دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پشت پرده قرآن سوزی در اروپا؛ از نفرت پراکنی بر علیه اسلام تا تقدس زدایی از محور وحدت 2 میلیارد مسلمان 

دوشنبه، 02 مرداد 1402
کد خبر: 349875
دکتر سید جعفر قنادباشی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز به تشریح ابعاد تداوم اهانت به مقدسات اسلامی و قرآن سوزی در اروپا پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر سید جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز و در واکنش به تداوم اهانت به کلام الله مجید در اروپا در سکوت مرگبار مقامات کشورهای مدعی آزادی بیان و دموکراسی گفت: این که غربی ها در زمینه حقوق بشر و احترام به عقاید انسان ها دوگانه عمل می کنند، امری مسلم است و نیاز به گفتن ندارد. همه دنیا می داند که برای غربی ها از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی، استانداردهای دوگانه ای در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی وجود دارد. غربی ها از دوستان دیکتاتورشان انتظار دموکراسی و حقوق بشر ندارند و اصلاً وقتی مثلاً پای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به میان می آید که متحد آنها هستند، بحث از دموکراسی تعطیل می شود و نیازی به اعتراض به دیکتاتوری در این کشورها نمی بینند. وقتی بحث بر سر نقض حقوق کودکان در یمن باشد، سازمان ملل متحد بیانیه اش را هم پس می گیرد، چرا که این سازمان تحت سیطره غربی ها است و هرجا منافع شان ایجاب کند، دیگر دموکراسی و حقوق بشر معنایی برایشان ندارد.

قنادباشی با اشاره به نقض مکرر حقوق بشر از جمله حقوق مهاجران و آوارگان از سوی کشورهای غربی افزود: همین کشورهای اروپایی با سیاست های استعماری شان مسبب اصلی مشکلات آوارگان و مهاجران در اغلب مناطق هستند و در عین حال، حقوق آنها را هم نقض می کنند. همین کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر و دموکراسی وقتی پای محکوم کردن نسل کشی و جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی متحدان ظالمشان به میان می آید، ساکت می مانند! در میانمار دولت مورد حمایت کشور انگلیس جنایت ضد بشریت را مرتکب شد ولی هیچ فشاری بر روی دولت میانمار وارد نشد.

این تحلیلگر مسائل جهان اسلام گفت: وقتی پای عقاید و ایمان به میان می آید. در اینجا هم آزادی بیان غربی استانداردهای دوگانه ای دارد. مهم نیست که قربانی کردن یک انسان برای یک بت یا پرستش گاو و موش و عقاید موهوم مناطقی ازجهان تا چه اندازه ترویج می شود! چون اینگونه پرستش های خرافی خطری برای منافع آنها ندارد. ولی وقتی نوبت به اسلام و مسلمانان می رسد مسأله کاملاً رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. در مورد قرآن سوزی دو مسأله وجود دارد. یکی انگیزه ها و وابستگی ها شخصی که این کار را کرده ؛ کما اینکه به تحقیق روش شد که وی عامل رژیم صهیونیستی است و یک مسأله مهمتر، انگیزه های کسانی که از این موضوع بهره برداری می کنند. البته علت العلل همه این ها ، فضاسازی هایی است طبق برنامه های سری و پنهانی صورت گرفته و شرایط و فضای مناسب را برای رخ دادن این اتفاق بوجود آورده است.

قنادباشی تصریح کرد: بی احترامی به قرآن، با این فرض که اقدامات سری و پنهانی دولت های غربی چهره اسلام و قران را در نزد افکار عمومی مخدوش کرده صورت گرفت . نباید از این موضوع غافل باشیم که دنیای غرب همچنان در صدد میوه چینی از اجرای پروژه هایی همانند پروژه داعش است . داعش را غربی ها خلق کردند تا فضای نفرت علیه اسلام وقران را ایجاد کنند. هیچ جنایتی در تاریخ با این سطح از پوشش خبری و رسانه ای مواجه نشده بود. وقتی صدها نفر را داعش به صورتی هماهنگ جلوی دوربین ها با پوشاندن لباس های نارنجی رنگ، قربانی می کرد. داخل قفس می سوزاند یا در آب غرق می کرد و تصاویر همگی این صحنه ها به صورتی هماهنگ در رسانه های غربی پخش می شد، چهره ای کاملا وارونه از اسلام در نزد افکار عمومی در غرب ترسیم می کرد.

سفیر اسبق ایران در لیبی با اشاره به جنایت های جنگی دولت آمریکا و متحدانش در افغانستان و عراق افزود: هیچ یک از این جنایت ها به این صورت پوشش داده نشد و رسانه ها به آن نپرداختند در حالی که جنایت های داعش توسط قویترین رسانه های جهان پوشش داده می شد. این ها همگی هماهنگ شده است. جنگ های صلیبی هم ریشه در همین نفرت پراکنی های کلیسا علیه مسلمانان داشت. 9 جنگ را بر علیه مسلمانان شکل دادند که در قریب به اتفاق آنها هم شکست خوردند. بنابراین، نفرت پراکنی علیه مسلمانان در غرب ریشه های تاریخی هم دارد. در عملیات هایی که در لیبی صورت دادند، اسامی و عناوین عملیات ها را از یونان و روم قدیم می گرفتند و همه اینها بخشی از این عملیات روانی است. فیلم بر علیه ایران هم که می سازند و نام آن را "زو" می گذارند و ایرانی ها را به عنوان حیوان جلوه می دهند!

قنادباشی تأکید کرد: من معتقدم که یک گرایش سیاسی و اقتصادی کلان در جهان با این کارها در صدد تضعیف قدرت روزافزون اسلام است. تا زمانی که کمونیسم وجود داشت، از جانب غربی ها کمترحمله ای به اسلام صورت می گرفت. چون می دانستند که این حملات می تواند راه را برای کمونیست ها هموار کند اما بلافاصله بعد از سقوط کمونیسم، حملات بر علیه اسلام آغاز شد. کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی دقیقاً بعد از افول کمونیسم منتشر شد.

این تحلیلگر مسائل خارجی افزود: قرآن مسلمانان را به مبارزه با ظلم و جور و فرعون ها فرامی خواند. امروز در سوئد، دانمارک و نروژ خانواده های سلطنتی حاکم اند. درست است که اینها دیگر قدرت گذشته را ندارند ولی به هیچ وجه حاضر به این نیستند که جایگاه شان را از دست بدهند. همگی هم با همدیگر روابط فامیلی نزدیک دارند. طبیعی است که این خانواده های سلطنتی با قرآن مخالف باشند چرا که قرآن با جور و ظلم فرعون ها مخالفت می کند. این درحالی که صهیونیست ها نیز به خاطر روشنگری های قرآن درباره بنی اسرائیل ، همواره خواستار مخدوش کردن چهره و جایگاه قران هستند و اینک ثابت شده که در هتک حرمت اخیر علیه قران نقش اصلی را داشته اند.

قنادباشی با اشاره به محوریت قرآن برای وحدت 2 میلیارد مسلمان گفت: طبیعی است که قرآن و همچنین مراسم حج به عنوان محور وحدت بیش از 2 میلیارد مسلمان مورد نفرت غربی ها باشد چون آنها وحدت مسلمانان را نمی خواهند. انگلیسی ها خیلی وقت است که با طراحی های خاص شان در صدد بی محتوا کردن حج هستند و این کار را امروز با تقلیل این مراسم معنوی به نمایش ناقصی از تکنولوژی و خود روهای اتومات انجام داده اند. ولی قرآن را می خواهند با اهانت تقدس زدایی کنند. حرمت قرآن را خدشه دار سازند.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک در پایان با اشاره به تأکیدات قرآن بر مبارزه با ظلم، جور و مشرکین گفت: ظالمان دعوت قرآن به جهاد بر علیه ظلم را برنمی تابند. قرآن می تواند محور وحدت مسلمین باشد.چنانکه اگر بطور مثال رابطه ایران با مصر عادی سازی شود، مراسم باشکوه تلاوت قران ایرانی ها و مصری ها در قاهره و تهران می تواند، محور نزدیکی قلوب ملت های دو کشور و خنثی کننده اختلاف افکنی های چند صد ساله باشد که کشورهای غربی آن را نمی پسندند.


پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویراستاری تخصصی مقاله
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی متن
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد