پرونده قتل اصلا عشقی نبود، غزاله و آرمان دوست معمولی بودند!

  سه شنبه، 22 خرداد 1403 ID  کد خبر 392226
پرونده قتل اصلا عشقی نبود، غزاله و آرمان دوست معمولی بودند!
ساعدنیوز: پرونده پیچیده «غزاله» و «آرمان» که در دهه 90 با حاشیه‌های فراوان بالاخره با قصاص پسر عاشق پیشه و بدون پیدا شدن جسد یا اثری از غزاله، بسته شد، با اکران یک فیلم سینمایی، بازهم خبرساز شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، شاید کمتر ایرانی‌ای باشد که نام «غزاله» و «آرمان» را نشنیده باشد؛ پرونده‌ای پیچیده و پرسروصدا که در دهه 90 با حاشیه‌های فراوانی همراه بود و در آخر با قصاص پسر عاشق پیشه داستان برای همیشه بسته شد.

فیلمی اخیرا در سینما‌ها اکران شد، که گفته شده بود بازخوانی و برداشتی آزاد از پرونده قتل غزاله شکور است.

غزاله شکور، دختر 19 ساله ایرانی بود که در 12 اسفند 1392 به دست آرمان عبدالعالی که با او ارتباط دوستی داشت، کشته شد و جسدش هرگز یافت نشد. حکم اعدام آرمان، چندین بار در محله اجرا متوقف شد. خانواده آرمان مدعی بودند غزاله زنده است. اما سرانجام سه سال پیش آرمان اعدام شد.

بی بدن

الناز شاکردوست در نقش مادر غزاله در فیلم بی بدن

برای بازخوانی این پرونده پر سروصدا به سراغ عبدالصمد خرمشاهی، وکیل معروف پرونده‌های جنجالی و جنایی از جمله پرونده «غزاله» رفته اند"

خرمشاهی

خرمشاهی در ابتدای این گفتگو، فرضیه خبرنگار را رد کرد و گفت این پرونده اصلا عشقی نبوده است.
وی در واکنش به برخی که این قتل را قتل عشقی می‌نامند، بیان کرد: پرونده آرمان و غزاله پرونده عشقی نبود چرا که اصلا عشقی در کار نبوده که بخواهد منجر به قتل شود، «غزاله» و «آرمان» دو دوست معمولی بودند.

در فیلم بی بدن که اخیرا اکران شده گفته می‌شود که پدر «آرمان» در قتل و پنهان کردن جسد «غزاله» نقش داشته است؛ خرمشاهی این موضوع را نیز رد و تاکید می‌کند: پدر آرمان هیچ نقشی در این قتل نداشت و به همین خاطر در هیچ بخشی از پرونده احضار و یا تفهیم اتهام نشد.

پدر و مادر آرمان عبدالعالی

پدر و مادر آرمان عبدالعالی

این وکیل مشهور در ادامه دوباره تاکید می‌کند پدر و مادر آرمان اصلا از در جریان قتل نبودند و هیچ نقشی هم در پنهان کردن جسد غزاله نداشتند. برخی مطالب مطرح شده در فیلم بی بدن دروغ محض است و معلوم نیست هدف سازندگان از ساختن این فیلم با این روند دقیقا چه بوده است؛ چرا که نه پیام اخلاقی و اجتماعی دارد و نه با صداقت با قضیه برخورد شده است.
او ادامه می‌دهد: سازندگان این فیلم بعد‌ها اعلام کردند که این فیلم ارتباطی با پرونده «غزاله» و «آرمان» ندارد و تشابهات تصادفی بوده است، اما با توجه به متن و تبلیغات فیلم به نظر می‌رسد خط اصلی داستان از این پرونده برداشته شده است.
خرمشاهی می‌گوید سازندگان صداقت و اخلاق را رعایت نکردند و حتی سایه‌ای از تشابه در پرونده و فیلمنامه بی بدن دیده نمی‌شود و در ساخت فیلم یکسونگری شده و نویسنده تفکرات خودش را به جای پرونده نوشته است.
او علاوه بر این معتقد است که تناقضات فاحش حقوقی در این فیلم وجود دارد.

خرمشاهی می‌افزاید: در بخش‌های مختلف این فیلم به جامعه وکلا توهین می‌شود و اصلی‌ترین موضوعات حقوقی نیز در این فیلم رعایت نشده است.

او با اشاره به تناقضات فاحش حقوقی در این فیلم، ادامه می‌دهد: شکل دادرسی نمایش داده شده در این فیلم با واقعیت انطباقی ندارد، به عنوان نمونه در هیچ پرونده‌ای بازپرس از ابتدا تا انتها حضور و نقش ندارد، توهین به وکیل شده بود، بازپرس وظیفه دارد صرفا در مرحله تحقیقات حضور پیدا کند و به این سوال پاسخ دهد که آیا عملی که اتفاق افتاده جرم است؟ و اساسا مدارکی وجود دارد که متوجه متهم پرونده شود یا خیر؟

این وکیل می‌گوید پرونده مشابه با پرونده «غزاله» و «آرمان» زیاد است و این پرونده تفاوت چندانی با پرونده‌های دیگر ندارد در پرونده‌هایی از این دست وکیل باید تلاش کند با دفاع خود ذهن قاضی را مخدوش نکند.
گفته شده کامیار عبدالعالی پدر «آرمان» برای جلوگیری از قصاص فرزندش میلیارد‌ها هزینه کرده است؛ خرمشاهی می‌گوید این مورد هم از موارد خلاف اصول و دروغ است من به عنوان وکیل این پرونده با توجه به حجم پرونده مبلغ ناچیزی دریافت کردم از پول پاشی نجومی در این پرونده خبری نبود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (416 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (65 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (46 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس