ساعدنیوز
ساعدنیوز

پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟

  شنبه، 02 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
پذیرش مقاله به صورت پوستر یعنی چه؟
شاید بارها اصطلاح مقاله پوستری به گوشتان خورده است اما هنوز دقیقا با مفهوم آن آشنا نیستید در این بخش از ساعدنیوز در مورد مقالات پوستری و نحوه نگارش آنها اطلاعات لازم را برای شما ارائه خواهیم کرد.

مقالات پوستری چه مقالاتی هستند؟

امروزه چون حجم گسترده ای از مقالات در هر سال توسط نویسندگان مختلف نوشته میشود باید شرایطی فراهم آورده شود که بتوانند این مقالات را برای عموم مردم و نویسندگان عرضه کنند تا همه بتوانند نهایت استفاده را از این مقالات ببرند نویسنده نیز بتواند از مزایای پژوهشی آن استفاده کند. عرضه مقالات هم در مجلات داخلی و خارجی امکان پذیر است هم در کنفراس ها به صورت شفاهی و پوستر مقالات برحسب اعتبار علمی میتوانند در هر یک از این موارد انتشار یابند و در دسترس عموم مردم قرار گیرند.کنفرانس ها نیز یکی از بهترین مکان ها برای عرضه مقالات علمی میباشد که در زمان مشخصی باید مقاله خودر ا در قالب یک پوستر به این کنفرانس ارسال نمایید تا رو نمایی شود.

اگر میخواهید افراد زیادی مقاله شما را ببینند بهتر است که محل نصب آنرا به گونه ای انتخاب کنید که بیشتر در معرض دید باشد و در ابتدای سالن باشد تا مخاطب در ابتدا پوستر شما را مشاهده کند و در برخورد با عناوین مشابه مقایسه کند و امتیاز چاپ آنرا صادرنماید.هر چقدر پوستر شما دید خوبی داشته باشد و مخاطبان بتوانند کلمات آنرا تشخیص دهند و بخوانند و نقاشی و طراحی جذابی داشته باشد کاملا واضح است که تعداد مخاطبان بیشتری نیز خواهد داشت با اینکه احتمال دارد که مکان پوستر از طرف اسپانسر کنفرانس تعیین شود اما تا جایی که میتوانید تلاش کنید که بیشتر در معرض دید باشد.

هدف و نحوه ارائه پوستر

ارائه مقاله به صورت پوستر، یعنی به افرادی که به کنفرانس دعوت شده اند مقاله به صورت پوستر توضیح داده می شود. هدف از ارائه پوستردر همایش و یا کنفرانسها ایجاد محیطی صمیمی و پر از آرامش برای شرکت کنندگان و آشنا کردن آنها با موضوع مورد بحث میباشد تا شرکت کنندگان از این طریق به موضوعات مورد علاقه خود بیشتر توجهه کنند و انگیزه بررسی موضوع را داشته باشند.

برای انجام نصب پوستر باید به مسئول مربوط به پنل مراجعه شود تا شماره ای اختصاصی به هر مقاله داده شود تا هر برگزارکننده ای پوستر خود را در محل شماره گذاری خود نصب نماید. هنگامی که پوستر در محل مورد نظر برگزار کننده نصب شد فرد می تواند در کنار پوستر خود به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دهد. بعد از اتمام زمان همایش برای جمع آوری پوسترها نیز باید با مسئول پوسترها هماهنگی لازم انجام گیرد.

تصویر

نحوه تهیه پوستر در همایش ها

همایش ها گرد هم آیی های علمی و بسیار بزرگی هستند که اصولا افراد شرکت کننده در این کنفرانس ها نخبگان و اساتید و دانشجویان بسیار فرهیخته میباشند که هدفشان از شرکت در کنفرانس ارتقای سطح معلومات و مطلع شدن از تکنولوژی و آثار جدید میباشد به همین دلیل نیز ارائه مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ها موجب جلب توجه مراجعه کنند میباشد. در هر کنفرانس تایمی که برای ارائه هر مقاله در نظر گرفته شده است محدود است و بعد از ارائه هر مقاله یک تایم ویژه ای برای استراحت مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است در این تایم استراحت مراجعه کنندگان به سالنی که بنر ها نصب شده باشند خواهند رفت و بنر ها را مشاهده خواهند کرد اصولا مراجعه به بنر هایی که عنوانی جذاب و خوانا دارند و طراحی های زیبایی انجام شده است بیشتر از سایر بنر ها میباشد.

نحوه تهیه پوستر باید به صورتی باشد که جذابیت بسیار زیادی برای جذب مخاطب داشته باشد و کاملا خوانا باشد توجه به فونت و سایز نوشته ها و همچنین انتخاب رنگ ها بسیار اصولی میباشد.پوسترها عمودی و در ابعاد ۵۰×۱۰۰ سانتیمتر تهیه شود. عنوان پوستر شامل دو بخش (عنوان و آرم همایش و عنوان مقاله نام و نشانی نویسندگان) مطابق با نمونه زیر با همان مشخصات باید تهیه گردد. متن پوستر باید شامل چکیده، مقدمه و هدف، روش ها و ابزار، نتایج و بحث (شامل شکل ها، نمودارها و جداول) و تعداد محدودی منبع اصلی و مهم بنا به سلیقه تهیه کننده تدوین شود به نحوی که مندرجات متن دارای فونت درشت بوده و از فاصله یک متری به راحتی قابل خواندن و رویت باشد و به نحوی تنظیم گردد که خواننده به راحتی ترتیب تقدم و تأخر مطالب را تشخیص دهد.

در تهیه پوستر از نوشتن مطالب زیاد خودداری شود و در عوض سعی گردد از طرح، شکل، نمودار و روش های ابداعی استفاده شود تا مطالب به طور پرجاذبه و در مدت کوتاهی به خواننده منتقل شود.

تصویر

نگارش مقاله پوستری

شما وقتی میخواهید که یک مقاله چند صفحه ای را در قالب یک پوستر ارائه کنید شاید در ابتدا برایتان کمی دشوار به نظر برسد و احساس کنید که نخواهید توانست چنانچه شایسته مقاله میباشد آنرا ارائه کنید اما در صورتی که چنین نیست و هر مقاله میتواند در قالب یک پوستر ارائه شود و مفهوم مقاله را صراحتا برساند.تنها کاری که لازم است برای جذب بیشتر مخاطبین مقاله خود انجام دهید این است که فونت مقاله را به صورت خوانا و زیبا انتخاب کنید و از رنگ بندی های جذاب که موجب جذب مخاطب شود توجه داشته باشید که چون خواننده هیچ اطلاعاتی از محتوای مقاله شما دریافت نمیکند باید عنوان مقالات پوستری به صورتی انتخاب شود که بیانگر محتوای اصلی مقاله و کاملا نزدیک به موضوع باشد هرچقدر در انتخاب موضوع جذاب برای مقاله خود تلاش کنید شانس بیشتری خواهید داشت.

10 نکته برای تهیه یک پوستر جذاب

  • سادگی در پوستر
  • گویایی در پوستر
  • جذابیت رنگی در پوستر
  • کادر مناسب در پوستر
  • ترکیب بندی
  • چیدمان و فرم مناسب پوستر
  • خلاقیت ویژه در پوستر
  • خوانایی در پوستر های نوشتاری
  • اجرای مناسب در پوستر
  • حروف گذاری مناسب تیترهای فرعی و اصلی

رعایت هر یک از موارد فوق در تهیه یک پوستر باعث میشود که مخاطبین بیشتری جذب آن شوند. اگر هدف شما از ارائه پوستر در یک کنفرانس برای جذب مخاطب میباشد 10 نکته طلایی فوق را رعایت فرمایید.و اطمینان داشته باشید که بیشترین عملکرد را در روز کنفرانس خواهید داشت. علاوه بر نوع پوستر تسلط و آمادگی کامل برای ارائه محتوای مقاله نیز داشته باشید زیرا مخاطبین ممکن است سوالات احتمالی از شما بپرسند که باید آمادگی پاسخگویی به آنها را داشته باشید.

محل نصب پوستر نیز مهم است و سعی کنید ایی که برای نصب پوستر خود در نظر میگیرد بیشتر در معرض دید باشد و جلب توجه کند پوستر هایی که عموما در آخر سالن و یا در مکان هایی که دید خوبی ندارند موجب میشود که مخاطبین زیادی نداشته باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (492 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (156 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (91 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (87 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (57 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (50 نظر) نگاهی به ماشین لوکس و هوش پران حسن یزدانی، قهرمان کشتی ایران/ این ماشین نیست هواپیماست+ویدیو (49 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (46 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (45 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (41 نظر) مراسم عقد شیک و منحصربفرد برادرزاده سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ ایشالا عروسی خودت+عکس (32 نظر) کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس (29 نظر) خلاقیت و هوش بالای نصاب در وصل کردن سینک ظرفشویی حماسه ساز شد +عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 (28 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شام عزای شبانه منوچهر هادی برای خانواده پرجمعیتش در یک رستوران شیک و لاکچری بدون حضور یکتا ناصر/ خدا بهش صبر بده دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس خونه پدری لوکس و هوش پران محسن تنابنده نقی سریال پایتخت که عین کاخ میمونه/ چه مبلمان خوشگلی مراسم عروسی ساده به دو از تجملات فرزندان رهبر معظم انقلاب بدون میوه و تنوع شام/ اشرافی گری را چه کسی در ایران باب کرد؟ آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد رونمایی از برادر قد بلند و دومتری لیلا بلوکات/ چقدر شبیه به هم هستن ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است (ویدئو) لو رفتن سوالات آزمون سمپاد در برنامهٔ تلویزیونی! (ویدئو) اعتراف باورنکردنی سلبریتی‌های محبوب در برنامهٔ اسکار/ در کنکور تقلب کردیم! بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید رونمایی از برادر خوش تیپ و قدبلند آزاده زارعی، باران آوای باران +عکس/ته چهره هاشون شبیه هم هست افشاگری شهاب حسینی از برخورد قابل تامل پدرش با او؛ بابام بهم گفت دیگه نمیخوامت و ...+ویدیو فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان بغض و گریه لیلا حاتمی درباره پدرش؛ ناگفته‌های جدید خانم بازیگر درباره علی حاتمی+ویدیو غوغای صدای بهشتی و اجرای عاشقانه بی‌نظیر امیرحسین مدرس با آهنگ شجریان/ غلام نرگس مست تو تاجدارانند😍+ویدیو مراسم سالگرد ازدواج ساده و خلوت شاهرخ استخری و خانومش در حیاط باصفا و دلباز خونشون/ عجب کیک شیک و منحصر به فردی+عکس نگاهی به خانه لوکس و باکلاس ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها با چیدمان شیک و منحصر به فرد+عکس کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای گرفتن اولین عکس نوزادی از فرزندش حماسه آفرید/ کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت عکس خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال نون خ/ از سلمان تا... صحبت های عاشقانه محسن کیایی با روح پاک مادرش در برنامه صداتو اشک همه داوران رو درآورد!+فیلم حضور غیرقابل باور عادل فردوسی پور در جشن خانوادگی علی دایی/ عکس مشترک عادل فردوسی پور با همسر علی دایی در یک مجلس خصوصی سناریوهای علمی مختلف برای پایان جهان! هدیه خنده دار سلمان سریال نون خ برای هادی چوپان / پای هادی چوپان به نون خ باز شد+فیلم (ویدئو) درس اخلاق فوق خنده‌دار استاد محسن قرائتی/ وقتی خدا برای وزیر مملکت در مستراح کلاس میذاره! خلاقیت منحصربفرد شهرداری بوشهر برای زیباسازی خونه های قدیمی حماسه آفرید/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید😍 آخرین جشن تولدی که حامد سلطانی برای همسر اولش در خانه ابدی او گرفت/ حیف جوونیش که سهم خاک شد درخت میوه حیاط خانه حامد سلطانی با حال و هوای بهاری/ چه عکس خوشگلی انداخته👌😍 ایده های خلاقانه چیدمان میز صبحانه برای یک پذیرایی شیک و دل انگیز+عکس شام مفصل و سفره غذای رنگی خواهر ساره بیات برای خانواده پر جمعیت رضا قوچان نژاد/ چه ضیافتی برای خانواده شوهر به پا کرده فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم حضور جالب خانم معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس/ این لحظه تا ابد برای دانش آموزاش خاطره شد+عکس
تیتر امروز   
دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس مراسم عروسی ساده به دو از تجملات فرزندان رهبر معظم انقلاب بدون میوه و تنوع شام/ اشرافی گری را چه کسی در ایران باب کرد؟ آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم