قابلیت‌های ios16؛ هر آنچه باید بدانید

  چهارشنبه، 18 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
قابلیت‌های ios16؛ هر آنچه باید بدانید
با اینکه تنها چند ماه است ios 15 منتشر شده ولی اکنون زمزمه های وجود ios 16 را می شنویم، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله تمام چیزهایی که باید در مورد زمان عرضه و ویژگی های ios16 بدانید را به شما بگوییم بنابراین پیشنهاد می کنم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سیستم عامل جدید iOS 16 در کنفرانس WWDC 2022 معرفی شد و اپل پیش نمایشی از نرم افزار آینده خود را به نمایش گذاشت. حال، تقریبا همه ویژگی های جدیدی که در این نسخه استفاده شده، مشخص هستند. از جمله این ویژگی ها می توان به صفحه قفل اصلاح شده با ویجت، بهبودهای عمده در Messages، کتابخانه اشتراکی عکس برای خانواده و غیره اشاره کرد. هر سال کمپانی اپل همزمان با معرفی گوشی های جدید آیفون، نسخه جدیدی از iOS را معرفی می کند که معمولا پس از چندروز راهی گوشی های اپل می شود. در ادامه به تمام قابلیت های به کار رفته در iOS 16 که در تاریخ 21 شهریور عرضه شد، می پردازیم و هرچه در مورد این سیستم عامل می دانیم را مورد بررسی قرار می دهیم.

تصویرiOS

Ios16 چه زمانی منتشر می شود؟

اولین سوالی که برای هر مخاطب آیفونی پیش می آید این است که ios 16 کی میاد؟ همانطور که می دانید iOS 15 در سپتامبر 2021 منتشر شد، بنابراین مدتی طول می کشد ios16 عرضه شود. اما با این وجود ما می توانیم پیش بینی کنیم که چه زمانی ios 16 معرفی و انتشار پیدا می کند زیرا شرکت اپل تمایل دارد که هرسال به یک برنامه منظم و ثابت پایبند باشد.

حال آن برنامه منظم اپل چیست؟ اپل تمایل دارد برای اولین بار نسخه بعدی iOS را در رویداد سالانه WWDC متمرکز بر توسعه دهنده خود که در اوایل ژوئن برگزار می شود، در کنار نسخه های جدید iPadOS، watchOS، tvOS و macOS معرفی کند.

ما تصور می کنیم که تمام گوشی هایی که ios15 را دریافت کردند، آپدیت ios16 را هم دریافت کنند. البته این امکان وجود دارد که آیفون 6s و 6s پلاس از لیست خارج شوند اما حتی اگر این اتفاق بیافتد باز هم تعداد زیادی از آیفون ها این بروزرسانی را دریافت می کنند. شما می توانید در مقاله 12 ویژگی منحصر به فرد ios 15 + آموزش کامل نصب لیستی از آیفون های که ios15 را دریافت کردند را ببینید.

ios 16 چه تغییراتی خواهد داشت؟

در ادامه می خواهیم تغییراتی که برای ios 16 انتظار داریم را بیان کنیم البته توجه داشته باشید که این ویژگی ها هنوز قطعی نیست و فقط بر اساس منابع و اخبار منتشر شده می باشد.

  • تغیر آیکون ها: منابع نشان می دهد که Alan Dye، معاون طراحی رابط انسانی اپل، حدود یک سال است که روی نمادهای جدید با تیم خود کار می کند. اگرچه اطلاعات خاصی ارائه نشده است، ولی طبق منابع گفته شده که ویژگی طراحی آیکون های به روز شده “بسیار شبیه” به آیکون های macOS Monterey خواهد بود. بنابراین ما انتظار تغیرات جدیدی در ظاهر و نماد آیکون ها خواهیم داشت.

  • هدست AR/VR: اگرچه در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد ویژگی های iOS 16 داریم، اما شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد اپل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی برای عرضه در سال 2022 است و اگر اینطور باشد، ممکن است که شاهد نوعی کنترل هدست AR/VR باشیم که در iOS 16 ساخته شده است، به روشی مشابه با کنترل از راه دور Apple TV که از طریق مرکز کنترل قابل دسترسی است.

  • تشخیص تصادف خودرو: شایعات حاکی از آن است که مدل های آیفون ۱۴ از ویژگی جدیدی برای تشخیص تصادف برخوردار خواهند شد که به آیفون ها امکان می دهد زمان وقوع تصادف را تشخیص دهند و خدمات اضطراری را به طور خودکار شماره گیری کنند(تماس با مراکزی مانند اورژانس و پلیس و…). در صورتی که اپل تصمیم بگیرد این ویژگی را پیش ببرد، به احتمال بسیار زیاد از پشتیبانی نرم افزاری برخوردار است که احتمالاً در iOS 16 اضافه خواهد شد.

جالب ترین امکانات iOS 16

به iOS 16 ویژگی های جالبی اضافه شده که در ادامه به بارزترین آن ها نیم نگاهی خواهیم داشت:

  • در بخش Weather یا همان آب و هوا، جزئیات بیشتری نسبت به قبل نمایش داده می شود و کافیست روی آن ضربه بزنید.
  • قابلیت Pin کردن پیج های مهم در مرورگر Safari اضافه شده است.
  • برای دسترسی بهتر و سریع تر به بخش Note، می توانید در قسمت control center گزینه Quick note را روشن کنید.
  • حالت تبدیل صدای صوتی به متن بهبود پیدا کرده است و کافیست آیکون میکروفون که روی کیبورد قرار دارد را فشار دهید.
  • اضافه شدن قابلیت تشخیص دریا (door detection) برای افراد معلول
  • اضافه شدن یک صدای فارسی زبان به اسم “داریوش” به Voice Over که برای افراد نابینا بسیار کاربردیست و می تواند پیام ها و نوتیفیکیشن ها را به صورت فارسی برای آن ها بخواند. در واقع امسال iOS 16 مشخصات جالبی نیز برای ایرانی زبانان ارائه داده و با این کر سعی کرده کاربران ایرانی خود را راضی نگه دارد.

قابلیت های جدید، اما بی کاربرد iOS16 برای ساکنین ایران

علاوه بر ویژگی های گفته شده، قابلیت های دیگری نیز به iOS اضافه شده که متاسفانه در کشور ما کاربرد ندارند و بد نیست اشاره ای به آن ها داشته باشیم:

  • اضافه شدن قابلیت Pay Later به Apple Pay که با استفاده از اپل کارت می توانید هرچیزی که نیاز دارید را با اقساط ۶ماهه خریداری کنید.
  • پشتیبانی قابلیت Flyover از چند شهر جدید که به صورت ۳D یک نمای زیبا از شهر را به شما نشان می دهد. البته این قابلیت جدید Maps تنها برای چند شهر در دسترس است.

قابلیت های iOS 16 در بخش امنیتی

قابلیت جدید امنیتی که در زمان انتشار iOS 16 در دسترس کاربران قرار می گیرد، ابزار حریم خصوصی جدیدی به نام “Safety Check” است که برای کمک به افرادی که در معرض خطر خشونت یا آزار و اذیت هستند، معرفی شده است.کاربران می توانند به سرعت تمام دسترسی پیام ها و سایر حساب هایی را که به فرد دیگری (مثلاً شریک زندگیشان) اعطا کرده بودند را لغو کنند؛ ویژگی ریست اضطراری هم به کاربران کمک می کند تا به راحتی از سیستم iCloud در همه دستگاه های خود خارج شوند، مجوزهای حریم خصوصی را بازنشانی کنند، پیام رسانی را فقط به دستگاهی که در دستشان است محدود کرده و همچنین می توانند اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را نیز با این ابزار متوقف کنند. همچنین افزایش امنیت گالری آیفون افزایش یافته است و برای حفظ حریم شخصی، آلبوم های hidden و recently deleted در گالری تنها با تایید هویت شما باز می شوند. درواقع کاربران فقط با Face ID می توانند این آلبوم ها را باز کنند.

قابلیت های iOS 16 در بخش امنیتی

قابلیت جدید امنیتی که در زمان انتشار iOS 16 در دسترس کاربران قرار می گیرد، ابزار حریم خصوصی جدیدی به نام “Safety Check” است که برای کمک به افرادی که در معرض خطر خشونت یا آزار و اذیت هستند، معرفی شده است.

در این مقاله طبق اخبار و منابع که وجود داشت ویژگی ها و تاریخ عرضه ios16 را برای شما بیان کردیم. این ها جدیدترین اخبار و شایعات در مورد ios16 بود، اگر می خواهید در مورد آیفون و ios16 اطلاعات بیشتری بدست آورید پیشنهاد می کنم که به وبلاگ همیاب24 سر بزنید. شما چه اخباری در مورد ios16 شنیدید؟


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (243 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (51 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (18 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (12 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (7 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (7 نظر) میز غذای رنگارنگ و مقوی شاهرخ استخری در هتل لاکچری ترکیه‌ای/ این خانواده تو انتخاب غذا هم باسلیقه و باکلاسن+عکس (6 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (5 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کوردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (5 نظر) صحبت های خنده دار آقای موسوی واعظ: وقتی یه معتاد به حاج آقا تسبیحی هدیه میده که توش تریاک جاساز کرده بود +ویدئو😂👌 (4 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (4 نظر) درگیری لفظی احمدی‌نژادی‌ها با آمنه‌سادات ذبیح‌پور! (4 نظر) رونمایی عرفان برزین، عرشیا سریال شمعدونی از استایل جدیدش بعد از 10 سال در باشگاه بدنسازی / کم کم داره جا پای هادی چوپان میذاره (3 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403+فیلم سلفی دو نفره و بانمک هومن سیدی با دختر موطلایی اش در آئینه کنسول خانه شان+عکس/ فقط عروسک دخترش که یه پاشو کنده😍 بغض سخنگوی دولت روی آنتن زنده حین بازگوی خاطره‌ای از مادر رئیسی +ویدئو خلاقیت پدرانه و خنده دار مهران غفوریان در تعمیر جوراب پاره دخترش با چسب+عکس/ تا دلتون بخواد خندیدم😂 4 نکته تعمیر پکیج ایران رادیاتور که باید بدانید! فال روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403 ویزا کارت مجازی استیگان طرز تهیه دسر مخملی توت فرنگی، دسر شیک و زیبای بهاری فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403 ملاقات عادل فردوسی‌پور با زن پرسپولیسی + عکس هر آنچه قبل از خرید ماساژور برقی باید بدانیم! صحنه ای اشک بار از گریه مصاحبه شونده، مصاحبه کننده و فیلمبردار و آسمان و زمین در سوگ شهدای خدمت/تبریز هم میزبان را از دست داد هم مهمان را... همدستی 4 برادر برای قتل مرد مورد علاقه خواهرشان/ آنها جسد را در پتو گذاشته و به آتش کشیدند تصویری از خانه ابدی مادر غزل شاکری بازیگر سریال جیران/ روحش شاد و یادش گرامی فاتحه خوانی تنهایی بهرام رادان و پرپر کردن گل مریم بر سر قبر لاکچری پدرش+عکس/ روحش شاد تغییر چهره باورنکردنی سوسن حسنی دخت گوینده خبر/ سِیرِ پیری خانم گوینده بر عکس شده داره جوون میشه+ عکس ماجرای آشنایی علی دایی با همسرش/ مهریه همسر علی دایی در اوج ثروت آقای ستاره مجتمع توریستی تفریحی مهتاب قم؛ همچون نگینی در دل کویر شب برفی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی اینگونه سپری شد+ویدیو/ حیف و صد حیف... رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد علی دایی: همه از من می ترسند من از نورا !! احسان علیخانی خیلی بی سر و صدا جایگزین سیامک انصاری در جوکر شد! فیلمی از قدردانی مادر داغدار شهید مالک رحمتی از مهمانان روز تشییع/مادر پسرت مالک دل ها شد... کافه سگ‌ها در اندرزگوی تهران پلمب شد! انتشار سند فعالیت‌های ضد دولتی آیت الله شهید، دکتر محمدعلی آل هاشم در زمان شاه + عکس ویدیویی جالب از الناز شاکر دوست زمانی که آرزوی بازیگری داشت استیکرهای پسرانه و بامزه دیوار اتاق پسر بهرام رادان که هنر دست مامان خوش سلیقه و هنرمندشه+ ویدیو/ بالش ابری تخت خوابش رو دیدین محشره😍 تلاش بامزه یک کودک برای دیدن چهره رهبر معظم انقلاب در یک جلسه+عکس/ تو به رخسار آفتابی و مه ما همه ذره در هوای توییم آخرین خواسته ماه چهره خلیلی در لحظات پایانی زندگی چه بود؟ +ویدیو رونمایی از ویلای باصفا و دلباز فریبا نادری با طبیعت بهشتی و سرسبز/ گلدونش نزدیک 2 متر قدشه+عکس سوگواری روستاییان در نقطه‌ای که رئیس جمهور شهید در آنجا آخرین نمازش را خواند+ویدیو هدیه خاص دختر سیدحسن نصرالله به خواننده ایرانی + تصاویر سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ! بشقاب صبحانه خاص و خوشمزه هانده ارچل در ژاپن با چینش شیک و متفاوت+عکس عکس زیر خاکی از بهرام رادان بازیگر جذاب ایرانی با ریش و سبیل/جذابیت 2 چندان آقای بازیگر بعد از ازدواج نگاهی به دیزاین رویایی و اروپایی خانه پدر همسر شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ سلیقه این خانواده تو همه چی حرف نداره😍 یک کشف پربازدید؛ شناسایی حیرت انگیز تابوت اصلی بزرگترین فرعون مصر در دره پادشاهان+عکس انتقام گروهی زنبورها از زنبور بزرگ بعد از قتل هم‌نوع‌شان +ویدئو
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد ماه 1403
طرز تهیه دسر مخملی توت فرنگی، دسر شیک و زیبای بهاری
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 9 خرداد 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 9 خرداد 1403
همدستی 4 برادر برای قتل مرد مورد علاقه خواهرشان/ آنها جسد را در پتو گذاشته و به آتش کشیدند
ماجرای آشنایی علی دایی با همسرش/ مهریه همسر علی دایی در اوج ثروت آقای ستاره
مجتمع توریستی تفریحی مهتاب قم؛ همچون نگینی در دل کویر
علی دایی: همه از من می ترسند من از نورا !!
احسان علیخانی خیلی بی سر و صدا جایگزین سیامک انصاری در جوکر شد!
کافه سگ‌ها در اندرزگوی تهران پلمب شد!
انتشار سند فعالیت‌های ضد دولتی آیت الله شهید، دکتر محمدعلی آل هاشم در زمان شاه + عکس
هدیه خاص دختر سیدحسن نصرالله به خواننده ایرانی + تصاویر
یک کشف پربازدید؛ شناسایی حیرت انگیز تابوت اصلی بزرگترین فرعون مصر در دره پادشاهان+عکس
منتخب روز   
لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده