دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پزشکیان: امت اسلامی برای جلوگیری از جنایت صهیونیست‌ها منسجم‌تر شود 

سه شنبه، 09 مرداد 1403
کد خبر: 400240
ساعدنیوز: رئیس جمهور با تقدیر از مواضع مالزی در مسئله فلسطین، بر لزوم انسجام بیشتر کشورهای اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه در دیدار آقای «داتو جوهرین عبدل» رئیس مجلس مالزی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روابط ایران و مالزی را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت‌: ما قصد داریم در دوره جدید و با اراده مسئولان عالی دو کشور این روابط را مستحکم‌تر، قوی‌تر و موثرتر کرده و با ترسیم چشم‌انداز آینده روابط در مسیر اجرای اهداف مورد نظر به نفع دو کشور و دو ملت گام برداریم.

رئیس جمهور در ادامه بر علاقمندی تهران برای تقویت روابط با کوالالامپور در بخش‌های مختلف تجاری،‌ اقتصادی، سیاسی و علم و فناوری بر پایه اشتراکات فرهنگی و دینی میان دو ملت تاکید کرد.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود وقایع تلخ و تأسف بار غزه را مصداق بارز نسل‌کشی از سوی رژیم آپارتاید صهیونیستی عنوان کرد و ضمن قدردانی از مواضع قاطع مالزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خواستار وحدت و انسجام بیشتر امت اسلامی برای جلوگیری و توقف این جنایات شد.آقای داتو جوهرین عبدل رئیس مجلس مالزی نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب و انتصاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران،‌ روابط دو کشور را دارای پیشنیه تاریخی و مبتنی بر اشترکات دینی و فرهنگی عنوان و بر علاقمندی کشورش برای توسعه و تقویت این روابط به نفع دو کشور بلکه امت اسلامی تاکید کرد.

رئیس مجلس مالزی با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد: امروز و در شرایط حساس منطقه نیز جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاهی مطمئن برای جهان اسلام است و امیداوریم در دوره مسئولیت حضرتعالی نیز شاهد نقش آفرینی هرچه بیشتر و بهتر ایران در استقرار صلح و امنیت در منطقه باشیم.

جوهرین عبدل همچنین با اشاره به ریاست مالزی بر اتحادیه آ.سه.آن در سال آینده، بر علاقمندی کشورهای عضو این اتحادیه برای توسعه روابط با ایران تأکید و خواستار گسترش تعاملات بیشتر جمهوری اسلامی ایران بر بستر این اتحادیه با آسیا در جهت منافع همه ملت‌های این قاره شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 09 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) منحصربفردترین خانه‌ی دبی که توسط یک معمار هندی طراحی و ساخته شد/ این خونه رو فقط و فقط باید نشست و تماشا کرد/ معماری به کنار چه چیدمان شیکی!
ویدیو/ ایرج طهماسب: تربیت ایزولۀ فرزندان در دورۀ معاصر باعث شده والدین رسماً نوکر فرزندان خود باشند
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ویدیویی دلخراش از انفجار وحشتناک باتری دوچرخۀ الکترونیکی در آسانسور
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نگاهی به مراسم افتتاحیه رستوران لاکچری علی دایی در اردبیل و رد شدن شهریار فوتبال ایران از زیر قرآن/ دعای مردم ایران همیشه پشت شماست+عکس
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
(ویدئو) حضور عادل فردوسی پور و جامعه ورزشی در مراسم ترحیم دختر امیر حاج رضایی / روحش شاد و یادش گرامی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)