ساعدنیوز
ساعدنیوز

۱۰ قابلیت مخفی ویندوز ۱۰ که باید از آن‌ها استفاده کنید.

  دوشنبه، 10 مرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
۱۰ قابلیت مخفی ویندوز ۱۰ که باید از آن‌ها استفاده کنید.
در این مطلب قصد داریم 10 قابلیت مخفی ویندوز ۱۰ راکه احتمالا از آنها بی خبرید را با شما در میان بگذاریم.باما همراه باشید.

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت همیشه در حال تغییر است. هر نسخه از ویندوز شامل امکانات مختلفی بوده که هر کدام از این امکانات توسط تیمی از متخصصان متعهد ایجاد شده اند، هدف از طراحی این امکانات این است که بهترین تجربه ی ممکن را برای کاربران فراهم کنند. پس با چنین نرم افزار پیچیده، متنوع و وسیعی منطقی است که ترفندها و قسمت هایی وجود داشته باشد که بیشتر کاربران از آن ها بی اطلاع باشند.

۱۰ قابلیت مخفی ویندوز ۱۰

با وجود اینکه مدت ها از انتشار ویندوز ۱۱ می گذرد، اما همچنان اکثریت کاربران از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند. در این مطلب به ۱۰ مورد از ویژگی های کمتر شناخته شده ی ویندوز ۱۰ می پردازیم که باید از آن ها استفاده کنید. گفتنی است تقریبا تمام این قابلیت ها را در ویندوز ۱۱ هم می توانید استفاده کنید که البته در این نسخه برخی قابلیت ها با کمی تغییر روبرو شده اند.

منوی انتخاب ایموجی ها در ویندوز 10

اگر از جمله کاربرانی هستید که به استفاده از ایموجی ها علاقه ی زیادی دارید، در ویندوز به راحتی می توانید از ایموجی ها بهره ببرید. برای باز کردن منوی ایموجی ها کافی است کلید های ویندوز و نقطه را فشار دهید. با این کار یک منوی کوچک پدیدار می شود که بعد از انتخاب ایموجی موردنظر باید روی آن کلیک کنید تا در متن در حال تایپ قرار بگیرد.

تصویرمنوی انتخاب ایموجی‌ها در ویندوز 10

دسکتاپ های مجازی در ویندوز 10

برای کاربرانی که محیط دسکتاپ سیستم آن ها به شدت شلوغ شده، با استفاده از قابلیت دسکتاپ های مجازی می توانید نظم و ترتیب بیشتری به این محیط بدهید. برای ایجاد دسکتاپ جدید باید کلید های Windows+Tab را فشار دهید و در نهایت روی گزینه ی New Desktop کلیک کنید. با این کار می توانید مثلا یک دسکتاپ برای کارهای شرکت و یک دسکتاپ برای کارهای شخصی ایجاد کنید.

تصویردسکتاپ‌های مجازی در ویندوز 10

قرارگیری تاریخ و ساعت در نوت پد در ویندوز 10

برخی افراد به منظور یادداشت برداری و دیگر کارهای این چنینی مرتبا از برنامه ی نوت پد استفاده می کنند. اگر می خواهید خیلی ساده و بی دردسر در این برنامه و حین یادداشت نوشتن تاریخ و ساعت ثبت یادداشت را هم قرار دهید، کافی است کلید F5 را فشار دهید.

تصویر در ویندوز 10

Snip & Sketch در ویندوز 10

با این ابزار داخلی به راحتی می توانید از بخش های مختلف سیستم اسکرین شات ثبت کنید. به منظور اجرای Snip & Sketch باید کلید های Windows+Shift+S را فشار دهید. بعد از مشخص کردن محدوده ای که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید، به راحتی قادر به ذخیره سازی تصویر موردنظر خواهید بود.

تصویرSnip & Sketch در ویندوز 10

بک آپ با ماشین زمان در ویندوز 10

File History یکی از ابزارهای داخلی ویندوز ۱۰ است که به طور پیش فرض هر ساعت یک بار از فایل های مختلف بک آپ می گیرد. روی هم رفته عملکرد آن یادآور ابزار ماشین زمان (Time Machine) سیستم عامل macOS است. برای فعال سازی این مشخصه در ویندوز ۱۰، کلید های Windows+i را فشار دهید و سپس راهی Update & Security > Backup شوید. در بخش Back Up Using File History روی Add a Drive کلیک کنید و ترجیحا یک هارد اکسترنال برای آن مشخص کنید. در ادامه هم می توانید تنظیمات این مشخصه را با توجه به نیازهای خود تغییر دهید.

تصویربک‌آپ با ماشین زمان در ویندوز 10

ضبط فیلم از نمایشگر باXbox Game Bar در ویندوز 10

Xbox Game Bar یکی از بهترین ابزارهای مخفی ویندوز به حساب می آید. مایکروسافت در اصل این ابزار را برای گیمرها توسعه داده ولی دیگر کاربران هم می توانند از امکانات آن بهره ببرند. برای بهره گیری از آن، کلید های Windows+G را فشار دهید. در این منو ابتدا روی آیکن دوربین کلیک کنید و سپس برای آغاز فرایند ضبط باید از آیکن دایره کوچک استفاده کنید. ویدیو های ضبط شده توسط این ابزار در پوشه ی Videos ذخیره می شوند.

تصویر ضبط فیلم از نمایشگر باXbox Game Bar در ویندوز 10

منوی کاربران حرفه ای در ویندوز 10

مهم نیست شما یک کاربر حرفه ای ویندوز هستید یا برای کارهای ساده و پیش پا افتاده از آن استفاده می کنید. معمولا برای انجام دادن بسیاری از کارها سراغ برنامه های ثانویه ویندوز می رویم. با راست کلیک روی دکمه ی استارت یا فشردن کلید های Windows+X با منوی جامعی روبرو می شوید که میان برهای برخی از مهم ترین ابزارها و بخش های مهم ویندوز را می توانید در آن ببینید.

تصویرمنوی کاربران حرفه‌ای در ویندوز 10

Focus Assist در ویندوز 10

اگر حال و حوصله ی نوتفیکیشن ها را ندارید، بهتر است Focus Assist را فعال کنید. برای فعال سازی آن، ابتدا بر آیکن قرار گرفته در سمت راست تسک بار کلیک کنید و سپس گزینه ی Focus Assist را فعال کنید. اگر این گزینه را نمی بینید، باید روی Expand در بخش پایینی این منو کلیک کنید. با مراجعه به بخش Settings > System > Focus Assist هم قادر به شخصی سازی این قابلیت هستید.

تصویر  Focus Assist در ویندوز 10

تاریخچه ی کلیپ بورددر ویندوز 10

به طور روزانه بارها متن های مختلفی را کپی و پیست می کنیم اما گاهی اوقات باید به متن هایی که مثلا ساعاتی قبل کپی کرده ایم، دسترسی پیدا کنیم. برای فعال سازی این مشخصه، ابتدا راهی Settings > System > Clipboard شوید و گزینه ی Clipboard History را فعال کنید. سپس هر بار که می خواهید به تاریخچه ی متن های کپی شده دسترسی پیدا کنید، کافی است کلید های Windows+V را فشار دهید.

تصویرتاریخچه‌ی کلیپ‌بورددر ویندوز 10

حالت شب در ویندوز 10

اگر نصف شب هم پای سیستم هستید، با فعال کردن حالت شب می توانید فیلتر نور آبی ویندوز را فعال کنید تا فشار کمتری به چشمان شما وارد شود. برای فعال سازی آن، روی آیکن Action Center در سمت راست تسک بار کلیک کنید و سپس گزینه ی Night Light را فعال کنید. همچنین با مراجعه به بخش Night Light در مسیر System > Display می توانید میزان شدت این فیلتر و برنامه ریزی برای فعال شدن آن را تنظیم کنید.

تصویرحالت شب در ویندوز 10
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (287 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (223 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (97 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (75 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی‌نظیر و جالب یک رستوران کره‌ای برای سرد کردن به موقع غذای داغ/ این راهکار پربازدید شد+عکس عکس خاطره انگیز و زیبای رضا داوودنژاد با همسر و مجریان معروف/ از المیرا شریفی مقدم تا ژیلا صادقی! گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده