نیای یقه منو بگیری😅 +فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (ویدئو) محمد دلاوری، مجری جوان صدا وسیما در غسالخانه کفن شد قتل با آبمیوه های سمی اطراف حرم امام رضا توسط مرد شیطان صفت مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر شاطر با آهنگ استاد شجریان/ ساغرم شکست ای ساقی+ویدیو آقای مازیار لرستانی، شما هم؟ +عکس (عکس) سندی از دوره قاجار مبنی بر حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس به دستخط مظفرالدین شاه / زمانی که هنوز اماراتی وجود نداشت! تبریک روز حامد سلطانی برای تنها یادگارِ همسر اولش +عکس/ فاطمه سلما خانومی شده‌ برای خودش (عکس) شکار عشق اول نقی معمولی در متروی تهران / به قول بهتاش دختر محمود نقاش تیپ میزنه چپ و راست ... متن احساسی آرزو افشار ،آفرینِ آوای باران برای «روز دختر» فرزند خوانده اش +عکس (فیلم) افتتاح مزون بزرگ آیسان آقاخانی با حضور همسرش، رضا گلزار / سوپر استار همسرش را تنها نگذاشت ...
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
قتل با آبمیوه های سمی اطراف حرم امام رضا توسط مرد شیطان صفت
به بهانه اولین رویارویی شهاب حسینی با پارسا پیروز‌فر در فیلم «مست عشق»؛ اولین همکاری شهاب حسینی با ستاره‌های سینما در چه آثاری رقم خورد؟
فال قهوه با نشان روز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403
روایتی از عادات غذایی متفاوت و شنیدنی محمود احمدی نژاد و مشایی
اعلام اسامی برگزیدگان دو دوره از المپیاد دانشجویی/ تسهیلات ویژۀ برگزیدگان المپیاد
به رخ کشیدن زندگی سلطنتی به سبک خاندان پهلوی با به دنیا آمدن پسرشان؛ از اعلام جنسیت نوزاد در روزنامه تا حضور عکاس خارجی برای ثبت اولین تصاویر شاهزاده!+عکس
بازیگر فیلم های مستهجن جزئیات رابطه خود با ترامپ را در دادگاه برملا کرد / در هتلی کنار دریاچه تاهو ...
سرعت‌گیرهای اینترنت را برای بالابردن سرعت اینترنت شناسایی کنیم
مردم امامزاده ابراهیم شفت از ششمین آتش‌سوزی مهیب می‌گویند + فیلم و عکس
فال ابجد روزانه شنبه 22 اردیبهشت 1403
آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در 22 حوزه انتخابیه
رهبر انقلاب: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد
پیشنهاد شیطانی صاحب کار به شاگرد تازه داماد درباره همسرش او را به کام مرگ کشاند